Här är nomineringarna till världens första Grammy för spelmusik

Robot
Här är nomineringarna till världens första Grammy för spelmusik

Allt från Assassin's Creed till Old World.


Medlem

Jäklar vilka trista nomineringar

dvp
Medlem

Hur kan Elden Ring OST inte finnas med på listan, det uppfyller väl de samtliga kraven för att kunna nomineras?
Borde vara en självklar kandidat i min mening!

Redaktör

Toca Race Driver hade The Stooges "Raw Power" i soundtracket.

Grammy - klart! (Om det hade släppts i år)


signatur
Medlem
Skrivet av dvp:

Hur kan Elden Ring OST inte finnas med på listan, det uppfyller väl de samtliga kraven för att kunna nomineras?
Borde vara en självklar kandidat i min mening!

Jag kan ha fel men Grammys är väl för den amerikanska musikindustrin?

Skribent
Skrivet av dvp:

Hur kan Elden Ring OST inte finnas med på listan, det uppfyller väl de samtliga kraven för att kunna nomineras?
Borde vara en självklar kandidat i min mening!

Personligen blev jag lite besviken på just musiken i Elden Ring. Jag tyckte inte att den nådde samma nivå som tidigare Souls-spel. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag hajade aldrig riktigt till på samma sätt som jag gjorde när jag lirade till exempel DS3.

Skribent
Skrivet av dvp:

Hur kan Elden Ring OST inte finnas med på listan, det uppfyller väl de samtliga kraven för att kunna nomineras?
Borde vara en självklar kandidat i min mening!

Det måste fortfarande skickas in för nominering. De kanske bara inte gjorde/glömde det?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Musiken gör så otroligt mycket för inlevelsen i många spel, men ändå finns det så mycket dålig spelmusik.... Kanske dessa priser kan höja ribban lite!

Medlem

@Dudinkalv
Kan man lungt säga.
Skummade igenom låtarna.. Antingen orkestermatta med 0.5% elektroniskt. Alltså standard action/adventure film, 80% slätstruken "melodilös".
eller
Samma fast istället med en gnutta exotiska instrument och eller exotisk ord/ordlös röst-sång.

Catchy tune någonstans?.. nja.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Vad kul! Spelmusik och grammy! Häftigt det tas på allvar, spelmusik är riktigt härligt.

Medlem

Hollow knight hade toppat listan.

https://youtu.be/IOvO7OmxAqI


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Av dessa lägger jag min röst på Assassin's Creed Valhalla: Dawn Of Ragnarok. AC spelen håller alltid hög standard på sin musik

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Personligen blev jag lite besviken på just musiken i Elden Ring. Jag tyckte inte att den nådde samma nivå som tidigare Souls-spel. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag hajade aldrig riktigt till på samma sätt som jag gjorde när jag lirade till exempel DS3.

Jag kan väl hålla med om att soundtracket kanske var lite mer enformigt (men kanske också förståeligt med tanke på spelets storlek) men där fanns absolut några riktigt fina guldkorn enligt mig. Här är några favoriter som definitivt fick mig att höja på ögonbrynet!

The Final Battle

Starscourge Radahn

Godrick the Grafted

Rennala, Queen of the Full Moon

dvp
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Personligen blev jag lite besviken på just musiken i Elden Ring. Jag tyckte inte att den nådde samma nivå som tidigare Souls-spel. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag hajade aldrig riktigt till på samma sätt som jag gjorde när jag lirade till exempel DS3.

Skrivet av Dudinkalv:

Jag kan väl hålla med om att soundtracket kanske var lite mer enformigt (men kanske också förståeligt med tanke på spelets storlek) men där fanns absolut några riktigt fina guldkorn enligt mig. Här är några favoriter som definitivt fick mig att höja på ögonbrynet!

The Final Battle

Starscourge Radahn

Godrick the Grafted

Rennala, Queen of the Full Moon

Helt enig, Ds3 var kvalitet hela vägen och absolut bättre än Elden Rings soundtrack, med det sagt så tyckte jag ändå att ER va i samma liga, om än inte just alla låtarna. The final battle var nog min absoluta favorit men stämningen var med genom hela spelet, mycket tack vare musiken!

Samtliga exempel givna ovan var fantastiska att uppleva för första gången hos varje boss! Och jag vågar sticka ut hakan på att de sopar mattan med samtliga nomineringar till Grammyn om de hade varit med 😂

Medlem

Midnight Fight Express har ju lätt årets soundtrack.

1
Skriv svar