GDC: Mafia 2 är 15 timmar långt

Robot
Medlem
GDC: Mafia 2 är 15 timmar långt

GE MIG!!!!

Medlem

trevligt å höra

Medlem
Medlem

Hur långt är denna speltid gentemot Mafia I? Hade för mig att det var mycket längre. Men det kanske bara var jag som inbillade mig mitt i all spelglädje.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Längden på Mafia 1 berodde ju på om man gjorde sidoupdragen och freeride gjorde det ju åtskilliga timmar längre. Är tveksam till om huvudstoryn var längre än 10-15 timmar dock, tippar på runt 10.

Gött att det börjar dra ihop sig nu, har längat efter detta sedan 2004 eller när det var ryktena om uppföljare kom ut.

Inaktiv

Hetsade igenom GTA4 storyn för ett bra tag sedan och skippade cutscenes då jag har sett dom ett oändligt antal ggr tidigare. det tog 13h att klara ut då. när man visste hur man skulle göra allt, första gången man spelade igenom GTA4 så gjorde man ju allt innan storyn var över och klockade in på ca 44h speltid.

Så Mafia2, jag hoppas det finns mycket att göra vid sidan om allt, (leka) sånna här spel ska inte klaras på en dag tycker jag


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det är alltid en del idioter som bara spelar de uppdrag som krävs för att "klara spelet" och sedan klagar på att speltiden inte är så lång. Så tråkigt när spelare inre längre bryr sig om story och spelkänsla längre. Mest trist för dom, men också trist för spelutvecklarna som ansträngt sig för att göra att bra spel med story och känsla.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

4:e kvartal, vad hände med maj? O_o


signatur
Medlem

Om huvudspåret endast tar femton timmar så får man hoppas att det finns gott om sidospår att undersöka och mycket intressanta platser att besöka i övrigt i staden annars är jag rädd att detta tar slut på tok för fort. För femton timmar måste väl vara vad man beräknar att en genomsnittlig gamer tar sig igenom spelet på och inte vad man kan stressa igenom det på?

/ LordDaimos

Medlem

15 timmar om man inte räknar med tiden det tar att röra sig mellan uppdragen, sidouppdrag och övrig freeroam, då är det bra. 15 timmar med allt inkluderat, då finns det inte tillräckligt med saker att göra.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Hur långt är denna speltid gentemot Mafia I? Hade för mig att det var mycket längre. Men det kanske bara var jag som inbillade mig mitt i all spelglädje.

Mafia ett tyckte jag med var jävligt långt... men o andra sidan körde jag nog Racing uppdraget ungefär 100 ggr innan jag fixade det (utan updatering som gjorde det lättare) bara det tog nog 5-6 timmar att klara. Back to topic!

Vill ha Mafia 2 NUUUUU!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Hur långt är denna speltid gentemot Mafia I? Hade för mig att det var mycket längre. Men det kanske bara var jag som inbillade mig mitt i all spelglädje.

Har också för mig att Mafia var väldigt långt. Typ 15 - 30 timmar skulle jag säga, kanske t o m mer.

Om ni tänker igenom hela storylinen och alla de uppdrag man gjorde i Mafia så var det en jävla massa. Dessutom fanns det ingen fasttravel och man var ju ofta tvungen att åka från Salieri's Bar och sen tillbaka efter man klarat ett uppdrag. Plus att man inte kunda spara mitt i uppdragen utan man var tvungen att starta om från ganska snåla checkpoints(vilket jag inte har något emot alls) om man dog, vilket hände en del.

Medlem

GOTY! GOTY! GOTY! GOTY! GOTY! Absolut TOP 2 i år!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

15 timmar lång maffia karriär.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Fasiken vad fint, snart måste det komma!

Medlem

Ge mig nuu.. nue nue nue nue! Mue!

Inaktiv
Skrivet av TanNeR:

4:e kvartal, vad hände med maj? O_o

Flyttades tillbaks enl. nåt pressmeddelande för nån vecka eller två sen, har jag för mig.
=/

Medlem

Det här, Red dead Redemption och The Last Guardian står högt upp på min önskelista i år!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det här, Red dead Redemption och The Last Guardian står högt upp på min önskelista i år!

Håller absolut med.

Medlem

15 timmar låter lagom för ett Mafia-spel.

Och roligt att så fort spelet Mafia kommer upp så talas det om racing-uppdraget. Och nu kommer skrytet, som jag inte uppfattade som speciellt svårt. Rullade runt några gånger, men annars var det lugnt. (Kom ihåg första gången jag klarade det, ett race som innehöll att jag voltade i en kurva och hamnade på hjulen igen. 10 stilpoäng på det.)
Hoppas alla har tatuerat in det baklänges i pannan nu så att ni ser det varje gång ni borstar tänderna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Snajs, låter alldeles lagom långt!

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Hetsade igenom GTA4 storyn för ett bra tag sedan och skippade cutscenes då jag har sett dom ett oändligt antal ggr tidigare. det tog 13h att klara ut då. när man visste hur man skulle göra allt, första gången man spelade igenom GTA4 så gjorde man ju allt innan storyn var över och klockade in på ca 44h speltid.

Så Mafia2, jag hoppas det finns mycket att göra vid sidan om allt, (leka) sånna här spel ska inte klaras på en dag tycker jag

Tror knappast det Mafia 2 är ju en rälsskjutare i jämförelse med GTA


signatur
Skrivet av Remus:

GOTY! GOTY! GOTY! GOTY! GOTY! Absolut TOP 2 i år!

Knappast, dock top 5 möjligtvis.


signatur
Medlem

Jag störde mig inte heller särskilt mycket på racingbanan. Klarade det på andra försöket. Det handlar om tålamod, man får inte gasa för mycket. Kör man långsamt och inte stressar igenom banan klarar alla av det. Sen gick det ju att gena också så vann man alltid.

15 timmar låter helt okej även om jag gärna hade hoppats på mer. GTA IV är lite för kort i mina ögon, och jag tror inte Mafia 2 kommer ha lika många DLC heller. Men sidouppdrag fanns det gott om i Mafia 1 också om nu någon har glömt dem. Så det lär det finnas även i tvåan. Tror faktiskt på GOTY jag med.

1
Skriv svar