I kväll visas current gen-versionen av The Witcher 3 upp

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Tror ni det är smart att köpa game of the year edition med alla dlc nu innan det släpps? priset kanske går upp sen när det väl kommer.

Är ju rea på steam nu så känns som det inte kan bli ett bättre tillfälle, 80% rabatt

Medlem

Inte jättestora förbättringar, men som någon nämnde så är det en gratis uppdatering och inte en remake. Jag kommer definitivt spela om det, och att äntligen kunna pausa cutscenes (på ett riktigt sätt) är en uppskattad nyhet!

Medlem

Kanske blir att försöka sig på spelet igen, aldrig fastnat för det.

Medlem

Jag ser fram emot att lira det i 60 fps på konsol 👍

Medlem

Som PC-spelare så vart jag inte taggad utav trailern. Tyckte det såg mer eller mindre likadan ut som tidigare. Men de som lirar på konsol kan jag förstå att de kommer uppskatta uppgraderingen

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Som PC-spelare så vart jag inte taggad utav trailern. Tyckte det såg mer eller mindre likadan ut som tidigare. Men de som lirar på konsol kan jag förstå att de kommer uppskatta uppgraderingen

Håller med! Jag har lirat det på PC på min OLED i 4k upplösning och var redan då imponerad hur bra det såg ut utan att egentligen ha officielt stöd för det, när jag var på IT-mässa nu med jobbet så visade man Witcher 3 fortfarande som demo för att visa deras gamingskärmar osv, jag ser verkligen ingen skillnad

Medlem

Dags att avinstallera alla mods då kanske innan updaten dimper ner.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Vad är det för QoL det snackas om? Känns mer intressant än grafiken enligt mig.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Håller med! Jag har lirat det på PC på min OLED i 4k upplösning och var redan då imponerad hur bra det såg ut utan att egentligen ha officielt stöd för det, när jag var på IT-mässa nu med jobbet så visade man Witcher 3 fortfarande som demo för att visa deras gamingskärmar osv, jag ser verkligen ingen skillnad

Samma som er två, såg direkt ingen skillnad från när jag spelade det när det kom. Men man kanske får se mer snart före och efter bilder/videos , och mod folket kanske vaknar till liv av detta och börjar knåpa ihop mer bra saker ^^

Medlem

Nu blir det en nystart.
Pirrar i snoppen när jag ser SIRI.
Vet någon om addons funkar på den nya varianten av denna exelenta saga.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Härligt, kan de ju fixa ljudbuggarna i Cyberpunk när de ändå håller på.... Så trött på att ljudet bara sprakar och sen bara försvinner helt. Hade inte det problemet innan. Trist när man ska fortsätta med spelet efter en lång paus 😑

Sorry för OT.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte jättestora förbättringar, men som någon nämnde så är det en gratis uppdatering och inte en remake. Jag kommer definitivt spela om det, och att äntligen kunna pausa cutscenes (på ett riktigt sätt) är en uppskattad nyhet!

Hade hellre sett en betal remake faktiskt.
Känns inte som värt att lägga mer tid på

Medlem

Haha mycket gnäll som vanligt. Jag som spelade igenom serien för säkert 5 år sen kommer absolut köra igenom det igen, ser riktigt nice ut! Utseende och effekter är såklart inte allt, animationer, rörelser, kontroll och såklart känslan spelar allt in i den totala upplevelsen. När jag spelade igenom det så kändes inte spelet helt hundra, det fungerar såklart men skuggor, ljus, kontroll o.s.v. ställda ibland till det och detta har de säkert rättat till, låter trots allt som de gjort mer än bara bytt ut lite texturer.

Vi pratar inte om en remake, det är en nex-gen upgrade, jag vet inte riktigt vad mer man egentligen förväntar sig av en sådan version som dessutom är gratis för oss som redan har spelet.

Medlem

Tänk ifall det var betshit.... bethesda bakom detta.
Då hade de släppt en nyversion av Witcher 3 med denna uppdatering till fullpris


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hade hellre sett en betal remake faktiskt.
Känns inte som värt att lägga mer tid på

Det är väldigt farligt att göra en total remake på en så välpolerad och välkänd titel, att polera ytterligare och ta befintligt spelet in i next-gen är helt klart rätt väg att gå. Hade de gjort om spelet hade vi pratat om minst 5 år till plus några år för att få det stabilt för att inte prata om pengarna som hade behövts. Risken hade trotts det varit stor att folk gnällt över att första versionen var SÅ MYCKET BÄTTRE.

Nej, detta är helt klart rätt väg att gå och perfekt marknadsföring inför kommande Witcher spel.

Medlem
Skrivet av noreason:

vafan besvikelse bara ray tracing pretty much, inte ens nya texturer?

Åh vem fan bryr sig? ”ÅH KOLLA VILKET HÖGUPPLÖST ÄPPLE!” Sa ingen någonsin… Vad som är viktigt är 60 fps, allt annat är bara bonus. Det är liksom gratis, varför klaga?

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Vad är det för QoL det snackas om? Känns mer intressant än grafiken enligt mig.

En grej jag så på yt var att förut kunde inte konsol spelarna byta mellan signs utan att gå in i snabb-menyn, men nu kan man hålla in R2 eller RT och trycka på X, Y, B eller A för olika signs. Ser också att dom ändrat kameran en del.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Tänk ifall det var betshit.... bethesda bakom detta.
Då hade de släppt en nyversion av Witcher 3 med denna uppdatering till fullpris

De som ägde Skyrim Special Edition eller Anniversary Edition fick next-gen uppgradering gratis, så det stämmer inte riktigt.

Medlem

kommer det återkomma till game pass tro?

Medlem

japp det blir att spela igen helt klart


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Vad är det för QoL det snackas om? Känns mer intressant än grafiken enligt mig.

Kameravinkeln kan justeras in närmre Geralt, vilket jag tror många uppskattar. Kartan och HUDen kan justeras för en inlevelserik upplevelse om man inte vill ha alla frågetecken och vägledning igång hela tiden. De nämnde säkert annat också

Skrivet av McRaoul:

Åh vem fan bryr sig? ”ÅH KOLLA VILKET HÖGUPPLÖST ÄPPLE!” Sa ingen någonsin… Vad som är viktigt är 60 fps, allt annat är bara bonus. Det är liksom gratis, varför klaga?

Men oavsett 60 fps (vilket kommer såklart) så får vi faktiskt de där högupplösta äpplena också.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Du spammar verkligen inte! Det uppskattas.

Angående bilderna så är det tydligt att RT GI ger mer korrekt ljussättning. Speciellt i scenerna med Emhyr, Wild Hunt och bokhyllan bakom Radovid. I scenen med Emhyr så är det samma tid på dygnet baserat på ljuset från månen, men det är helt onaturligt att väggen skulle lysa upp på det viset. I scenen med Wild Hunt så är det mer korrekt att elden får karaktärer framför att underexponeras.

Edit: Det är klart att det är väldigt subtila skillnader såklart. Jag är välvilligt inställd till detta, ser fram emot att spela igenom det igen.

Kul att höra, då kommer det några till jämförelser!

Jag håller med. Och man kommer se dessa skillnader i högre detalj när man väl spelar uppdateringen!

Edit - Verkar som jag inte kan ladda upp mer bilder! Nåväl!

Största skillnaden efter att sett youtubevidoes tycker jag är kameravinkeln som verkar vara närmare Geralt nu.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Åh vem fan bryr sig? ”ÅH KOLLA VILKET HÖGUPPLÖST ÄPPLE!” Sa ingen någonsin… Vad som är viktigt är 60 fps, allt annat är bara bonus. Det är liksom gratis, varför klaga?

Tror de flesta som är besvikna är de som spelade spelet på PC, de hade redan FPSet. Med tanke på hur länge det har pratats om W3 Remastered så tror jag att folk förväntade sig mycket högre upplösta texturer, kanske fler vertices/polygoner på modeller osv.

Och gällande just "ÅH KOLLA VILKET HÖGUPPLÖST ÄPPLE" så har jag själv sagt något i den stilen när jag spelade igenom Demon's Souls Remake. Det spelet satt jag och tittade på omgivningen mer än vad jag har någonsin gjort i andra spel, då det såg så oerhört snyggt ut. (Dock hade jag inga höga förväntningar utav W3 Remastered och därmed inte heller klagat )

Medlem
Skrivet av dTexN:

Babysteps, nästa gång kanske det blir fyra minuter? Sedan 5? Till slut kanske du når dessa 80h, tror på dig

Tack.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Här är en bra jämförelsevideo. Tycker störst skillnad märks i vegetationen samt reflektioner i vatten.

Medlem

Som sagt, man ska inte underskatta uppdateringar i kontroll, känsla och animationer häller.

123
Skriv svar