Thrustmaster T818 avtäckt - direct drive-rattbas för 650 euro

Robot
Thrustmaster T818 avtäckt - direct drive-rattbas för 650 euro

Starkare än Fanatecs instegsrattar, kan beställas nu.

#direct-drive, #thrustmaster, #thrustmaster-t818


Medlem

Verkar inte gå att beställa till Sverige..

Redaktör
Skrivet av Made:

Verkar inte gå att beställa till Sverige..

Sverige fanns med som landsval, men priset var i pund och det gick inte att beställa den.


signatur
Medlem

Har en full racingrigg med Thrustmaster prylar. Hade hoppats att men kunde byta ut sin t300 mot denna. Men icke. Inte stöd för någon konsol.
Vilken fail!
Blir nog en Fanatec istället och hitta moddar till Sparco moddarna istället.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Blir redigt besviken här. Hade gärna köpt en. Men inte stöd för PS5 gör det omöjligt för egen del.

Inaktiv

Mitt korrupta sinne får mig bara att tänka på annat än mekaniska rattar när jag hör deras namn.
"Skakmotorn klarar att leverera 10 Newtonmeter konstant vridmoment"

Aldrig rört mig ifrån G29 nivån men då måste jag man nog hitta ett bilspel man aldrig kan släppa

Medlem

Har försökt beställa oxå. Provat Engelska, Franska och Tyska sidorna men det finns inga fraktalternativ

Väntar tills den finns i butik i Sverige. Behöver väl ha minst en QR till och fäste till riggen.


signatur

Varför ge upp innan man vunnit? Den som bromsar först bromsar för tidigt.

Ase
Medlem

Va skönt att slippa konsolleländet på produkten (även om jag har konsoll skulle det aldrig falla mig in att spela krävande spel på dom)
less på att se x box eller ps5 knappar på produkter så troligtvis ett köp efter fler recensioner & om pengar finns till det så klart

Medlem

Trist att den inte är kompatibel med Xbox - vad ska vi konsolfolk lira för DD-ratt?!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Redaktör
Skrivet av socialarbetaren:

Trist att den inte är kompatibel med Xbox - vad ska vi konsolfolk lira för DD-ratt?!

Du vill ha en Fanatec CSL DD eller GT DD Pro, det är mycket direct drive-ratt för pengarna. Kostar 7-10 000 kr beroende på vilka tillbehör du väljer. Funktionellt är det exakt samma rattbas, men den första funkar med pc/Xbox och den andra med pc/Xbox/PS (och säljs bara i lite olika paket. Undvik den medföljande GT-ratten, den är rätt blek).

Sen har du dyrare/bätte grejer, t.ex. Fanatecs Podium DD1/DD2-rattbaser (funkar med pc/Xbox) och Logitechs Pro Racing Wheel (finns modeller för både Xbox/pc och PS/pc). Där får du räkna med 15-20 000 kr för rattbas, ratt, pedaler, fäste etc.

Tester:
Fanatec CSL DD / GT DD Pro
Fanatec Podium DD1
Logitech Pro Racing Wheel


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du vill ha en Fanatec CSL DD eller GT DD Pro, det är mycket direct drive-ratt för pengarna. Kostar 7-10 000 kr beroende på vilka tillbehör du väljer. Funktionellt är det exakt samma rattbas, men den första funkar med pc/Xbox och den andra med pc/Xbox/PS (och säljs bara i lite olika paket. Undvik den medföljande GT-ratten, den är rätt blek).

Sen har du dyrare/bätte grejer, t.ex. Fanatecs Podium DD1/DD2-rattbaser (funkar med pc/Xbox) och Logitechs Pro Racing Wheel (finns modeller för både Xbox/pc och PS/pc). Där får du räkna med 15-20 000 kr för rattbas, ratt, pedaler, fäste etc.

Tester:
Fanatec CSL DD / GT DD Pro
Fanatec Podium DD1
Logitech Pro Racing Wheel

Tack! Jag har en Thrustmaster TX idag men i och med nya Forza så börjar ju ändå tekniksuget göra sig påmint... Borde ju kunna sälja TXen och styra en CSL DD.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Skrivet av Tomas Helenius:

Du vill ha en Fanatec CSL DD eller GT DD Pro, det är mycket direct drive-ratt för pengarna. Kostar 7-10 000 kr beroende på vilka tillbehör du väljer. Funktionellt är det exakt samma rattbas, men den första funkar med pc/Xbox och den andra med pc/Xbox/PS (och säljs bara i lite olika paket. Undvik den medföljande GT-ratten, den är rätt blek).

Sen har du dyrare/bätte grejer, t.ex. Fanatecs Podium DD1/DD2-rattbaser (funkar med pc/Xbox) och Logitechs Pro Racing Wheel (finns modeller för både Xbox/pc och PS/pc). Där får du räkna med 15-20 000 kr för rattbas, ratt, pedaler, fäste etc.

Tester:
Fanatec CSL DD / GT DD Pro
Fanatec Podium DD1
Logitech Pro Racing Wheel

Drömmer om dagen då moza utannonserar R5:an med stöd för PS5.

1
Skriv svar