Malmö svartmålas som frtistad för extremister?

Medlem
Malmö svartmålas som frtistad för extremister?

Ja.. se för er själva:
http://www.youtube.com/watch?v=HaPz7p-1-bk

Tycker det är intressant att man ska tycka synd om SD också... Enligt CBN är dom det goda kristna partiet. Jag hade förväntat mig det här av fox news. Men CBN? Konstigt att CBN inte pratade med andra politiker heller..

Jag kan hålla med om att läget i Malmö är långt ifrån bra. Men det här var bara... Ja.. Vad ska man säga. Jag tänker dock varken bekräfta eller tilbakavisa videon, utan ville främst bara visa videon. Vad är din åsikt?

Jag kan såklart ha fel. Malmö kanske är en identisk kopia av Gaza-remsan där alla vill döda varenda jude som finns på jorden och fullt av islamistiska extremister.

Medlem

Öööö stämmer all den datan han räknar upp??

jag har alltid annsät att invadrare ska anapassa sig till swe, och inte tvärt om.
sånt härnt gör att jag ännu mera anser mig ha rätt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Svartmålas? Kan du inte angripa faktafelen istället, om reportaget har några sådana.

Tycker att det var väldigt talande med judarnas fredliga demonstation vs vänsterns och muslimernas våldsamma motdemonstation.

Medlem

Det som är äckligt på riktigt med det här är kommentarerna till den här videon... Folk sitter och kallar annat folk för "apor" och "svin", islam för "cancer" och "hjärntvätt" och får till råga på allt plusröster för de inläggen...

Nej, jag tror inte en sekund på ett reportage som tar ursprung i att Islam är ett problem snarare än en tro, som enbart intervjuar SD och nån judisk professor och till råga på allt är producerad på en kanal som tidigare beskrivit Moderaterna som "center-left". Jag bor i Sverige; här är Islam en religion, SD ett pack rasister som gömmer sig bakom vackra ord och paragrafer och Moderaterna ett högerparti.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Öööö stämmer all den datan han räknar upp??

jag har alltid annsät att invadrare ska anapassa sig till swe, och inte tvärt om.
sånt härnt gör att jag ännu mera anser mig ha rätt.

det har du rätt i, man ska anpassa sig till landet man bor i, men nu är frågan vad är din definition på anpassning?

ingen vill ju förlora en del av sin identitet eller kultur och bakgrund, hellre att man tar och lär sig och är delaktig i en till kultur, som mig

+mångkulturen gör oss bara mer allmänbildiga

sen måste jag säga att reportaget var väldigt.. amerikanskt på ett dåligt sätt

Medlem

Bra att det finns media som inte är så äckligt PK som i Sverige.Trött på att Malmö skönmålas av svensk media,känns friskt med inslag av medier ifrån andra länder.

Ett inslag ifrån norska VG ifrån Rosengård...

http://www.vgtv.no/?id=21549

Medlem

Haha, fantastiskt. I Malmö spränger terrorister bomber hela tiden, judarna blir slaktade och ingen svensk vågar säga att hon är svensk för då blir det jihad on her ass.

Att Sverige skulle ha en klar föreställning och mål att ha en "mångkulturell" modell för invandringspolitiken är ljug. Sverige, tillsammans med andra västländer har ingen invandringspolitik som bygger på en renodlad modell, utan många andra beslut i många olika områden som lett fram till hur det ser ut.
Sveriges sätt att ta hand om invandrare bygger på att kulturen är en del av identiteten, och att försöka trycka tillbaka kulturen skulle vara som att trycka tillbaka individen. Sverige är inte ensamma om det här, Kanada har liknande. Och dom är även mer kända för sin invandringspolitik internationellt och Sverige har tagit mycket av det Kanada har.
(Carl Dahlström, Modeller för invandrarpolitik 2008)

Att Sverige blir "offer" för sånt här är inte konstigt. Vi och våran politik som under 70 och 80-talet var väldigt optimistisk har blivit mer "en i gänget" vilket är att ha en dystrare syn på samhället och världen. Detta gör att det Svenska samhället blir intressant för t.ex. länder som England. "Se, de har det inte så bra längre!".

Fantastiskt hur de ställer sig bakom SD. På samma sätt som att vänsteraktivister förs bort från Nationalistiska demonstrationer, vilket SD stödjer. Stödjer de inte att dom som nationalister blir bortförda från en annan demonstration? När polisen ser att deras närvaro kan förvärra situationen? Buhu, stackars SD.
Sen presenteras inte en enda "lösning" heller. Men det han man väl inte med, tiden gick ju åt till att tala om Malmö som en stad i anarki där muslimer springer runt och terroriserar medan vanliga Svensson och judarna får gömma sig inomhus.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Och Norge ger jag inte mycket för, med Fremskrittspartiet med 22% av makten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

werrd bjosarn.

Medlem

http://www.cbn.com/cbnnews/
Christian news 24/7
Sånt gillar väl ni?

Härlig översättning dom gör på Sverigedemokraterna, "Swedish democrats". Som att dom skulle vara de enda demokraterna i Sverige.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av IceMan:

Öööö stämmer all den datan han räknar upp??

jag har alltid annsät att invadrare ska anapassa sig till swe, och inte tvärt om.
sånt härnt gör att jag ännu mera anser mig ha rätt.

Du menar som i att man bör försöka använda sig av svenska i största möjliga utsträckning och exempelvis låta bli att blanda in en massa ord och förkortningar på engelska?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Härlig översättning dom gör på Sverigedemokraterna, "Swedish democrats". Som att dom skulle vara de enda demokraterna i Sverige.

Bra mycket mer demokrater än ditt kommunistparti.

Medlem

Det är synd att det bara är utländska nyhetsstationer som vågar visa sanningen.


signatur
Medlem

*Suck* så trött på alla högerhäcklare överallt på Internet.
Vem bryr sej när judar gnäller - dom fick ett helt land men det räckte inte, 60 år senare fortsätter dom att gnälla samtidigt som dom bedriver apartheid blandat med massmord. Och alla som ens antyder att det kanske inte är så bra, det som judarna gör, blir automatiskt antisemit och nazist.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av bjosarn:

Härlig översättning dom gör på Sverigedemokraterna, "Swedish democrats". Som att dom skulle vara de enda demokraterna i Sverige.

Bra mycket mer demokrater än ditt kommunistparti.

Troligtvis inte... Skulle tvivla på att SD står för religions-frihet.

Nu vet jag såklart inte vilket "kommunist-parti" Bjosarn röstar på men...

Medlem
Skrivet av Döbringer:

*Suck* så trött på alla högerhäcklare överallt på Internet.
Vem bryr sej när judar gnäller - dom fick ett helt land men det räckte inte, 60 år senare fortsätter dom att gnälla samtidigt som dom bedriver apartheid blandat med massmord. Och alla som ens antyder att det kanske inte är så bra, det som judarna gör, blir automatiskt antisemit och nazist.

Om vi vore extremhöger som borde vi ju också hata judar. Men nu är det ni västeranhängare som har tagit över det ansvaret. Nån måste ju ha den uppgiften tydligen. Lol.

Och nej, jag är varken höger eller vänster som jag tidigare nämnt.

Citat:

Troligtvis inte... Skulle tvivla på att SD står för religions-frihet.

Nu vet jag såklart inte vilket "kommunist-parti" Bjosarn röstar på men...

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Jag lovar att Bjosarn röstar på V.

Medlem
Skrivet av MikaelH:

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Absolut, så länge du har vit hy och är kristen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Döbringer:

*Suck* så trött på alla högerhäcklare överallt på Internet.
Vem bryr sej när judar gnäller - dom fick ett helt land men det räckte inte, 60 år senare fortsätter dom att gnälla samtidigt som dom bedriver apartheid blandat med massmord. Och alla som ens antyder att det kanske inte är så bra, det som judarna gör, blir automatiskt antisemit och nazist.

Om vi vore extremhöger som borde vi ju också hata judar. Men nu är det ni västeranhängare som har tagit över det ansvaret. Nån måste ju ha den uppgiften tydligen. Lol.

Och nej, jag är varken höger eller vänster som jag tidigare nämnt.

Citat:

Troligtvis inte... Skulle tvivla på att SD står för religions-frihet.

Nu vet jag såklart inte vilket "kommunist-parti" Bjosarn röstar på men...

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Jag lovar att Bjosarn röstar på V.

V är betydligt mer demokratiska än SD. Spelar ingen roll om dom har namnet i sitt parti :P. Dom kan vara mindre demokratiska iaf.

Klart som fan du är höger :P. Annars skulle du knappast säga att SD är mer demokratiska än V. Bara det utalande gör dig mer höger än vänster om något. Inte ens de flesta moderater skulle knappt påstå en sån sak.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MikaelH:

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Absolut, så länge du har vit hy och är kristen.

this.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MikaelH:

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Absolut, så länge du har vit hy och är kristen.

Pratar du om nynazister eller SD nu?

Fargo: Okej, jag föraktar Vänsterpartiet mer än Sverigedemokraterna. Gör det mig höger?

Faktum är att jag varken kallar mig höger eller vänster, röd eller blå - dessa är utdaterade.

Vad kallar du mig om jag är för:
*Mindre klyftor mellan rika och fattiga
*Statligt ägda företag (inte alla, utan typ Systembolaget, Svenska Spel och andra som staten borde äga)
*Jämlikhet mellan könen
*Rättigheter för homosexuella
*Nordisk union
*Kortare arbetsdag
*Anpassa arbetet efter individen istället för att anpassa individen efter arbetet

Emot:
*Abort
*EU
*Massinvandring från länder som inte värderar demokrati

Sätt en "höger"-stämpel eller en "vänster"-stämpel på mig om du kan.

Medlem

Hur det är är, så kan man knappast påstå att det står rätt till i dessa ghetton, eller hur? Brandkåren och ambulanser vågar inte åka in utan polis eskort. Dom stressar upp 2 poliser tills dom drar vapen och avlossar det vanliga varnings skottet, sen står dom och säger att polisen är rasister och skjuter av ingen anledningen. Det är inte bara CBN som tagit upp rosengård, CNN gjorde ett inslag när dom stena brandmännen som försökte släcka mosken.

En sak säger turken i videon rätt, vi kan inte ta in fler invandrare så länge vi inte kan betala för dom vi redan har här. Låt deras vardag bli drägligare innan vi plockar in mer.


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MikaelH:

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Absolut, så länge du har vit hy och är kristen.

What he said.

MikaelH: Lägg ner din smutskastning. Jag är inte kommunist för att jag inte tycker abort är mord och för att jag inte gillar SD. Väx upp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MikaelH:

*Massinvandring från länder som inte värderar demokrati

Varför är du emot invandring från dessa länder för?
Dom vill ju tydligen FLY från länder som inte värderar demokrati för att komma till ett land som stödjer demokrati, är det inte lite... odemokratiskt att inte bevilja dom som vill ha frihet, frihet?

Skrivet av MikaelH:

Sätt en "höger"-stämpel eller en "vänster"-stämpel på mig om du kan.

Du blandar ganska friskt mellan höger och vänster måste jag säga


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Greger:
Skrivet av MikaelH:

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Absolut, så länge du har vit hy och är kristen.

Pratar du om nynazister eller SD nu?

Fargo: Okej, jag föraktar Vänsterpartiet mer än Sverigedemokraterna. Gör det mig höger?

Faktum är att jag varken kallar mig höger eller vänster, röd eller blå - dessa är utdaterade.

Vad kallar du mig om jag är för:
*Mindre klyftor mellan rika och fattiga
*Statligt ägda företag
*Jämlikhet mellan könen
*Rättigheter för homosexuella
*Nordisk union
*Kortare arbetsdag
*Anpassa arbetet efter individen istället för att anpassa individen efter arbetet

Emot:
*Abort
*EU
*Massinvandring från länder som inte värderar demokrati

Sätt en "höger"-stämpel eller en "vänster"-stämpel på mig om du kan.

"*Massinvandring från länder som inte värderar demokrati"

Så om en person vill uppleva demokrati, tycker att sitt hemland är helt efterblivet, så förtjänar han inte att komma till Sverige eftersom hans hemland är en diktatur? No offense men dina åsikter låter som en ren sosse eller vänsterpartist förutom dom 3 sista sakerna. Men det är inte så du beter dig.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Döbringer:

*Suck* så trött på alla högerhäcklare överallt på Internet.
Vem bryr sej när judar gnäller - dom fick ett helt land men det räckte inte, 60 år senare fortsätter dom att gnälla samtidigt som dom bedriver apartheid blandat med massmord. Och alla som ens antyder att det kanske inte är så bra, det som judarna gör, blir automatiskt antisemit och nazist.

Om vi vore extremhöger som borde vi ju också hata judar. Men nu är det ni västeranhängare som har tagit över det ansvaret. Nån måste ju ha den uppgiften tydligen. Lol.

Varifrån fick du "extremhöger" ifrån? Läs igen, läs rätt.

Skrivet av Mikaelh:

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Dagens skämt...


signatur

yolo

Inaktiv
Citat:

Troligtvis inte... Skulle tvivla på att SD står för religions-frihet.

Nu vet jag såklart inte vilket "kommunist-parti" Bjosarn röstar på men...

SD är demokrater, de står alltså för allas lika värde och religionsfrihet.

Jag lovar att Bjosarn röstar på V.[/quote]

Bara för att det står att dom är demokrater behöver dom inte vara det

Tex. "Demokratiska folkrepubliken Korea" (Norkorea)

Medlem

"Så om en person vill uppleva demokrati, tycker att sitt hemland är helt efterblivet, så förtjänar han inte att komma till Sverige eftersom hans hemland är en diktatur? No offense men dina åsikter låter som en ren sosse eller vänsterpartist förutom dom 3 sista sakerna. Men det är inte så du beter dig."

Om personen värderar demokrati så är denne självklart mer välkommen än en som inte värderar demokrati.

Tyvärr ser läget ut som följande: Folk tvingas från diktatorländer p.g.a krig eller för att de vill ha högre levadsstandard. Med tar de sig allt det de lärt sig sen barnsben: islamfundamentalism, diktaturvärderingar och så vidare. De kan aldrig hålla fredfulla demonstrationer till exempel. Kolla bara vad som har hänt de senaste dagarna. Sen kan man kolla vad som hänt de senaste månaderna i Rosengård.

Om personer som dessa kommer till landet ska de absolut inte pressas ihop på samma ställe utan integreras i det demokratiska Sverige. De ska lära sig demokrati och våra värderingar, annars går det inte.

"Du blandar ganska friskt mellan höger och vänster måste jag säga :p"

Mm. Jag tycker att de benämningarna är utdaterade. Jag plockar de åsikter jag vill från olika värdegrunder och partier.

Om man måste kalla mig något kan man kalla mig "demokrat" eller "lila".

Medlem
Skrivet av MikaelH:

Om personen värderar demokrati så är denne självklart mer välkommen än en som inte värderar demokrati.

Jag utgår från att personer som flyr från icke-demokratiska länder och invandrar hit till Sverige är sådana personer.

Vad menas med att dom är "mer välkommen"?

Skrivet av MikaelH:

Tyvärr ser läget ut som följande: Folk tvingas från diktatorländer p.g.a krig eller för att de vill ha högre levadsstandard. Med tar de sig allt det de lärt sig sen barnsben: islamfundamentalism, diktaturvärderingar och så vidare. De kan aldrig hålla fredfulla demonstrationer till exempel. Kolla bara vad som har hänt de senaste dagarna. Sen kan man kolla vad som hänt de senaste månaderna i Rosengård.

Tvingas?
Det låter som om dom njuter av att leva i förtryckande regimer (för att sen invandra till sverige för att dom vill ha demokrati), för att sedan göra ännu en helomvändning och bara förstöra.

Såvitt jag har förstått det så är det första generationen som är tysta, söker jobb och är hur tacksamma som helst för att dom får bo i vårat land, det är i den andra generationen som föds in i ett tillstånd där dom upplever hat från gemene svensk och även en negligering av staten som gör (och grupptryck) att dom vänder sig mot detta land.

Men det är trevligt att du generaliserar något oerhört och har fördomar och sen blir jättearg när någon annan har det.
Dubbelmoral är ju som känt dubbelt så bra som vanlig moral

Skrivet av MikaelH:

Om personer som dessa kommer till landet ska de absolut inte pressas ihop på samma ställe utan integreras i det demokratiska Sverige. De ska lära sig demokrati och våra värderingar, annars går det inte.

Det bästa sättet att integrera dom nyblivna svenskarna är att förse dom med jobb, kanske psykiatrikervård för krig är inte särskilt kul.

Att det sedan blir så att dom koncentreras är både statens och även individernas fel, förvisso så vill man ju såklart bo med likasinnade, men man måste även våga knyta kontakter med infödingarna också.

Tror du inte att oerhört många invandrarfamiljer möts med ENORMA fördomar och hat när dom kommer till ett "svenneområde"?

Det är nog inte så konstigt hur det blir när hat visas från alla sidor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Är helt klart tråkigt att det utmålas på detta sätt. men man får se det posetiva i det hela, att man uppmärksammar att det faktist är grova problem i det området.
sen skiter jag i vilka som gör det men nått måste göras, när man stenar bråndkåren så vet man att det står inte rätt till på nått sätt.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

^^ mmm Men ungarna i tråden har fullt upp med att svartmåla varandra så ämnet verkar glömt.. :/


signatur

//mvh

12
Skriv svar