Får vi reda på mer om Tomb Raider nästa år?

Robot
Får vi reda på mer om Tomb Raider nästa år?

Mer info om Lara Crofts nästa äventyr kommer snart.

#Crystal-dynamics, #Tomb-raider


It's not a lake, it's an ocean

Färre daddy issues får man hoppas. Men jag gillade annars den senaste trilogin och hoppas att de inte kastar allt överbord när de pånytt ska reboota serien.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

hoppas på remake, som Tomb Raider DOX.

Medlem
Medlem

Har inte haft bra koll på serien på länge nu och såg den här videon ploppa upp...

Vad hände vid Rise of the Tomb Raider, är det någon föregångare?
Tycker Lara bara ser osäker och vek ut där.

Kanske visserligen sådär det är tänk att vara numera, tycker det blivit så i många filmer också. Men jag är kanske bara en gammal stofil som längtar tillbaks hur det var på 80/90/00-talet, med Ripley, Sarah Conner, The Bride, Tanya, Samus, ‎Cate Archer.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sapiens:

Har inte haft bra koll på serien på länge nu och såg den här videon ploppa upp...
https://www.youtube.com/watch?v=Nh8XfOz2idk

Vad hände vid Rise of the Tomb Raider, är det någon föregångare?
Tycker Lara bara ser osäker och vek ut där.

Kanske visserligen sådär det är tänk att vara numera, tycker det blivit så i många filmer också. Men jag är kanske bara en gammal stofil som längtar tillbaks hur det var på 80/90/00-talet, med Ripley, Sarah Conner, The Bride, Tanya, Samus, ‎Cate Archer.

Det är en resa. Från det första Tomb Raider (2013) då Lara utvecklas från ett byte till en krigare, till Rise of the Tomb Raider då hon har betydligt mer skinn på näsan och slutligen Shadow of the Tomb Raider som knyter ihop hennes resa. Personligen tycker jag att Rise är det bästa spelet, även om Shadow har bättre strider.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Lara Croft är egentligen Modesty Blaise.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Färre daddy issues får man hoppas. Men jag gillade annars den senaste trilogin och hoppas att de inte kastar allt överbord när de pånytt ska reboota serien.

Jag tänker att en "soft-reboot" kan vara bra. Dvs att de gör en helt ny trilogi som kanske inte bortser från senaste trilogin, men knyter inte heller samman med den på något vis. Nytt äventyr, nya ansikten...jag vet inte hur gammal Lara är i Shadow? Men hon är väl fortfarande relativt ung där så en ny trilogi skulle kunna utspelas när hon är mycket äldre och mer rutinerad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har bara spelat genom första av dom 3 senaste spelen. Andra spelet har jag tagit mig en bit in i men kom av mig. Det är något som inte riktigt klickar.

För olikt original spelen då det ska vara action som in i helvete. Jag hade velat ha mer pussel och känsla. Tycker nästan ettan var lite lång.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Har inte haft bra koll på serien på länge nu och såg den här videon ploppa upp...
https://www.youtube.com/watch?v=Nh8XfOz2idk

Vad hände vid Rise of the Tomb Raider, är det någon föregångare?
Tycker Lara bara ser osäker och vek ut där.

Kanske visserligen sådär det är tänk att vara numera, tycker det blivit så i många filmer också. Men jag är kanske bara en gammal stofil som längtar tillbaks hur det var på 80/90/00-talet, med Ripley, Sarah Conner, The Bride, Tanya, Samus, ‎Cate Archer.

Personligen tycker jag hon var snyggast i underworld på det där klippet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag vill se en Tomb Rider där hon är den brutala Lara med rent elaka tendenser.
Och glöm inte att göra henne snygg som fasen för det gör mig glad.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Har inte haft bra koll på serien på länge nu och såg den här videon ploppa upp...
https://www.youtube.com/watch?v=Nh8XfOz2idk

Vad hände vid Rise of the Tomb Raider, är det någon föregångare?
Tycker Lara bara ser osäker och vek ut där.

Kanske visserligen sådär det är tänk att vara numera, tycker det blivit så i många filmer också. Men jag är kanske bara en gammal stofil som längtar tillbaks hur det var på 80/90/00-talet, med Ripley, Sarah Conner, The Bride, Tanya, Samus, ‎Cate Archer.

Ja, Tomb Raider var bäst på 90-talet. I synnerhet ettan, men även tvåan.
Det finns dom som tror att Tomb Raider (2013) var det första Tomb Raider...

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Har inte haft bra koll på serien på länge nu och såg den här videon ploppa upp...
https://www.youtube.com/watch?v=Nh8XfOz2idk

Vad hände vid Rise of the Tomb Raider, är det någon föregångare?
Tycker Lara bara ser osäker och vek ut där.

Kanske visserligen sådär det är tänk att vara numera, tycker det blivit så i många filmer också. Men jag är kanske bara en gammal stofil som längtar tillbaks hur det var på 80/90/00-talet, med Ripley, Sarah Conner, The Bride, Tanya, Samus, ‎Cate Archer.

Blev lite förvånad över hur olik hon är sig mellan de tre senaste spelen. Hon ser ju nästan ut som olika personer snarare än samma karaktär. I mitt huvud såg hon mer likadan ut mellan spelen, men uppenbarligen minnas jag fel där?

Jag tror hon i början av tvåan tacklade en del psykologiska problem och minnen från allt som hände i ettan. Därav hon var lite vekare mentalt i början, men sen reser sig i slutet och blir den Lara vi är vana vid.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blev lite förvånad över hur olik hon är sig mellan de tre senaste spelen. Hon ser ju nästan ut som olika personer snarare än samma karaktär. I mitt huvud såg hon mer likadan ut mellan spelen, men uppenbarligen minnas jag fel där?

Jag tror hon i början av tvåan tacklade en del psykologiska problem och minnen från allt som hände i ettan. Därav hon var lite vekare mentalt i början, men sen reser sig i slutet och blir den Lara vi är vana vid.

Ja, det var bättre förr. När Lara var badass och spelen handlade om att utforska. Atmosfär, mystik och äventyr. Inte om psykiska problem och trauman. Inte onödigt tillkrånglade.
När spelen kändes som spel. Och inte som film-wannabees.

Medlem

Jag klarade inte av att spela särskilt långt i det senaste spelet p.g.a. för många cutscenes.. Hatar verkligen det upplägget. Färre cutscenes och mer interaktion tack.

Med det sagt gillar jag också de äldre spelen bättre, men det var för att hon kändes mer akrobatisk och pigg.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar