Splinter Cell-remaken ska kunna klaras utan att döda någon

Robot
Splinter Cell-remaken ska kunna klaras utan att döda någon
Medlem

Ännu en remake.

Medlem

Ubisoft indien eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tänkte lira dom back in the days men det blev aldrig av. Kul med en remake!

Har redan spelat. Trist att de inte var förmögna nog att hitta på något nytt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Nu är inte mitt minne det bästa så det kanske finns liknande scener i originalet, men i concept art som visas i videon - med personen som står framför personen fastbunden så för det tankarna till Morgenholt i första uppdraget i Chaos Theory och den bilden när Sam sitter på räcket och ljus kommer ut från ett av rummen, påminner om en scen ur första uppdraget i Pandora Tomorrow tycker jag.

Ska remaken ha innehåll från tre första spelen eller bara det första? Men jag kanske glömt scener från originalet, det var länge sen jag spelade det.

Geeks Gaming

Orginalet går fortfarande att spelas utan problem och grafiken är inte helt daterad så ser inte helt varför dom gör remake. hade hellre haft en grafik uppdatering till orginal ghost recon eller rainbow rix.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Orginalet går fortfarande att spelas utan problem och grafiken är inte helt daterad så ser inte helt varför dom gör remake. hade hellre haft en grafik uppdatering till orginal ghost recon eller rainbow rix.

Ny grafik. Spel blir bättre om dom är snyggare.
Jag har t ex Resident Evil 4 till PS4, och det funkar jättebra att spela. Det är nyare än Splinter Cell. Men dom gör ändå en remake.
The Last of Us spelade jag om för nåt år sen, också till PS4. Var inga problem att spela det. Tycker det är snyggt.
Det är 11 år nyare än Splinter Cell. Dom gjorde ändå en remake.

Medlem

Det är ju en remake och då kan dom ju ändra på olika saker så att spelet känns lite nytt.

Skrivet av Razuco:

Det är ju en remake och då kan dom ju ändra på olika saker så att spelet känns lite nytt.

Njaa, det är ju jäkligt viktigt att det fortfarande ska kännas som första Splinter Cell. Annars jävlar!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ny grafik. Spel blir bättre om dom är snyggare.
Jag har t ex Resident Evil 4 till PS4, och det funkar jättebra att spela. Det är nyare än Splinter Cell. Men dom gör ändå en remake.
The Last of Us spelade jag om för nåt år sen, också till PS4. Var inga problem att spela det. Tycker det är snyggt.
Det är 11 år nyare än Splinter Cell. Dom gjorde ändå en remake.

Vad försöker du få sagt?
Att spel blir bättre om dom är snyggare?
Med facit i hand är det ju snarare tvärtom.

Splinter cell 1 är fortfarande det bästa splinter cell, och jag kan sätta min högerhand på att en "remake" inte kommer ändra på det faktumet. Ungefär som dead space remaken inte kommer kunna leva upp till sitt original.

Det var en för jävla torftig intervju i videon i inlägget btw. Vilka pajaser. Spelar dom ens spel?
Det blir in mycket mer pannkaka av detta än det redan är..

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Orginalet går fortfarande att spelas utan problem och grafiken är inte helt daterad så ser inte helt varför dom gör remake. hade hellre haft en grafik uppdatering till orginal ghost recon eller rainbow rix.

Många bryr sig om grafik idag (framförallt kids kanske), och kan de tjäna bra med pengar på en remake så är det nog mer lönsamt än att göra ett helt nytt spel eftersom manus osv redan är färdigt. Det är min gissning.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Vad försöker du få sagt?
Att spel blir bättre om dom är snyggare?
Med facit i hand är det ju snarare tvärtom.

Splinter cell 1 är fortfarande det bästa splinter cell, och jag kan sätta min högerhand på att en "remake" inte kommer ändra på det faktumet. Ungefär som dead space remaken inte kommer kunna leva upp till sitt original.

Det var en för jävla torftig intervju i videon i inlägget btw. Vilka pajaser. Spelar dom ens spel?
Det blir in mycket mer pannkaka av detta än det redan är..

Många tycker att spel blir bättre när dom är snyggare.
Det tycker inte jag. Som exempel, jag tycker att Resident Evil spöar remaken rakt upp och ner. Samma med Tomb Raider.
Dom gjorde en reimagination på Silent Hill. Nu kommer en remake på Silent Hill 2. Dom flesta vill väl ändå bara se Pyramid Head.
Resident Evil 2, 3, 4, The Last of Us, Shadow of the Colossus, Oddworld... det bara rullar på.

1
Skriv svar