Embracers kvartalsrapport sänkte aktien nära 20 %

Robot
Embracers kvartalsrapport sänkte aktien nära 20 %

Speljätten flaggar för sämre tider - och ännu ett storköp.

#embracer


Medlem

Åh nej, Saudiguldet blev till sand.

Men såna här rapporter lär vi nog se mer av när ekonomin blir sämre samtidigt som konsumenterna ställer om efter två pandemiår med inomhusaktiviteter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Över 107.000 ägare hos Avanza. Kan inte kännas bra för förtroendet. Lars Wingefors (Embracer), Ilija Batljan (SBB) & Elon Musk (Tesla) har fått lite att fundera på numera. Intressant ändå att bolagen börjar få problem så fort man stryper flödet av pengar (räntorna går upp).

Medlem

Att en liten del är saudi guld är det enda positiva med det? Jag vet inget om företaget men det är väll riskkapitalister utan "själ" som jag ser det. Dom har inte gjort något själva direkt utan köpt allt som jag kan förstå. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt och ointressant. Men nu chansar jag bara för jag har verkligen ingen aning. Har inte ens googlat företaget..........så lite bryr jag mig. Men det är känslan man får när någon Youtuber kommentar företaget och samtidigt inte vet något om det utan allt blir ett stort?

Medlem

Jag gillar Embracer. De köper många studios som gör nischade, old-schoolspel för singleplayer. Studios och spelserier som annars hade fått skala ner eller lägga ner (som Darksiders, Gothic, Titan Quest, Knights of Honor, The Guild, Kingdoms of Amalur, Alone in the Dark, Spellforce, Jagged Alliance).

Och det är under Embracer som Warhorse fått resurser och lugn och ro att utveckla uppföljaren till Kingdom Come: Deliverance.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Vilken akt pratar vi om specifikt?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vilken akt pratar vi om specifikt?

Vi är väl snart nära sista akten verkar det som...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag gillar Embracer. De köper många studios som gör nischade, old-schoolspel för singleplayer. Studios och spelserier som annars hade fått skala ner eller lägga ner (som Darksiders, Gothic, Titan Quest, Knights of Honor, The Guild, Kingdoms of Amalur, Alone in the Dark, Spellforce, Jagged Alliance).

Och det är under Embracer som Warhorse fått resurser och lugn och ro att utveckla uppföljaren till Kingdom Come: Deliverance.

Jag håller med. Det behövs mer nischade och old-school spel för singleplayer. Blir lätt stagnation i branschen om det bara är några AAA spel om året som släpps. När IPn skall mjölkas så finns det en tendens att det inte att tas risker och då blir det mindre innovation.

Medlem

Kollade faktiskt på aktien i tisdags/onsdags för att återinvestera utdelningar men kände att nä den känns jävligt osäker, tur man fick den känslan med facit i hand nu

Medlem

Nämnas kan ju också att i samband med denna rapport så passar dom på att fimpa Volition och slå samman dom med Gearbox. Droppen som fick bägaren att rinna över var Saints Row reboot:en.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Skrivet av Zymac:

Nämnas kan ju också att i samband med denna rapport så passar dom på att fimpa Volition och slå samman dom med Gearbox. Droppen som fick bägaren att rinna över var Saints Row reboot:en.

Det nämndes en bit ner i nyheten.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det nämndes en bit ner i nyheten.

sedär, tji fick man för att man bara skummade igenom


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Skrivet av Zymac:

sedär, tji fick man för att man bara skummade igenom

Jag var inte sparsam med citaten, så du är ursäktad.


signatur
Medlem

Det är jäla mycket business tänk hos Embracer.

Ser du inte till att din business vet hur man stimulerar skapandet av relevant konst så kommer din business gå bet - i den här branchen.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar