Xbox Game Pass - November 2022 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November 2022 - Part 2

Då var det dags för novembers andra laddning med spel till Xbox Game Pass! Som vanligt får man väl nästan säga så är det ett flertal spel som släpps direkt på tjänsten. Först ut är plattformsspelet Lapin som följs av sydkoreanska tredjepersonsshootern Gungrave G.O.R.E och månadens nysläpp avrundas med det lite udda Soccer Story och shootern Warhammer 40.000: Darktide. Det sistnämnda kommer först till PC då konsolversionen är något försenat.

I övrigt så bjuds vi på två Game Preview-spel (Early access) i form av 4x-strategispelet Dune: Spice Wars och actionrollspelet Ghostlore. Dessutom så blir det militärt MP-pangande med Insurgency: Sandstorm och så hittar Norco till konsolpasset efter att, precis som Darktide, först kommit till PC tidigare i år.

Edit: Battlefield 2042 kommer också till tjänsten via EA Play när Season 3 drar igång den 22 november! Med ny svensk karta och massa annat trevligt.

Ytterligare 15 spel får stöd för touchkontroller på mobil när man spelar via molnet: Amnesia Collection, Amnesia: Rebirth, Assassin's Creed: Odyssey, Assassin's Creed: Origins, DC League of Super Pets: The Adventures of Krypto and Ace, Disney Dreamlight Valley, Football Manager 2023, Fuga: Melodies of Steel, Ghost Song, Immortals Fenyx Rising, Opus: Echo of Starsong, Pentiment, Scorn, Soma och You Suck at Parking.

Vill man kolla in vad som kommit tidigare i månaden så hittas den tråden här:
Xbox Game Pass - November 2022 - Part 1

Nya titlar:

Dune: Spice Wars (17 nov, PC)

Ghostlore (17 nov, PC)

Lapin (17 nov, konsol+PC+cloud)

Norco (17 nov, konsol+cloud. PC ute nu)

Gungrave G.O.R.E (22 nov, konsol+PC+cloud)

Battlefield 2042 (22 nov, EA Play, konsol+PC)

Insurgency: Sandstorm (29 nov, konsol+cloud)

Soccer Story (29 nov, konsol+PC+cloud)

Warhammer 40,000: Darktide (30 nov, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 nov: Archvale, Deeeer Simulator, Final Fantasy XIII-2, Mind Scanners, Mortal Shell, Space Warlord Organ Trading Simulator, Undungeon, Warhammer 40,000 Battlesector.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Stark andradel! Soccer story och Dune Spice Wars ska vi ta och spana in!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Darktide på gamepass?! Wow, generöst! Jag som var på väg att köpa det.

Game pass är verkligen en guldgruva.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tråkigt att de inte kan ge ett datum på Darktide till konsol.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Tråkigt att de inte kan ge ett datum på Darktide till konsol.

Med tanke på att de försenat spelet tre gånger redan så kanske de har gett upp på det här med att sätta datum... Borde inte dröja jättelänge dock.


signatur

Jump in.

Medlem

Grymma lir!
Spelar Somerville just nu, hade hoppats att det skulle vara lika bra som Inside men faller lite platt hittills i mitt tycke.
Cool spel mekanik men känns som det fattas något. Kanske blir mer intressant desto längre man kommer.

Medlem

Är Soccer Story släkt med Golf Story? För det senare är ett trevligt lir på Switch.

Medlem

darktide men så synd att bara på pc dock. sen blir det lite dune.

Medlem

Vart är kommande Evil West?

Läste i nån annan sida att det skulle komma till Game Pass.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Vart är kommande Wild West?

Läste i nån annan sida att det skulle komma till Game Pass.

Menar du Evil West? Nej, det är inte en Game pass release.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Vart är kommande Wild West?

Läste i nån annan sida att det skulle komma till Game Pass.

Kommer inte på GP. Jag har förbokat det 😍

Medlem
Skrivet av Bennii:

Menar du Evil West? Nej, det är inte en Game pass release.

Skrivet av pjones74:

Kommer inte på GP. Jag har förbokat det 😍

Jaha, vad läste jag då?

https://dailymetadose.com/xbox-game-pass-november-2022-games/


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Ambassadör
Xbox

Ser ut som något hittepågrejs skrivet av en bot.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av strangelove:

Är Soccer Story släkt med Golf Story? För det senare är ett trevligt lir på Switch.

Nej, men det är ganska likartat av vad jag kan se.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Grymma lir!
Spelar Somerville just nu, hade hoppats att det skulle vara lika bra som Inside men faller lite platt hittills i mitt tycke.
Cool spel mekanik men känns som det fattas något. Kanske blir mer intressant desto längre man kommer.

Somerville var en otrolig besvikelse för mig. Fattar inte vad de vill berätta, gameplay är obefintligt och puzzeln är skämt.

Medlem
Skrivet av maq777:

Somerville var en otrolig besvikelse för mig. Fattar inte vad de vill berätta, gameplay är obefintligt och puzzeln är skämt.

Verkligen, största besvikelsen på flera år typ. Fanns säkerligen en djupare filosofi och budskap bakom vad spelet ville förmedla men tyvärr var gameplay så trist att jag inte ens orkade fundera på vad spelet ville säga. Sista biten pinade jag mig bara igenom för att bli klar. Som du sa pusslen var inte kul eller stimulerande. Gör om gör rätt liksom..

Känns som skaparna ville göra ett spel med ett djupt budskap som får en att fundera men misslyckades totalt med att förmedla det på ett bra sätt i spelform.

Medlem
Skrivet av magma:

Darktide på gamepass?! Wow, generöst! Jag som var på väg att köpa det.

Game pass är verkligen en guldgruva.

en värdigt notering är att det verkar som Steam och gampass inte kan spela i hopp så du vet


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Lupin ser ju ändå lite små kul ut. Ska i allafall testa Darktide. Borde gilla det men av någon anledning blir jag inte så taggad av det jag sett hittills.

Avstängd

Nån som fattar hur man claimar månadens spel? Måste man ladda ner dem eller finns det nåt annat sätt?

Avstängd
Skrivet av Calez:

Nån som fattar hur man claimar månadens spel? Måste man ladda ner dem eller finns det nåt annat sätt?

Snackar du om gold live eller? Denna tråd är om game pass

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Calez:

Nån som fattar hur man claimar månadens spel? Måste man ladda ner dem eller finns det nåt annat sätt?

Oklart vad du menar... Det här är ju spel som läggs till i Game Pass-biblioteket. De finns tillgängliga så länge de ingår i prenumerationen och hanteras precis som spel du äger under den tiden. Så länge du har en Game Pass-prenumeration så kan du spela. Vissa har cloud-funktioner vilket innebär att du också kan streama spelen utan att ladda ner dem, även till mobil eller på PC.

De flesta spel stannar på tjänsten i minst ett år, några få kortare tid och många längre. First party-spel stannar för alltid. Se det som Netflix ungefär.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Battlefield 2042 ansluter den 22 november i och med släppet av Season 3.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar