I kväll visas current gen-versionen av The Witcher 3 upp

Robot
I kväll visas current gen-versionen av The Witcher 3 upp

Bänka er för att se vad decembers uppdatering bjuder på.

#Cd-projekt-red, #The-witcher-3, #nyhetstips


Medlem

Det blir en mysig jul!

Medlem

Kanske dags att ge sig på detta då framöver


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Sååååå jäkla nyfiken! Jag pausade spelandet i mitten av Heart of Stone (tror det vad något som kom emellan), och har längtat efter att slipa silversvärdet sedan dess. Med en sådan här uppgradering så kanske det blir att börja om från början

Medlem

Kanske borde försöka spela ut det här spelet nån gång. Det var ett sånt där spel för mig som var grymt så länge jag höll igång spelandet, men där det räckte med några dagars uppehåll för att komma av mig helt.

Medlem

Tror ni det är smart att köpa game of the year edition med alla dlc nu innan det släpps? priset kanske går upp sen när det väl kommer.

Medlem

Älskade varje minut av de hundratals timmar jag la ner på Witcher 3 och båda expansionerna och ser verkligen fram emot att få uppleva allt igen med ett nytt lager av visuellt godis!

Redaktör
Ponny
Skrivet av neocon:

Det blir en mysig jul!

Exakt! Fy fasen vad jag ska spela (om) The Witcher 3! Var några år sedan sist.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tdoggahdogg:

Tror ni det är smart att köpa game of the year edition med alla dlc nu innan det släpps? priset kanske går upp sen när det väl kommer.

Om inte annat är det ju Black Friday (hela veckan) nu, så förmodligen lättare än vanligt att hitta svinbra pris. Runt 150 hittar jag det för.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Tror ni det är smart att köpa game of the year edition med alla dlc nu innan det släpps? priset kanske går upp sen när det väl kommer.

Köpte det för nån månad sen i hopp om att kunna undvika en plötslig prishöjning, men som det ser ut nu på xboxstore så är det ju ganska billigt om inte billigare än vad jag betalade för det... Vet dock inte hur det kommer att se ut längre fram efter Black Friday.

Medlem

Har de sagt något om hur detta kommer att påverka PC-versionen?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Om inte annat är det ju Black Friday (hela veckan) nu, så förmodligen lättare än vanligt att hitta svinbra pris. Runt 150 hittar jag det för.

Bra idé, fanns tom för dryga 90kr på microsoft store eller vad det heter på xboxen Blev ett köp. Va några år sen jag lirade och det va på PC så suget är helt klart tillbaka att ge sig in i världen en vända till.

Medlem

Är det något form av ställningstagande att ni skriver current-gen och hänvisar till material där det står next-gen? Blir lite förvirrande. En next-gen-uppdatering måste väl ändå utgå ifrån sig själv och vad förflyttningen blir?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Har de sagt något om hur detta kommer att påverka PC-versionen?

Gratis uppdatering för PC 😊

Medlem

Nu är det dags att ta tag i detta spel. Inte spelat en sekund av det så ska väl försöka passa på nu då. Jag hoppas jag kommer gilla det.

Medlem

Underbart! Jag hoppas de lyckas blåsa upp grafik och annat så det känns lika härligt som första gången man spelade det.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Gratis uppdatering för PC 😊

Trevligt! Jag syftade dock lite mer på vilka förändringar vi kan förvänta oss där, med tanke på att de har lite mer de kan uppgradera i konsolversionerna.

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Bra idé, fanns tom för dryga 90kr på microsoft store eller vad det heter på xboxen Blev ett köp. Va några år sen jag lirade och det va på PC så suget är helt klart tillbaka att ge sig in i världen en vända till.

299:- på PSN 🤣


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Trevligt! Jag syftade dock lite mer på vilka förändringar vi kan förvänta oss där, med tanke på att de har lite mer de kan uppgradera i konsolversionerna.

Det kan verka så men rent tekniskt så är det mycket större möjligheter att uppgradera PC-versionen. Den hårdvara som finns tillgänglig på PC kan användas till att ha en ljusmodell som är helt baserad på RT medan konsoler kanske bara får skuggor exempelvis. Det kan nog ge en rätt rejält bättre ljussättning och därmed grafik i spelet! DLSS och FSR2 har också långt bättre kantutjämning än den ganska usla TAA som spelet har nu också.

Jag förväntar mig att texturer och annat kommer vara samma uppgradering på alla plattformar.

Medlem

Köpte spelet för något halvår sedan och installerade mods för bättre texturer och ljussättning. Det enda jag tycker är tråkigt att att ridningen känns så stel. Kanske denna version utav spelet gör fysiken lite nyare?

Medlem

Har provat 2 gånger men kommit av mig båda gånger och inte riktigt fastnad. Third time's the charm nu kanske?

Medlem

Har aldrig spelat spelet. Men har köpt det för något år sedan. Detta kanske blir en bra tidpunkt att göra just detta?

Medlem
Skrivet av Ellakk:

299:- på PSN 🤣

GOTY reas ut för 99kr väldigt ofta.

Medlem

witcher 3 i alla lägen är starkt rekommenderat till alla. ett av dom bästa spelen som finns enligt mig


signatur

//monster

Medlem

Aldrig lirat. Påbörjat två gånger men kanske lirat tre minuter sammanlagt. Be mig inte förklara varför jag inte fortsätter, vet inte själv.

Vill lira men.....


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Aldrig lirat. Påbörjat två gånger men kanske lirat tre minuter sammanlagt. Be mig inte förklara varför jag inte fortsätter, vet inte själv.

Vill lira men.....

Babysteps, nästa gång kanske det blir fyra minuter? Sedan 5? Till slut kanske du når dessa 80h, tror på dig


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

18.00 eller 19.00?

Medlem

Kommer det se ut som announcement-trailern?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Redaktör
Ponny
Skrivet av McNord:

18.00 eller 19.00?

Förlåt! 18:00 😅


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av McNord:

18.00 eller 19.00?

6.00 P.M

123
Skriv svar