FZ Play - Evil West i vår premiär på Youtube

Robot
FZ Play - Evil West i vår premiär på Youtube

Vi manglar zombier i vilda västern!

#evil-west, #fz-play, #youtube


Moderator

Jag har letat fram min hatt och min bolo tie, nu kör vi!

Medlem

Ses i chatten!

Chefredaktör

Hello Wakkaah på Youtube!

Medlem

Tack för igår!

Jag tänkte dela med mig av lite tankar efter den första Youtube-streamen.

  • När man klickar på "Bli medlem"-rutan (för alla vill väl stöda FZ?!) hoppar det fram en videohälsning med Jocke och Calle som pratar om Fragzone-fredag. Det känns lite utdaterat och är i behov av en rejäl genomgång. Om kanalens syfte är att locka prenumeranter måste det synas att redaktionen satsar på att hålla den ajour.

  • Youtube har inte samma bioläge som Twitch, där man kan ha stor bild och chatten bredvid. Vill man titta i helskärm försvinner chattöverblicken fullständigt. Jag efterlyser en liten chattruta direkt i streamen, så man kan hänga med vad folk skriver när man tittar i helskärm.

  • Jag saknar FZ:s Twitch-emotes!

Annars är det samma gamla goda stream som tidigare, men som tittare fick jag intrycket att det har varit bråttom med flytten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Skrivet av Pjotor:

Tack för igår!

Jag tänkte dela med mig av lite tankar efter den första Youtube-streamen.

  • När man klickar på "Bli medlem"-rutan (för alla vill väl stöda FZ?!) hoppar det fram en videohälsning med Jocke och Calle som pratar om Fragzone-fredag. Det känns lite utdaterat och är i behov av en rejäl genomgång. Om kanalens syfte är att locka prenumeranter måste det synas att redaktionen satsar på att hålla den ajour.

  • Youtube har inte samma bioläge som Twitch, där man kan ha stor bild och chatten bredvid. Vill man titta i helskärm försvinner chattöverblicken fullständigt. Jag efterlyser en liten chattruta direkt i streamen, så man kan hänga med vad folk skriver när man tittar i helskärm.

  • Jag saknar FZ:s Twitch-emotes!

Annars är det samma gamla goda stream som tidigare, men som tittare fick jag intrycket att det har varit bråttom med flytten.

Tack för feedback! Vi tar en titt på det.


signatur
1
Skriv svar