PETA vill peta bort djurvåldet i God of War Ragnarök

Medlem
Citat:

Amenvadå, Anton. Det ser tyvärr ut såhär idag att man måste göra vissa saker för att det ska gå ihop ekonomiskt!

Jag tror inte riktigt på det. Jag tror att man kan monetisera det och få det att gå ihop så länge man har något att komma med som en publik värderar. Det går alltid att göra det till pengar på nått vis.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Minns när PETA kom som nyhet gällande Battlefield 3 på ett uppdrag där du måste döda en råtta för och kunna ta dig vidare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Är ju ett spel för i hv

KoP
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det gör de, men sånt dyker inte upp på t.ex. FZ då det inte är spelrelaterat

Ja och det är ju jättebra att dom gör det men det känns ju bara som dålig PR när dom ger sig på "djur" som dör eller skadas i en fantasiprodukt. Jag tycker inte att dålig PR är bra PR oavsett vad talesättet säger.

Sånt här får mig bara att vilja ta avstånd ifrån PETA.

Avstängd

Herregud så tramsigt. Efter att ha gjort en snabb sökning på vad PETA faktiskt sysslar med (nyfiken som man är) så kan jag konstatera att det inte är något annat än ett gäng hjärndöda extremister.

Varför ens skriva en nyhetsartikel och ge dem ljus?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Herregud så tramsigt. Efter att ha gjort en snabb sökning på vad PETA faktiskt sysslar med (nyfiken som man är) så kan jag konstatera att det inte är något annat än ett gäng hjärndöda extremister.

Varför ens skriva en nyhetsartikel och ge dem ljus?

Och vi nappar och blir upprörda, vädrar våra åsikter på ett forum. När man egentligen bara kan skratta åt eländet

Jag förstår att det känns för vissa, ibland tänker man på det själv i spel och jag har sällan ihjäl någon om man inte måste för att gå vidare i spelet. I vilket fall tycker jag man borde få valet i spel så man inte "måste" ha ihjäl alla djur man ser.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag förstår att det känns för vissa, ibland tänker man på det själv i spel och jag har sällan ihjäl någon om man inte måste för att gå vidare i spelet. I vilket fall tycker jag man borde få valet i spel så man inte "måste" ha ihjäl alla djur man ser.

Tror bara att jag har spelat ett par spel där man måste döda ett djur för att kunna fortsätta storyn. Trist. Men ännu tristare med det man måste genomlida i GTA 5 för att kunna fortsätta i spelet. Trevor var en av dom största missarna ett spelföretag har gjort.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Och vi nappar och blir upprörda, vädrar våra åsikter på ett forum. När man egentligen bara kan skratta åt eländet

Haha en del blir ju det.

Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag förstår att det känns för vissa, ibland tänker man på det själv i spel och jag har sällan ihjäl någon om man inte måste för att gå vidare i spelet. I vilket fall tycker jag man borde få valet i spel så man inte "måste" ha ihjäl alla djur man ser.

Är du allvarlig?

Avstängd
Skrivet av anon_332911:

Varför skulle man inte kunna ha ont av det?

Spel idag är ett så realistiskt medium att man som spelare naturligtvis kan känna saker inför det. Jag själv har till exempel svårt att döda djur i spel som Far Cry, Tomb Raider, Assassins Creed, Ghost of Tsuhima mfl. Bara för att nånting är på låtsas betyder det inte att man behöver tycka om att visuellt behöva uppleva det.

Mår du genuint dåligt av att döda djur i spel?

Medlem

Och som vanligt gör fz och kommentarsfältet exakt vad PETAs PR avdelning vill, nappar på betet.

Anledningen att PETA fokuserar på spelindustrin är att vi är den enda communityn som på kommando ger dem uppmärksamhet varenda gång.

Edit: givetvis är fzs redaktionens / Johan Lorentzon ansvar mycket större, som för egen vinnings skull släpper genom sådan här skit och kallar det journalistik. Att de år ut och år in kör på den här clickbait skiten varje gång PETA ger ifrån sig ett dödsskri är rent utsagt patetisk. Hoppas de extra örena är värt det, det kostade bara er integritet.

Ärligt talat börjar det bli svårt att särskilja fz från gamereactor. Samma clickbait skit.

Medlem
Medlem

Det är inte mkt till sådant i detta spelet.
Förstår hur de tänker faktiskt men ragnarök låter dig inte tortera djur för nöjes skull på något sätt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Veganen

Jag är själv vegan, men tycker detta känns löjligt. Då kan man lika gärna ha ett ikke våldsläge så ingen mördas dårå, för jag bryr mig lika mycket om människor som djur. Ska man som Kratos fika med alla istället? Spela inte ett spel med ”War” i titeln om man inte klarar digitalt våld. Ingen skadas ju för i helvete. Så nu fick veganen (jag) lufta sin åsikt XD


signatur

cags

Medlem

Jag har en kvinnlig kompis som är vegetarian. Hardcore veg. Jag tror hon har skjutit och tagit av skinnet på fler djur i red dead 2 än mig. Jag frågade henne om det. Hennes svar var - Det är ettor och nollor. Digitala djur som inte har vare sig känslor eller kan känna smärta. Plus det är ett spel.

Medans en annan vän jag har som är veg. Han körde vego dieten i red dead 2. Han dödade de djuren som fanns i uppdragen för att komma vidare i spelet. Tror det var i början..sen plockade han kryddor och hade sig. Olika det där. Men rätt intressant.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Japp. Klassiskt rage bait, och det funkar.

Ja, funkar att vända folk EMOT dem. Skitbra initiativ.

Lite som snillena som limmar fast sig på vägar och hindrar trafiken. Lika smart agerande.

Skrivet av Maysay:

Finns många saker man skulle kunna tillåta då i TV-spel. Våld mot barn existerar ju t.ex inte.

Du har uppenbarligen inte spelat Days Gone


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av justhitx:

Det må fungera, för all del, men gör de något "viktigt" överhuvud taget eller är är de bara profesionella internet-troll som gör dumma saker för 'the lulz'?

Nog mer för "the donationz"

Medlem

Suck... Från en organisation som själv MASS-SLAKTAT husdjur de fått in eftersom de "tycker husdjur är fel". De är som Greenpeace, det handlar om att dra in slantar genom spektakulär uppmärksamhet (rädda skadedjur som sälar, men inte "äckliga spindlar").

eld
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Suck... Från en organisation som själv MASS-SLAKTAT husdjur de fått in eftersom de "tycker husdjur är fel". De är som Greenpeace, det handlar om att dra in slantar genom spektakulär uppmärksamhet (rädda skadedjur som sälar, men inte "äckliga spindlar").

Ska jag vara djävulens advokat för PETA så måste jag nog säga att de bryr sig om spindlar också, greenpeace verkar mer vara om miljön och naturen i sin helhet.

Sen kan ju svenskar till exempel hata danskar, men jag tror nog de flesta ändå bryr sig om deras välmående.

Medlem
Skrivet av cags91:

Jag är själv vegan, men tycker detta känns löjligt. Då kan man lika gärna ha ett ikke våldsläge så ingen mördas dårå, för jag bryr mig lika mycket om människor som djur. Ska man som Kratos fika med alla istället? Spela inte ett spel med ”War” i titeln om man inte klarar digitalt våld. Ingen skadas ju för i helvete. Så nu fick veganen (jag) lufta sin åsikt XD

Spela Yatzy o den som vinner vinner!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vad hette det spelet tror det var 90-talet... Postal eller nåt? När man kunde elda upp katter eller använda dom som ljuddämpare

Medlem

Jag skrattade, som flera skrivit, PETA, den här delen av organisationen i alla fall har nog i gjort det med en gliring åt sig själva.

Personligen, kom igen ge mig en upvote, vill jag att PETA börja recensera spel ur sitt perspektiv. Jag vill GOAT Simulator 1 och 3, Stray, och kanske RDR2 (jag råkade skjuta min häst huvudet flera gånger när jag red och ett rendjur skuttade förbi).


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

eld
Medlem
Skrivet av Jonator:

Vad hette det spelet tror det var 90-talet... Postal eller nåt? När man kunde elda upp katter eller använda dom som ljuddämpare

Tror man inte behöver vara PETA för att anse att det är ett extremt stört spel, men som tonåring skrattade jag såklart åt det

NuZ
Testpilot
Skrivet av TheConsul:

Lite kuriosa, Den möjligheten (våld mot barn) patchades bort is FO2 i EU iaf, vilket medförde att en quest blev oklarbar. I orginal finns barn med efter patch blev de bortplockade.

Dödade du dem fick du traiten "Childkiller".

De hade även en rätt offensive Vault boy bild till den, men byttes senare ut till den som är nu

FO1&2 är riktigt bra spel förövrigt
https://fallout.fandom.com/wiki/Childkiller


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Maysay:

Finns många saker man skulle kunna tillåta då i TV-spel. Våld mot barn existerar ju t.ex inte.

Jag minns en viss mod till fallout 3 mycket väl, så att det inte existerar är att ta i.

Medlem

Att PETA redan var ett skämt visste man ju, detta förstärker bara den bilden.

123
Skriv svar