Rätt beslut att försena Starfield, säger Phil Spencer

Robot
Rätt beslut att försena Starfield, säger Phil Spencer

Liksom ett annat Bethesda-spel: Redfall.

#starfield


Medlem

Rätta mig om jag har fel, men Bethesda har väl inte utvecklat ett enda spel sedan Skyrim? Om man har storleken på Morrowind/Oblivion och Skyrim i åtanke så känns det inte helt berättigat med en utvecklingstid på åtta+ år, och nu har det gått elva.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Rätta mig om jag har fel, men Bethesda har väl inte utvecklat ett enda spel sedan Skyrim? Om man har storleken på Morrowind/Oblivion och Skyrim i åtanke så känns det inte helt berättigat med en utvecklingstid på åtta+ år, och nu har det gått elva.

De gjorde Fallout 4 också, men även det är 7 år sedan. Man kan konstatera att de gör som Ramlösa, skyndar långsamt ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Rätta mig om jag har fel, men Bethesda har väl inte utvecklat ett enda spel sedan Skyrim? Om man har storleken på Morrowind/Oblivion och Skyrim i åtanke så känns det inte helt berättigat med en utvecklingstid på åtta+ år, och nu har det gått elva.

Skrivet av Nomman:

De gjorde Fallout 4 också, men även det är 7 år sedan. Man kan konstatera att de gör som Ramlösa, skyndar långsamt ...

Och det här. Tyvärr.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Dock inte samma studio och personer, det var Bethesda Austin som gjorde 76. De var väl inte ens en del av Bethesda när de utvecklade F76, de hette Battlecry studios fram till samma år som F76 skulle släppas. Men samma moderföretag är det ju allt ändå i Zenimax.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Dock inte samma studio och personer, det var Bethesda Austin som gjorde 76. De var väl inte ens en del av Bethesda när de utvecklade F76, de hette Battlecry studios fram till samma år som F76 skulle släppas. Men samma moderföretag är det ju allt ändå i Zenimax.

Mja, mjo - men de är ju paketerade sedan 2018 i Bethesda Game Studios. Austin-filialen ska ha gjort en del jobb på det också. Men fair point.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Mja, mjo - men de är ju paketerade sedan 2018 i Bethesda Game Studios. Austin-filialen ska ha gjort en del jobb på det också. Men fair point.

Austin-filialen är ju Battlecry studios som blev ombrandade 2018, gissningsvis för att kunna skriva Bethesda på lådan när F76 skulle skeppas

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Austin-filialen är ju Battlecry studios som blev ombrandade 2018, gissningsvis för att kunna skriva Bethesda på lådan när F76 skulle skeppas

Ah right, blandade ihop det med Dallas, my bad.
Om man kollar igenom credits-listan på IGDB är det dock många "riktiga" Bethesda Game Studios-namn (många som varit hos Bethesda även innan BattleCry-uppköpet), så vill de ta på sig äran så tycker jag de ändå bär en del av ansvaret. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

När dom väl släpper det, kommer det ändå vara två år för tidigt. De är legendarer när det gäller att släppa buggiga spel. Varför skulle det ändras nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

När dom väl släpper det, kommer det ändå vara två år för tidigt. De är legendarer när det gäller att släppa buggiga spel. Varför skulle det ändras nu?

Lärt sig av sina tidigare misstag? Man hoppas ju i alla fall att det inte ska bli en trist repris...

Medlem

Bra inställning tycker jag!

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Lärt sig av sina tidigare misstag? Man hoppas ju i alla fall att det inte ska bli en trist repris...

De har ju inte lärt sig sedan Arena så varför skulle de lära sig nu?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

När dom väl släpper det, kommer det ändå vara två år för tidigt. De är legendarer när det gäller att släppa buggiga spel. Varför skulle det ändras nu?

Med microsoft som nya ägare kanske det ställs högre krav på kvalité? Osannolikt att det hjälper när det gäller just bugg-experterna Bethesda men man kan ju drömma. 😂

Medlem

Det kommer när det kommer. Bara det inte blir som Chris Roberts kärleksbarn Star Citizen...


signatur

/MJ

Medlem

Som jag säkert skrivit tidigare så tror jag inte att Bethesda känner att de har så mycket förtroende att falla tillbaka på. Det måste funka den här gången och därför så kommer det att göra det. Det kommer säkert att vara mycket buggstädning i början men jag är övertygad om att detta spel blir en game changer.

Sen är inte Microsoft samma sak som EA och de har fått smaka på den där totalfloppen som var lanseringen (inte själva konsolen) Xbox One. Jag tror man att man lär sig av det.

Medlem
Skrivet av Komured:

De har ju inte lärt sig sedan Arena så varför skulle de lära sig nu?

Sant, kan ju bli lite "det går inte lära gamla hundar sitta" över det :), men jag är optimistisk och hoppas på ett riktigt bra spel. Överlevde buggarna i Morrowind, Oblivion, Fallout 3/4 så det ska nog gå denna gången också för min del

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Sant, kan ju bli lite "det går inte lära gamla hundar sitta" över det :), men jag är optimistisk och hoppas på ett riktigt bra spel. Överlevde buggarna i Morrowind, Oblivion, Fallout 3/4 så det ska nog gå denna gången också för min del

Överlevde jag med så

1
Skriv svar