Elden Ring vinner årets spel-priset i Golden Joystick - God of War Ragnarök lottlöst

Robot
Elden Ring vinner årets spel-priset i Golden Joystick - God of War Ragnarök lottlöst
Geeks Gaming

Kommer nog aldrig förstå mig på FromSoftware spel. Men men folk verkar gilla dom så är nog förtjänat.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul att fler gillade Stray. Årets spel. Mjau.

Medlem

Best Storytelling - Horizon Forbidden West Plague Tale Requiem

Best Visual Design - Elden Ring Plague Tale Requiem

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer nog aldrig förstå mig på FromSoftware spel. Men men folk verkar gilla dom så är nog förtjänat.

Det är du inte ensam om.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer nog aldrig förstå mig på FromSoftware spel. Men men folk verkar gilla dom så är nog förtjänat.

Jag har spelat Sekiro (inte varvat det) och det är ett av bästa jag spelat senaste åren. Tyvärr också det svåraste jag nånsin har spelat. Bloodborne testade jag, verkade också coolt. Och svårt.

Medlem

Så välförtjänt för Elden Ring.
Det enda spelet jag lagt över 250 timmar på i år 😀

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har spelat Sekiro (inte varvat det) och det är ett av bästa jag spelat senaste åren. Tyvärr också det svåraste jag nånsin har spelat. Bloodborne testade jag, verkade också coolt. Och svårt.

Lustigt hur ingen som fullständingt blint älskar elden ring inte ens har testat Sekiro, vilket är helt klart det bästa From har skapat. "git gud" memen finns på elden ring och dark souls men har nog den mest simpla och mediokra combaten i ett spel, men ingen har en kommentar gällande Sekiro. Framstår om hycklare hela högen.

Medlem

Horizon Forbidden West och Ragnarök är ju exklusiva spel, så det kanske inte är så konstigt?
Stray finns även på PC, vet inte om det påverkar något?

Forbidden West är ju en värdig utveckling/uppföljare till ett spel som redan var väldigt bra.
Stray har jag tog inget intresse för, verkar mest vara ett spel för de som älskar katter, vilket säkert väldigt många ändå gör.

Jag tycker att det är lite konstigt att vi fick både GoW och Horizon på PS i år, deras största IPn under kort tid vilket kan lämna en lucka kommande tid för den typen av 3rd person äventyr.

Medlem

Jag ska testa Elden Ring. Brorsan har det. Jag förutser att jag kommer känna mig som världens sämsta gamer. Igen

Medlem

"Det hyllade God of War Ragnarök gick lottlöst från galan. Gissningsvis för att många av de som röstat inte hunnit spela det än - det är bara två veckor sen det släpptes."

Det kan vara värt att nämna att det bara var årets spel-kategorin det kunde vara med i. Omröstningen i den kategorin avslutades två dagar efter att spelet släpptes och det kom tvåa bakom Elden Ring som snart sålt 20 miljoner exemplar.

Medlem

Förlåt men hänger ej med. Hur kan Elden Ring vinna årets Multiplayer spel?

Medlem

Utan tvekan välförtjänt.

Medlem

Trist, god of war borde ju vunnit nåt.. inte ok!

Medlem

Håller med, Elden ring var utan tvekan årets spel.

Medlem

Elden Ring är ju verkligen inte ett spel för alla så där borde ju God of War Ragnarök vara den självklara vinnaren. Nåväl!

Redaktör

Önskas: höjd trviselnivå. Man behöver inte vara otrevlig för att man har olika åsikter om årets bästa spel. Det är ändå underhållning vi snackar om.

Inlägg borttagna.


signatur
Dex
Medlem

Det jag inte fattar med alla dessa galor och pris som detta och Game Awards om någon vecka är varför i hela världen man har dom nu? Varför inte vänta tills Januari eller i alla fall slutet av December? Kommer ju fler spel nu i December och slutet på November som inte kan vara med.

Så vad är poängen med det? Vad tjänar dom på att ha dessa priser redan nu när det fortfarande är så mycket tid kvar? Har väldigt svårt och se poängen med när spel som God of War nu inte riktigt kan vara med och t.ex. Callisto Protocol i December som har potential att vara nominerat i olika kategorier? Samma med t.ex. Halo Infinite förra året.

Är bara så konstigt, men kanske någon annan som vet varför dom gör så?

Redaktör
Skrivet av Dex:

Det jag inte fattar med alla dessa galor och pris som detta och Game Awards om någon vecka är varför i hela världen man har dom nu? Varför inte vänta tills Januari eller i alla fall slutet av December? Kommer ju fler spel nu i December och slutet på November som inte kan vara med.

Så vad är poängen med det? Vad tjänar dom på att ha dessa priser redan nu när det fortfarande är så mycket tid kvar? Har väldigt svårt och se poängen med när spel som God of War nu inte riktigt kan vara med och t.ex. Callisto Protocol i December som har potential att vara nominerat i olika kategorier? Samma med t.ex. Halo Infinite förra året.

Är bara så konstigt, men kanske någon annan som vet varför dom gör så?

Håller med. Man bör hålla sig till mitten av december i alla fall, brukar komma nån stor titel i början av månaden. Poängen med tidig gala kan vara mer uppmärksamhet pga mindre konkurrens då.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Håller med. Man bör hålla sig till mitten av december i alla fall, brukar komma nån stor titel i början av månaden. Poängen med tidig gala kan vara mer uppmärksamhet pga mindre konkurrens då.

BAFTA är väl den mest "korrekta" galan som hålls en bra bit in på nästa år.

Game Awards hamnade där den är då man de första gångerna körde den dagen innan Sony höll sina PSX evenemang som redan drog spelskapare och media till området.

DICE Awards brukar väl också vara en bit inpå året efter och hålls såklart i samband med DICE i Las Vegas.

Golden Joystick vet jag inte varför den är så tidigt men man vill väl undvika de andra galorna antar jag.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

BAFTA är väl den mest "korrekta" galan som hålls en bra bit in på nästa år.

Game Awards hamnade där den är då man de första gångerna körde den dagen innan Sony höll sina PSX evenemang som redan drog spelskapare och media till området.

DICE Awards brukar väl också vara en bit inpå året efter och hålls såklart i samband med DICE i Las Vegas.

Golden Joystick vet jag inte varför den är så tidigt men man vill väl undvika de andra galorna antar jag.

Ja som du säger är det säkert mycket på grund av konkurensen, men där är väl ingen av dom du nämnde som kör i slutet av December eller i Januari? Förstår att alla inte kan köra då, men där är ju typ ingen då

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja som du säger är det säkert mycket på grund av konkurensen, men där är väl ingen av dom du nämnde som kör i slutet av December eller i Januari? Förstår att alla inte kan köra då, men där är ju typ ingen då

Det kanske är kommersiella skäl så att vinnarna ska kunna annonsera med sina vinster i julhandeln?

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

Det kanske är kommersiella skäl så att vinnarna ska kunna annonsera med sina vinster i julhandeln?

Ah ja det är en bra poäng. Skulle det faktiskt kunna vara!

Medlem
Skrivet av noreason:

Lustigt hur ingen som fullständingt blint älskar elden ring inte ens har testat Sekiro, vilket är helt klart det bästa From har skapat. "git gud" memen finns på elden ring och dark souls men har nog den mest simpla och mediokra combaten i ett spel, men ingen har en kommentar gällande Sekiro. Framstår om hycklare hela högen.

Sekiro och Elden ring är ju ganska olika typer av spel även om dom delar souls mekaniken att man får saker när man dödar fiender och att dom respawnar när man vilar vid speciella platser. Men annars är ju Sekiro mer likt devil may cry i hur du har olika vapen och skills du köper istället för att levla upp en karaktär mer som ett RPG. Så där tycker jag nog inte det är så konstigt att man kan gilla ena spelet men inte vara intresserad av det andra.

Däremot stämmer det som du säger att Sekiro är nog det enda FROM spelet som "git gud" memen stämmer på. För du har inte möjlighet att levla upp din karaktär någon annanstans och bli starkare eller kalla in andra spelare för att hjälpa dig. Du måste lära dig bossen och parera slagen för att vinna, vilket är sjukt tillfredsställande när man väl lyckas och jag tycker precis som du att Sekiro är det bästa spelet FROM har gjort även om jag också gillar Elden ring mycket.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Däremot stämmer det som du säger att Sekiro är nog det enda FROM spelet som "git gud" memen stämmer på. För du har inte möjlighet att levla upp din karaktär någon annanstans och bli starkare eller kalla in andra spelare för att hjälpa dig.

Inte riktigt, man kunde faktiskt levla upp sin damage,och göra spelet mycket lättare om man tyckte bossarna var svåra men det krävde att man kom rätt långt in i spelet innan. Gjorde personligen inte det men med tankte på hur vissa av bossarna hade riktigt billiga attacker tycker jag inte nån ska skämmas för att använda sig av funktionen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Det jag inte fattar med alla dessa galor och pris som detta och Game Awards om någon vecka är varför i hela världen man har dom nu? Varför inte vänta tills Januari eller i alla fall slutet av December? Kommer ju fler spel nu i December och slutet på November som inte kan vara med.

Så vad är poängen med det? Vad tjänar dom på att ha dessa priser redan nu när det fortfarande är så mycket tid kvar? Har väldigt svårt och se poängen med när spel som God of War nu inte riktigt kan vara med och t.ex. Callisto Protocol i December som har potential att vara nominerat i olika kategorier? Samma med t.ex. Halo Infinite förra året.

Är bara så konstigt, men kanske någon annan som vet varför dom gör så?

Verkligen. Det är bara ett kommersiellt jippo och att lägga det innan julhandeln är en del av det. Hade priserna varit seriösa så hade det mycket riktigt legat i januari-februari.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bobiri:

Förlåt men hänger ej med. Hur kan Elden Ring vinna årets Multiplayer spel?

För att det är unik och fantastisk MP i Fromsoft spelen. Helt otrolig upplevelse med invasioner, dueller och co-op


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

The Ashen One
Skrivet av Rhymst:

Elden Ring är ju verkligen inte ett spel för alla så där borde ju God of War Ragnarök vara den självklara vinnaren. Nåväl!

Även God of War Ragnarök är inte för alla och har varit ute minimal tid och har 3 mer utnämningar än Elden Ring i The Game Awards.
Nu kan vi ju börja prata om korruption och så vidare...

Som sagt var inte sur och grinig för att andra gillar X och du Y, då God of War Ragnarök är så sent inne i året så kommer färre ha spelat klart det eller spelat alls.

Jag tycker dock det vore konstigt om God of War Ragnarök tar hem det hela, en bra uppdatering från första spelet men inte mer än så. 3/5 från mig.

Medlem

Elden ring är riktigt bra.... har bara sista bossen kvar 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar