Fotstegsljuden har ökats med 75% i Call of Duty Modern Warfare 2

Robot
Fotstegsljuden har ökats med 75% i Call of Duty Modern Warfare 2
Medlem

då kanske man slipper dom obligatoriska surroundhörlurarna då =>


signatur

//monster

Medlem

Jäkligt dumt. Det gör bara så att campers blir bättre tyvärr


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Helt nödvändigt, betan spelade ju betydligt bättre än det fulla spelet ang. just fotstegen. Att de var extra överdrivna i detta spel tror jag är bra för att det är så oerhört mycket mufflade ljudeffekter att fotstegen är nästintill omöjliga att höra på avstånd när saker pågår annars. Det blev lite back to old school, spelet spelades väldigt annorlunda i betan mot senaste installationerna och det tycker jag var oerhört positivt. Tyvärr gav de ju vika för den här gråtande ensamblen av kretörer och sänkte ljuden igen till release vilket ändrade spelflödet totalt.

En annan sak som blev helt uppenbar när de sänkte fotstegen var hur otroligt obalanserat deras "Sound Occlusion" funkar, dvs. hur ljudet påverkas av väggar osv. Vi testade runt lite och det är sjukt inkonsekvent, från 0-100 i vad man hör pga. minsta hinder. Att man ens ger sig på något sådant i en MP-miljö..

Historiskt inget kontroversiellt med tydliga fotsteg men inom cod i modern tid är tydligen saker som "Dead Silence" osv. normen, man talar om att fotstegen är wallhack genom väggar osv vilket jag tycker är helt absurt. Du byter hastighet mot ljud, och du använder ett av dina sinnen till att agera i din omgivning, vilket om något är mer skicklighet än att kunna springa som en elefant upp till 2 meter ifrån någon innan han har en chans att märka något, det anser jag som otroligt skicklighetslöst i alla fall.

För att den principen ska funka bra med fotsteg dock krävs ju att man kan huka sig och vara helt tyst som i de äldre spelen, och att man kan "aim-down-sight" och vara helt tyst. Då blir balansen mellan att byta hastighet vs ljud oftast löjligt bra och det kräver lite mer av dig som spelare samtidigt som det är mer rättvist.

Det är ren komedi att se hur dessa stollar spelar "competitive" matcher i S&D med allt från killstreaks till Dead Silence och kokande granater, snacka om sorglig utveckling.

Medlem

"hade detta fixats till allas glädje"... Njaeeeeee, vet inte om jag håller med 😅 jag har haft absolut noll audio feedback när någon sprintat bredvid eller bakom mig, hoppas det här hjälper.. verkar visserligen ha varit en del snack om det, både att vissa upplever samma sak och vissa inte alls, kanske är en bugg snarare än något som blir löst med det här

Skribent
Skrivet av kabukishaman:

"hade detta fixats till allas glädje"... Njaeeeeee, vet inte om jag håller med 😅 jag har haft absolut noll audio feedback när någon sprintat bredvid eller bakom mig, hoppas det här hjälper.. verkar visserligen ha varit en del snack om det, både att vissa upplever samma sak och vissa inte alls, kanske är en bugg snarare än något som blir löst med det här

ja alltså, uttrycket "allas' är ju sällan precis ALLA, men väldigt många var nöjda med förändringen.

Det verkqr dock som Heady säger vara något obalanserat med hela ljudbildeb i spelet, så fotstegen kanske är minsta problemet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fotstegen lät alldeles för högt i betan, vid release, och nu efter patchen så är den värre än någonsin.

Denna förändring gör att det nästan är ett tvång att spela med Dead Silence, annars blir man bara pre-firead eftersom fienderna hör dig långt innan du ser dem. Alternativt så promotear det till att man ska campa mera, vilket de redan gör pga Camo-challenges.

Jag gillar inte denna ändring.

Medlem

Microtransaction för perken Ninja-----CHECK

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fotstegen lät alldeles för högt i betan, vid release, och nu efter patchen så är den värre än någonsin.

Denna förändring gör att det nästan är ett tvång att spela med Dead Silence, annars blir man bara pre-firead eftersom fienderna hör dig långt innan du ser dem. Alternativt så promotear det till att man ska campa mera, vilket de redan gör pga Camo-challenges.

Jag gillar inte denna ändring.

Tycker det fungerar rätt så bra ändå som det är nu, men jag förstår att det blir lite jobbigt om man är van att sprinta konstant och bara släpper sprintknappen när man skjuter. Det är nog ändå rätt så bra att spelare som taktiskt rör sig genom ett område får övertaget när fienderna sprintar runt hela tiden. Åtminstone fungerar det så för oss när vi lirar, och vi campar inte på långa vägar då vi hela tiden är i rörelse, men är sparsamma med sprintknappen.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tycker det fungerar rätt så bra ändå som det är nu, men jag förstår att det blir lite jobbigt om man är van att sprinta konstant och bara släpper sprintknappen när man skjuter. Det är nog ändå rätt så bra att spelare som taktiskt rör sig genom ett område får övertaget när fienderna sprintar runt hela tiden. Åtminstone fungerar det så för oss när vi lirar, och vi campar inte på långa vägar då vi hela tiden är i rörelse, men är sparsamma med sprintknappen.

Fast jag pratar inte om när man sprintar. Man hör fotstägen om du bara går, även om du bara duckar och går framåt, så hörs det extremt tydligt. Det märks oerhört lätt, speciellt om man aktiverar Dead Silence.

Jag är van att lyssna efter fotsteg från att ha spelat CS sen decennier tillbaka. CS har mycket lägre fotstegsljud, så för mig är det här bara brutalt högt och, enligt mig, extremt tråkigt. Som sagt, det kräver att man spelar med Dead Silence om man ska kunna ha en chans mot någon som står stilla och kan lyssna, för oavsett hur du rör på dig så hörs du utan det.

Medlem

De har tydligen återgått till normalt igen:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar