Loggan för Switch-prototypen Nintendo NX ser ut att ha läckt

Robot
Loggan för Switch-prototypen Nintendo NX ser ut att ha läckt

Har grävts fram ur Mario Kart 8 Deluxe.

#nintendo-nx, #nintendo-switch


Medlem

Coolt om den ser ut som dödsstjärnan, men jobbigt att ställa den... passar kanske i en tunna?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Coolt om den ser ut som dödsstjärnan, men jobbigt att ställa den... passar kanske i en tunna?

Jag tror du missuppfattat det lite, det är alltså en logotyp inte en prototyp. Loggan fanns dock i prototypen innan namnet ”switch” lanserades

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror du missuppfattat det lite, det är alltså en logotyp inte en prototyp. Loggan fanns dock i prototypen innan namnet ”switch” lanserades

Jag tänkte om den liksom ser ut lite på på loggan, eller iaf handkontrollerna då, men det är ju jobbigt om de är helt runda med. Du vet, som switchloggan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean

Varför designar man ens en logotyp för ett arbetsnamn...?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Varför designar man ens en logotyp för ett arbetsnamn...?

De ville väl testa att ha en startup, kanske hade de inget klart namn (som Switch) utan fick ta vad de hade. Känns inte jättekonstigt imo.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

De ville väl testa att ha en startup, kanske hade de inget klart namn (som Switch) utan fick ta vad de hade. Känns inte jättekonstigt imo.

Jag har bara inte hört talas om att man gör så, that's it.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har bara inte hört talas om att man gör så, that's it.

Egentligen inte jag heller, men tänker bara rent logiskt att hade jag sysslat med att göra en konsol så skulle väl en startup behöva testas förr eller senare, och har en då inte en färdig lanseringstitel att jobba med får en väl ta arbetsnamnet så länge.

ZF
Medlem

Tänker mest på en jog-control.

Fattar inte riktigt hur det kopplas till Switch. Men kanske var det en kontroll i prototypen.

Perfekt att spela Pong med.

ZF
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Varför designar man ens en logotyp för ett arbetsnamn...?

Även inom företag är det ibland flera team eller designers som lägger fram sina förslag.

Skadar aldrig att ha något iögonfallande ochvlätt att komma ihåg redan på första PPn.

1
Skriv svar