Ninja Gaiden och Dead or Alive rebootas

Robot
Ninja Gaiden och Dead or Alive rebootas
It's not a lake, it's an ocean

Ninja Gaiden var nästan magiskt bra på Xbox (men alldeles för svårt för mig), Dead or Alive är fightingserien jag har föredragit i över 20 år.

Håller tummarna för att vad de än hittar på kan bli bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Älskar första Ninja Gaiden till xbox men kan man göra ett sånt spel idag är frågan, och utan Tomonobu Itakagi.

Snyggaste och bästa fightingsystemet i ett actionspel enligt mig.

En av mina favoritvideor från back in the day:

ZF
Medlem
Medlem

Hoppas på NG4 och ett NG2 black.
Tycker Ninja Gaiden 2 stundtals är svajigt (oklart) men har de bästa höjdpunkterna i serien (genren)😊

Medlem

Oj då! Håller tummarna för ett riktigt fläskigt spel i stil med första NG till xbox gjort i unreal 5

Flakmonkey

Skulle vara kul om de gjorde en kombo med ninja gaiden, ett modernt spel i samma anda som xbox-klassikern och sen ett pixelspel som Nes-klassikern.

Medlem

Here we go again. Again.

Medlem

Av alla fighting spel jag lirat är Dead or Alive utan tvekan det värsta. Om man inte satsar på competetive ser jag inte en enda anledning till att spela det när vi har spel som Mortal Kombat, Injustice, Tekken, Street Fighter, Soul Calibur etc.

Det enda bra DoA spelen är Xtreme serien

Ett spel med djup gameplay, härliga karaktärer, ᵗᵘᵗᵗᵃʳ, schyssta visuals och så klart hjärta och själ vilket saknas i dagens värld!

Skribent
Skrivet av Nosnos:

Skulle vara kul om de gjorde en kombo med ninja gaiden, ett modernt spel i samma anda som xbox-klassikern och sen ett pixelspel som Nes-klassikern.

Ja jag tänkte också att det skulle ha varit nice. Tillbaka till retro-rötterna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte Dead or Alive 6 var riktigt bra, trist på den snikna affärsmodellen de använde bara. Hoppas "rebooten" blir ett fullprisspel utan dlc-fest och battlepass-skräp.

Medlem

Dead or alive 2 är bästa i serien tycker jag. Körde några senare versioner men hade inte samma känsla vilket är wierd.

På tiden jag spelade dessa spel så hade jag alltid en önskan att de tog samma spel men att man kunde gå framåt efter att ha dödat en karaktär och börja fightas mot andra fiender tills man kom tills nästa "boss"/ karaktär. Alltså lite mellanspel och utforska.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Förövrigt har Ninja Gaiden 1 till NES sjukt bra musik.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Förövrigt har Ninja Gaiden 1 till NES sjukt bra musik.

https://youtu.be/qv0TSofXC1w

Mycket arpeggo där.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem
Skrivet av lonian:

På tiden jag spelade dessa spel så hade jag alltid en önskan att de tog samma spel men att man kunde gå framåt efter att ha dödat en karaktär och börja fightas mot andra fiender tills man kom tills nästa "boss"/ karaktär. Alltså lite mellanspel och utforska.

Känns som den aspekten peakade med Tekken 6.

Tror den tiden är förbi. Både DOA, Tekken och till och med SC verkar mest ha lagt SP i allmänhet och "handling" i synnerhet i malpåsen för gott. De flesta liknande spel numera fokuserar mest på MP och turnereringar.

Det är så som det blir med mycket annat idag. Skapa ert eget innehåll typ.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ninja Gaiden var nästan magiskt bra på Xbox (men alldeles för svårt för mig), Dead or Alive är fightingserien jag har föredragit i över 20 år.

Håller tummarna för att vad de än hittar på kan bli bra.

Ja, svårt var det definitivt. Inte Souls-svårt men ändå en givande utmaning. Första spelet var fantastiskt bra, nästan på ett mästerverk, 2an var lite mer åt okej hållet och 3an vetifan vad som hände.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Ja, svårt var det definitivt. Inte Souls-svårt men ändå en givande utmaning. Första spelet var fantastiskt bra, nästan på ett mästerverk, 2an var lite mer åt okej hållet och 3an vetifan vad som hände.

Men ninja gaiden black!

Medlem
Skrivet av Maguz:

Ja, svårt var det definitivt. Inte Souls-svårt men ändå en givande utmaning. Första spelet var fantastiskt bra, nästan på ett mästerverk, 2an var lite mer åt okej hållet och 3an vetifan vad som hände.

Om du jämför ninja gaidens "normal" (svårighetsgrad 1 av 4) med souls spelen så kan jag köpa att man tycka souls spelen är svårare.
Men inget kan väl egentligen mäta sig med Master ninja svårighetsgraden i ninja gaiden spelen dock. Är många ggr svårare än valfritt souls spel. Klarar du alla Elden ring bossar i bara kalsongerna utan varken magier eller summons så är det enkelt jämfört med master ninja mode i NG 2 😉 Inte upplevt något annat spel än där fienderna har kniven på din strupe som i 3d Ninja Gaiden. Aldrig hört någon som faktiskt spelat Ninja Gaiden på högre svårighetsgrader som hävdar något annat.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Skulle vara kul om de gjorde en kombo med ninja gaiden, ett modernt spel i samma anda som xbox-klassikern och sen ett pixelspel som Nes-klassikern.

Verkligen!

Cyber shadow och The messenger har varit härliga 2d ninja spel. Tar gärna fler 😊

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ninja Gaiden var nästan magiskt bra på Xbox (men alldeles för svårt för mig), Dead or Alive är fightingserien jag har föredragit i över 20 år.

Håller tummarna för att vad de än hittar på kan bli bra.

Ja verkligen, anledningen till att jag köpte ett orginal xbox.

Skribent
Skrivet av Maguz:

Ja, svårt var det definitivt. Inte Souls-svårt men ändå en givande utmaning. Första spelet var fantastiskt bra, nästan på ett mästerverk, 2an var lite mer åt okej hållet och 3an vetifan vad som hände.

Versionen av 3an som släpptes till Wii U var också "ok". De hade fixat till mycket av problemen med originalet, men håller med annars. 1an slår både 2an och 3an på fingrarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ninja Gaiden var nästan magiskt bra på Xbox (men alldeles för svårt för mig), Dead or Alive är fightingserien jag har föredragit i över 20 år.

Håller tummarna för att vad de än hittar på kan bli bra.

Var beredd på att det nya DoA kommer vara både Woke och PK, så kvinnorna är mindre... hur ska man säga... kurviga

Medlem

Hur kan man reboota DOA? 6:an släpptes ju inte för så längesedan. Spelar det ofta. Bästa fightingspelet.

1
Skriv svar