Bethesda bemöter Doom-kompositörens anklagelser: "Ensidigt och orättvist"

Robot
Bethesda bemöter Doom-kompositörens anklagelser: "Ensidigt och orättvist"

Beskyller Mick Gordon för att förvränga sanningen.

#bethesda, #doom-eternal, #id-software, #nyhetstips


Medlem

Mycket möjligt att en sida inte säger hela sanningen, men han har bevis för de största problemen han tog upp, t.ex. att han inte fick betalt, att de använde låtar som de inte hade betalat för m.m. Sure, han kanske förvränger en del för att trumma upp känslor, men det motbevisar inte att ID behandlade honom som skit, inte ens Bethesda tyckte om vad ID gjorde.

Medlem

En gång i tiden sa man endast "puss" åt ett ilsket och oriktigt förfarande. Vilket brukade stänga ned den vidare diskussionen på ett härligt sätt, då opponenten tappade sitt ordförråd.

Ibland var detta precis vad opponenten behövde höra, då de var upprymda av sina åsikter.

Twitter – ett skepp kommer lastat (...) sen är det kamp för att motbevisa ett endaste vinklat utlägg. Medan de många sidointressenterna får mysa i hetluften där två läger kivas.

Råd från någon vuxen (ofrivilligt stämpel i och med ålder): Fan, kan ni inte ta det där vid matbordet? Häng en ny och fräsch Wunderbaum i taklampan så ni slipper dela på varandras direkta lukt på utandningsluften.

Medlem

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i den här situationen, förmodligen ligger sanningen någonstans i en gråzon. Jag förstår bara inte varför vissa verkar ha ett så oerhört stort behov av att attackera och hota andra online så fort det verkar som att dom eventuellt kan ha gjort något fel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Esri:

Mycket möjligt att en sida inte säger hela sanningen, men han har bevis för de största problemen han tog upp, t.ex. att han inte fick betalt, att de använde låtar som de inte hade betalat för m.m. Sure, han kanske förvränger en del för att trumma upp känslor, men det motbevisar inte att ID behandlade honom som skit, inte ens Bethesda tyckte om vad ID gjorde.

Och även om han inte talar om hela sanningen så är det lika förjävligt ändå, för man hänger inte ut sina egna arbetare som den där Marty gjorde via en satans inlägg på Reddit. De kunde lika gärna skriva någonting neutralt som att det var tekniskt strul men att de skulle åtgärda det snarast möjligen, istället slänger de Mick under bussen.

Oseriöst skitföretag.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag har ingen aning om vem som har rätt eller fel i den här situationen, förmodligen ligger sanningen någonstans i en gråzon. Jag förstår bara inte varför vissa verkar ha ett så oerhört stort behov av att attackera och hota andra online så fort det verkar som att dom eventuellt kan ha gjort något fel.

... ID la ju ut en inlägg på reddit om hur det katastofala OST var hans fel, vilket svärtade ner hans rykte. Jävla konstigt att han vill ha fram sanningen när han väl sammanställt alla bevis.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Och även om han inte talar om hela sanningen så är det lika förjävligt ändå, för man hänger inte ut sina egna arbetare som den där Marty gjorde via en satans inlägg på Reddit. De kunde lika gärna skriva någonting neutralt som att det var tekniskt strul men att de skulle åtgärda det snarast möjligen, istället slänger de Mick under bussen.

Oseriöst skitföretag.

Verkligen, som sagt, han kanske överdriver, men det försvarar inte deras hantering.

Medlem
Skrivet av kaealy:

... ID la ju ut en inlägg på reddit om hur det katastofala OST var hans fel, vilket svärtade ner hans rykte. Jävla konstigt att han vill ha fram sanningen när han väl sammanställt alla bevis.

Som verkar vara ett försök att avleda hot mot spelets Lead Audio Designer som fick en massa skit för att han gjorde musiken istället för Gordon.
Och inlägget är verkligen inte otrevligt i sin ton. Det pekar bara på att Gordon inte lyckats leverera musiken till utsatt deadline.
Dom nämner till och med att dom tycker att han förtjänar alla sina framgångar i början av posten.
Jag säger inte att ID Software eller Stratton inte har gjort något fel, utan att det kanske gjordes lite fel på båda sidor. Gordon har ju vad jag har sett bara med screenshots på sina mail till olika personer men inte deras svar vilket gör mig lite misstänksam.

Vad jag har lärt mig av Bayonetta 3 historien är i alla fall att inte anta vad som är sant innan alla bevis finns på bordet från båda sidor.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Tror snarare det ligger issues hos båda parter, kan inte bara beskylla bethesda och skydda mick. Från vad jag har förstått så är ingen oskyldig inom detta

Medlem

Utgivardelen av Bethesda är ett sånt företag som kan tala 100% sanning, och jag skulle ändå anta att dom ljuger sig tungan svart. Hela ledningen där består av riktiga tölpar och ärkesvin. Om Microsoft är smarta så ger dom varenda en kicken.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Avstängd
Skrivet av Esri:

Mycket möjligt att en sida inte säger hela sanningen, men han har bevis för de största problemen han tog upp, t.ex. att han inte fick betalt, att de använde låtar som de inte hade betalat för m.m. Sure, han kanske förvränger en del för att trumma upp känslor, men det motbevisar inte att ID behandlade honom som skit, inte ens Bethesda tyckte om vad ID gjorde.

Hela detta uttalande av bethseda visar hur empatilösa dom är. Helt sjukt hur vissa individer kan mordhota och säga helt sanslösa saker om någon annan och dess familj. Sinnesjuka jävlar.

Avstängd
Skrivet av kaealy:

... ID la ju ut en inlägg på reddit om hur det katastofala OST var hans fel, vilket svärtade ner hans rykte. Jävla konstigt att han vill ha fram sanningen när han väl sammanställt alla bevis.

Det har även gått 2 år sedan ID postade på reddit, så Mick har ju försökt lösa det utan att blanda in offentligheten.

Medlem

Okej, men det är inte ensidigt och orättvist när en av deras anställda gör exakt likadant på Reddit?

Skrivet av OAKTHYR:

[Text]
Gordon har ju vad jag har sett bara med screenshots på sina mail till olika personer men inte deras svar vilket gör mig lite misstänksam..

Han skriver i sitt inlägg flera gånger att han inte fick svar på sina mail. Det blir lite svårt att visa upp det då. Om det är så som han säger alltså.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Blir lite trött på den här formuleringen:

Citat:

We stand ready with full and complete documented evidence to disclose in an appropriate venue as needed.

"Lita på oss, för vi har minsann tydliga bevis... men ni får inte se dem."

De kan väl inte på allvar tro att den meningen räcker för att motsäga de bevis som presenterats mot dem? Att vi ska lita på dem bara för att de säger det?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

så summan av kardemumman är bethesda kan inte kasta sin anställde under bussen för då blir dom stämmda utav 2 st, ist för en, men att välja att elda på det på detta sättet är ju bara korkat, oavsett hur sant det är ifrån gordon, kommer ju komma fram i rättegåmg säkerligen, och mick verkar inte vara den snubben som blir utköpt.

så detta kan blir riktigt jävla jobbigt, dvs om mick har bevis och inget är ändrat direkt och mick vet han har ryggen fri, kan detta bli riktigt jävla dyrt för dom.

För inte nog med summan ej betald, han kommer även gå på att dom har skadat hans namn och när dom tom går ut och säger det ej stämmer i en twitter och detta går vidare i rättegång... oj detta kan gå riktigt jävla illa.

Inga småsummor vi snackar här.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Okej, men det är inte ensidigt och orättvist när en av deras anställda gör exakt likadant på Reddit?

Han skriver i sitt inlägg flera gånger att han inte fick svar på sina mail. Det blir lite svårt att visa upp det då. Om det är så som han säger alltså.

Aha, det var väldigt mycket att läsa igenom så jag missade den detaljen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

F U Bethesda.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av FuzioN:

så summan av kardemumman är bethesda kan inte kasta sin anställde under bussen för då blir dom stämmda utav 2 st, ist för en, men att välja att elda på det på detta sättet är ju bara korkat, oavsett hur sant det är ifrån gordon, kommer ju komma fram i rättegåmg säkerligen, och mick verkar inte vara den snubben som blir utköpt.

så detta kan blir riktigt jävla jobbigt, dvs om mick har bevis och inget är ändrat direkt och mick vet han har ryggen fri, kan detta bli riktigt jävla dyrt för dom.

För inte nog med summan ej betald, han kommer även gå på att dom har skadat hans namn och när dom tom går ut och säger det ej stämmer i en twitter och detta går vidare i rättegång... oj detta kan gå riktigt jävla illa.

Inga småsummor vi snackar här.

Enligt Mick blev han erbjuden sexsiffrigt för att hålla tyst men vägrade för att han tycker att sanningen är viktigare än pengar. Så om det blir någon rättegång handlar det nog mest om att rentvå sitt namn.

Om det han påstår stämmer tycker jag att han ska dra det till domstol oavsett. Han har enligt egen utsago inte fått betalt för hälften av musiken som finns i Doom Eternal. Bara det är skäl nog att kräva pengar.

Vi får se vad som händer.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

1
Skriv svar