Nu är Steams stora höstrea igång!

Robot
Nu är Steams stora höstrea igång!

Bunkra upp inför spelvintern.

#Steam, #nyhetstips


FM-guru
F.d. Sisyr

Slog själv till per omgående på The Banner Saga-trilogin. En trilogi jag gärna tipsar andra om är annars Shadowrun. 10 euro för alla tre är bara att hugga på. Inte minst del två, Dragonfall, är ett riktigt trevligt RPG.

The Forest för 4 euro är inte heller en dålig deal för en av de vassaste titlarna i genren.

Medlem

Fick mail från dom igår om detta. Dock hade dom skrivit "Steam Summer Sale" som rubrik.

Medlem
Skrivet av Azare:

Fick mail från dom igår om detta. Dock hade dom skrivit "Steam Summer Sale" som rubrik.

Det är väl sommar på södra halvan av jordklotet? ;P

Medlem

Köpte Peggle Deluxe, Portal 2 och resterande DLC till Thief. Nu får det bara bra.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

För mig blev det inget nytt spel, men DLC och åter mer DLC. Så nu har jag en ursäkt att spela bla Cities:Skylines i 400 timmar till

Chefredaktör
Skrivet av Sisyr:

The Forest för 4 euro är inte heller en dålig deal för en av de vassaste titlarna i genren.

Ja, ett riktigt klipp. Forest är ett kanonspel.
Längtar till uppföljaren som kommer i februari!

Medlem

Bra rea tycker jag. Fick en hel del spel till bra pris som legat på wishlisten. Många spel som ska liras på Steam Decken i vinter.
Blev b.la.
Sam & Max Save the World - 9,44€
Sam & Max: Beyond Time and Space - 9,44€
Total Rabatt -14,70€ (-49%)

Medlem

Detta är livsfarligt när det är SÅ många spel jag vill ha och spela på steam deck. Tror 19 av mina titlar på min wishlist var på rea. Men det drabbar ingen fattig eller...

Medlem

RD2 för 200kr var väl inte illa pinkat.

Medlem
Skrivet av baxtex:

RD2 för 200kr var väl inte illa pinkat.

Mm riktigt bra pris och grymt bra spel. Nästan så jag vill köpa det igen
Tror många redan äger det då det är så bra. Typ som GTA5.
Bra tillfälle att skaffa RDR2 annars helt klart.

ZF
Medlem

Haha, Eurotruck alltså.. ;D

Den svenska realagen behövs på fler ställen den kan ignoreras.

Medlem

Har redan 232 spel i backloggen (inkl epik games store och microsoft store osv) försöker kanske fylla något slags tomrum i min själ haha! Tror jag hoppar denna rea... eller ah kanske plockar hem The Forest för 3,86€ har varit sugen på det ett tag

ZF
Medlem

Unravel 1 och 2 för nästan inget kändes väldigt lockande ända tills jag såg den där alltför vanliga notisen om att man förutom Steam tydligen måste logga in på två andra EA grejer. Orka... ~__~

Skrivet av Rhymst:

försöker kanske fylla något slags tomrum i min själ haha! Tror jag hoppar denna rea...

Bara den som gifer tionde till church of Valve släpps in genom grafikporten av sankt Gaben på den yttersta readagen!

Medlem

Fråga, ska man passa på att köpa titlar som man kanske vill lira med sin sambo?

Tänkte sätta upp en dator till henne också så att vi potentiellt kan lira tillsammans, jag har ju gigantiskt steam bibliotek jag byggt upp i 10+ år. Tidigare när jag haft extradator uppe så har hon bara loggat in på mitt konto och valt offline läge, sjukt smidigt.

Men hur fungerar det om vi vill lira tillsammans?

Medlem

Fråga, ska man passa på att köpa titlar som man kanske vill lira med sin sambo?

Tänkte sätta upp en dator till henne också så att vi potentiellt kan lira tillsammans, jag har ju gigantiskt steam bibliotek jag byggt upp i 10+ år. Tidigare när jag haft extradator uppe så har hon bara loggat in på mitt konto och valt offline läge, sjukt smidigt.

Men hur fungerar det om vi vill lira tillsammans?

ZF
Medlem
Skrivet av D1versity:

Men hur fungerar det om vi vill lira tillsammans?

Det beror ju på. Spelen alltså.

Vissa får ni köpa dubbelt av, och spel på varsin våning. Andra spelar ni på samma dator, (handkontroller gör det givetvis bättre och enklare ibland, men kanske mindre intimt..)

Ibland ingår det till och med dubbla upplagor just för detta.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det beror ju på. Spelen alltså.

Vissa får ni köpa dubbelt av, och spel på varsin våning. Andra spelar ni på samma dator, (handkontroller gör det givetvis bättre och enklare ibland, men kanske mindre intimt..)

Ibland ingår det till och med dubbla upplagor just för detta.

Tack! Då får man väl se till att wishlista de som kräver två separata kopior om man vill lira

ZF
Medlem
Skrivet av D1versity:

Tack! Då får man väl se till att wishlista de som kräver två separata kopior om man vill lira

Nja alltså, jag var lite otydlig där. Vad jag menade är att med till exempel de där spelen som helt bygger på samarbete (A way out, It takes two..) så finns det ett särskilt "player 2" spel som ingår. Jag tror denna andra kopia kan användas flera gånger av vem man än vill spela med, men den versionen kan i sin tur inte användas som spelare 1 så att säga.

Men ja, även för spel som inte nödvändigtvis kräver flera spelare finns det ofta paket med flera licenser. Med ökad rabatt ju fler licenser det blir. Men dessa låses såklart som vilket spel som helst till vem som nu än får den extra kopian.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Mm riktigt bra pris och grymt bra spel. Nästan så jag vill köpa det igen
Tror många redan äger det då det är så bra. Typ som GTA5.
Bra tillfälle att skaffa RDR2 annars helt klart.

Sugen men min dator är nog för kass. Tror det förtjänar att maxxas så jag väntar nog.

1
Skriv svar