Need for Speed Unbound får äntligen en ordentlig gameplay-trailer

Robot
Need for Speed Unbound får äntligen en ordentlig gameplay-trailer
Medlem

Får mig att tänka på Ridge Racer Unbounded. Tycker också att det ser ganska snyggt ut grafiskt.

Medlem

Fy fan vad jobbigt det ser ut med alla specialeffekter.. Men inser att jag inte befinner mig bland deras målgrupp längre. Önskar alla konsumenter en trevlig spelstund.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Gnällkuk

Jag har fortfarande extremt svårt att bilda mig en uppfattning om spelet, den artistiska inriktningen verkar överlag tagits emot långt över vad jag trodde och det ska ju gå att stänga av de egna åtminstone (hoppas man kan stänga av andras också). Men utöver det så känns det fortfarande lite ovisst hur spelet faktiskt ter sig.

Ett välkommet inslag är ju pink slips! Till en början (enligt Criterion) inte tillgängligt i MP dock. Vi får se, de två spelen de gjorde tidigare var ett av mina favoriter (HP 2010), MW 2012 hade riktigt kul MP men saknade NFS-känslan. Får se hur återkomsten blir. Känslan är ett 3/5-spel, bra men ingen storartad comeback.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Uj jag är verkligen inte deras målgrupp... usch och blä.

Medlem

1. De skippar oldgen, toppen tänker man. Men likt förbannat ser spelet ut som roblox.
2. Spelet ser ut som roblox med filter, kan vara det fulaste jag sett på flear år.
3. Har de gett upp helt och hållet? Copy paste på tidigare 5 need-for-speed spelen sen slänger vi på lite cell shading. Det kan inte bli mer arkad än nu.
4. Jag frågade dottern på 8 år vad hon tyckte, tvärfult säger hon rakt ut och säger att sin rosa corvette i roblox är snyggare.

Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaad hände med ett förut-hyffsat-bilspel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tycker det ser apsnyggt ut, ledsen över att min dator antagligen inte pallar hantera det i godkända nivåer.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det såg otroligt generiskt ut, och cellshading-effekterna passade verkligen inte, likaså karaktärerna. Bilfysiken såg ju ut som om man körde legobilar, ingen tyngd i bilarna, utan bara plastbilar som studsar in i varandra. Förstår inte vem detta spelet ska tilltala.

Tacka vet jag klassiker som NFS: Underground etc som hade känsla och en stil. Detta var alldeles för platt och tråkigt.

Avstängd
Skrivet av FRULZ:

Fy fan vad jobbigt det ser ut med alla specialeffekter.. Men inser att jag inte befinner mig bland deras målgrupp längre. Önskar kidsen en trevlig spelstund.

r/gatekeeping? Bara barn som kan tycka om ett bilspel som inte ser exakt likadant ut som alla andra bilspel? Skärp dig

Medlem

Tycker det är kul att de vågar testa en ny grafisk inriktning, inte ofta stora spel som NFS som vågar gör ändringar i formulat. Sen håller jag med andras kritik om att effekterna inte riktigt är min grej men om jag minns rätt kan man stänga av det i inställningarna. Hoppas på ett bra bilspel med roliga möjligheter att pimpa sin bil och uppgradera den

Medlem

usch, nej tack. kör Mkt hellre forza horizon än detta skräp


signatur

//monster

Medlem

Måste nog gå och opererar ögonen efter att ha sett detta... gärna ta ur ögonen helt för gått... Det ser hemskt ut med dessa flashiga blixtrar!

Medlem
Skrivet av fejksson:

r/gatekeeping? Bara barn som kan tycka om ett bilspel som inte ser exakt likadant ut som alla andra bilspel? Skärp dig

Jag har korrigerat. Är du nöjd eller kränker det nya ordvalet alla användare som mottar spelet i form av en gåva?

In that case; sluta bli kränkt, jag har goda intentioner.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Tror jag blir kvar i Wreckfest en ganska lång tid då bra bilspel inte växer på träd. Det här tar jag inte ens med en tång.

ELF
Medlem

Tror detta kan bli bra efter att man stängt av cellshading effekterna. Får helt okej NFSU2 vibbar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Styrningen ser ut precis som när man som barn leker med bilar, och alla hjul är helt raka konstant och man svänger genom att lyfta bilen med handen…ser extremt onaturligt och ryckigt ut, hur svårt är det att svänga med hjulen efter hundra NFS-spel?

Medlem

Det värsta är väl ändå det faktum att de valt att sätta A$AP Rocky fjanten som frontfigur och soundtracket består till 95% av fucking mumble rap som får en att vilja amputera öronen. tror jag hittade 4 låtar som var acceptabla utav 69 (nice) låtar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Varför ser allting hälften tecknat ut? Typ karaktärerna, rök, effekter?
Kommer det gå att stänga av? Ser ju bara konstigt och töntigt ut :-?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Varför ser allting hälften tecknat ut? Typ karaktärerna, rök, effekter?
Kommer det gå att stänga av? Ser ju bara konstigt och töntigt ut :-?

effekterna ska gå att stänga av, iaf på din egen bil.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

effekterna ska gå att stänga av, iaf på din egen bil.

Va bra, men karaktärerna kommer fortfarande vara "tecknade" eller blir dom normala också?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Va bra, men karaktärerna kommer fortfarande vara "tecknade" eller blir dom normala också?

tyvärr verkar dom vara hårdkodat tecknade


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fattar inte varför NFS tar denna inriktning på animestuk?
Det har väl aldrig funnits i serien innan?

Medlem

Måste erkänna att stilen de använder ser ganska intressant ut ändå. Det sticker liksom ut mer än vad NFS annars brukar göra med sina ganska realistiska modeller och designval.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fattar inte varför NFS tar denna inriktning på animestuk?
Det har väl aldrig funnits i serien innan?

Undra detsamma jag med och nej det har det inte funnits... blir inget köp.

Gnällkuk
Skrivet av totte1015:

Fattar inte varför NFS tar denna inriktning på animestuk?
Det har väl aldrig funnits i serien innan?

De har varit i en identitetskris, en (troligtvis) högljudd minoritet har skrikit efter det förgångna men för döva öron samtidigt som de under en längre period har haft svårt att locka över nya, yngre spelare. De kände väl att det var dags för något som byggde vidare på de som uppfattades bra från de senare spelet och sedan lägga en ny modernare touch för den yngre generationen.

Exakt varför man ständigt vägrar att återuppliva Underground t ex kan jag inte svara på, målgruppen den tilltalar kanske inte är lika ekonomisk gångbar som yngre vuxna. Som andra konstaterat så får man väl inse att NFS UG2 fyller moppe och det även finns nytt blod på utvecklarsidan som inte nödvändigtvis varit med på den tiden och inte ser charmen i det hela.

Det går ju att stänga av dessa effekter, åtminstone på sin egen bil, det är bekräftat. Så länge som spelet i sig är solitt och jag inte behöver alla dessa cellshade-effekter och kan klicka mig förbi cut scenes som kanske mest upplevs som cringe för egen del så är jag nöjd. Så länge ändå valmöjligheten finns där så har man väl nått halvvägs. NFS UG3 är vårt HL3 som gamla NFS-fans.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser maxat ut givet köp för mig 🤩

1
Skriv svar