Spel försvann från PS Plus, men kom tillbaka efter att "problem" lösts

Robot
Spel försvann från PS Plus, men kom tillbaka efter att "problem" lösts

NIS America var lika frågande som spelarna.

#playstation-plus, #ps-plus, #ys-viii


Medlem

Jag uppgraderade nyss mina kvarvarande 160+ dagar Essential till Extra för 139 kr.

När jag klickar på detta spel så går det att ladda hem så det var nog en tillfällig glitch som uppstod när PS5-versionen släpptes.

Kollade ni i butiken innan nyheten skrevs?

Medlem

Började spela det nyss på switchen, snart 30 h in, mycket trevligt JRPG!!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ser ut som spelet finns. I alla fall för min del.


signatur

Ultrazine

Medlem

"Tidigare har Sony kommunicerat, via en flik, vilka spel som är på väg att lämna tjänsten. Det gör man inte längre. Folket har tagit till Reddit för att själva reda ut när spelen plockas bort från PS Plus."

Sjukt dåligt, tummen ner

Sony är hopplösa på den punkten, och var är alla gamla spel som dom bara tog bort, det var därför jag köpte super delux överpris-paketet. Var är KillZone-spelen, Prince of Persia m.fl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gammal nyhet från igår och redan klart att va en bugg.
Spelet är redan tillbaka, lite källkritik kan vara bra innan man lägger ut nyheter.

Till alla er som spyr galla så meddelar Sony vilka spel som lämnar.

Redaktör
Ponny

Tack uppmärksamma läsare! Plockade ner nyheten ögonaböj när jag såg det igår, för att undvika missförstånd. Uppdaterade den nu.

Skrivet av Neverwild:

Till alla er som spyr galla så meddelar Sony vilka spel som lämnar.

Hur kommunicerar Sony detta? Har sett spelare göra det manuellt via Reddit ett tag sedan fliken "Sista chansen att spela" försvann. Görs det bortom konsolerna? Är helt enkelt nyfiken, för i dagsläget får i alla fall jag, och en hel del andra, huvudvärk.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_332911:

Så det går när de bara sitter och översätter random grejer från andra sidor dagar senare....

Spelet var i sig aldrig heller otillgängligt för Plusare bara olistat i en av gallerierna (gick man längst till höger till fliken som bara heter spel vart det fortfarande där. Eller varför inte gå till spelet......tillgängligt där också.

Varför ens lägga upp detta igen nu?

Det står datum på varje spel med slutdatum. Har man laddat ned ett spel som är på väg att försvinna så skickas det ut notiser till en då det spelet rör sig emot slutdatumet. Börjar även en nedräkning sista tiden.

Nja, det löste sig i vevan när nyheten pubbades. Borde ha varit mer vaksam.

Spelet var otillgängligt via PS Plus-menyn, och även om det kanske gick att gräva fram blev det knepigt för nytillkomna spelare som kanske fick ett sug efter PS4-spelet då det i samma veva släpptes till PS5.

Tack för klargörandet kring slutdatum. Tycker alltjämt en flik för spel som snart försvinner behövs för PS Plus (och det fanns ju förut!). Nedräkning och så är bra för existerande spelare, men för nya/nyfikna är det inte lika smidigt. Tydlighet is king!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

YS 8 är ett av de bästa spelen någonsin. Jävlar vilken story alltså.

Redaktör
Ponny
Skrivet av schmuttah:

YS 8 är ett av de bästa spelen någonsin. Jävlar vilken story alltså.

Damn! Fina ord. Har spelat några av de äldre. Ys: The Oath in Felghana tycker jag var pangbra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skönt att det är fixat, jag hade spelat 60 timmar så man var inte helt glad

1
Skriv svar