FZ-läsarna har sagt sitt: sju av tio tycker God of War Ragnarök är mästerligt

Robot
FZ-läsarna har sagt sitt: sju av tio tycker God of War Ragnarök är mästerligt

Totalt 85 procent stannar vid ett högt betyg

#betyg, #god-of-war-ragnarök


Medlem

God of War Ragnarök är gudomligt!!

Medlem

När man klarat storyn och sedan sitter och kollar reactionvideos när andra spelar storyn på youtube, då är det ett mästerligt spel.
Kan inte få nog av det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inte kört klart spelet än så avstår rösta men än så länge är det helt okej. Inte 10/10 men högt på skalan, får hoppas det håller i sig spelet ut.

Btw, ni som klarat mainstoryn hur lång tid tog det ungefär?

Medlem

Skulle varit kul att läsa de 5 som röstade "1" i betyg, om varför
För hur man än ser på det är det inte ett 1 i betyg spel..

Releasehästryttare
Skrivet av Gaara:

Inte kört klart spelet än så avstår rösta men än så länge är det helt okej. Inte 10/10 men högt på skalan, får hoppas det håller i sig spelet ut.

Btw, ni som klarat mainstoryn hur lång tid tog det ungefär?

https://howlongtobeat.com/game/83146

springer du bara igenom det så räkna med runt 25 timmar.

edit: lite kul att läsa att enbart 0.3% av spelarna har gett upp ^^

Medlem
Skrivet av Devan:

https://howlongtobeat.com/game/83146

springer du bara igenom det så räkna med runt 25 timmar.

edit: lite kul att läsa att enbart 0.3% av spelarna har gett upp ^^

Oh tack, nice.

Bäst av allt när jag googlade trophy list: "Does difficulty affect trophies?: No, can do everything on the easiest difficulty and use accessibility options"

Medlem

GoW känns som ett ps3 spel med bättre graffe. Allt annat är utdaterat


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Har svårt att tro att dom som gett spelet 1 eller 2 ens har spelat det. Troligen bara bittra fanboys eller troll. Med det menar jag så klart inte att alla måste älska spelet, det är bara en känsla jag får.

Själv har jag inte spelat det då jag inte skaffat PS5 än men man blir ju sugen.

Medlem

Bara vänta på PC versionen då.
Kommer väl snart…. Eller?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Bara vänta på PC versionen då.
Kommer väl snart…. Eller?

Nä det kommer nog dröja ett tag.

Medlem

20 timmar in, mästerverk!🥳

Medlem

30 personer har tryckt på 1/5 alltså. Själv tryckte jag på 3/5, bra spel men med inslag som jag verkligen inte tyckte om, jag förstår däremot att detta är 5/5 eller 4/5 för de flesta, 1/5 däremot, det är det inte.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

GoW känns som ett ps3 spel med bättre graffe. Allt annat är utdaterat

Kul då har du något gemensamt, båda är utdaterad du och spelet


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Skulle varit kul att läsa de 5 som röstade "1" i betyg, om varför
För hur man än ser på det är det inte ett 1 i betyg spel..

För mig var spelet en 2 av 5. Man kan inte skapa ett spel bättre än dess regissör; Cory Barlog är mästerligt duktig, Eric Williams har inte den egenskapen.
#4317641

Medlem

Riktigt bra spel förutom när man spelar som atreus.
Han är inge rolig att spela som

Medlem

Som de säger i Norge:

"Skulle bare mangle"

🙂

Medlem

As löjligt att ge spelet en 1a i betyg. Olika åsikter men en 1a är en total lögn.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Bra spel absolut. Men när det kommer till priser så vill jag se Elden ring ta hem det mesta för årets spel. Även om detta är nytt så fick jag hela tiden en känsla när jag lirade spelet som jag hade gjort allt förut.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

As löjligt att ge spelet en 1a i betyg. Olika åsikter men en 1a är en total lögn.

Säger inte att det inte är troll som röstat 1 i detta fallet, men en åsiktsfråga kan omöjligt vara en lögn. Det är helt enkelt subjektivt.

Många håller Håkan Hellström som sin favoritartist, och många tycker att han är helt värdelös. Ingen av åsikterna är en lögn.

Medlem
Skrivet av mjuffs:

Riktigt bra spel förutom när man spelar som atreus.
Han är inge rolig att spela som

Det ryktas om att de fick skriva om spelet då Christopher Judge hade ryggsmärtor i ett år. Därav tempot är dåligt och fokus flyttade ifrån relationen mellan Kratos och Atreus till att fokusera på Atreus som individ.

Quake-konnässsör
Skrivet av CARTMAN:

As löjligt att ge spelet en 1a i betyg. Olika åsikter men en 1a är en total lögn.

Lika löjligt som att ge spelet en femma? Är väl deras åsikt, är väl sak samma om jag ger spelet en etta eller femma. Vissa tycker om det andra inte.

Medlem
Skrivet av almblad:

Lika löjligt som att ge spelet en femma? Är väl deras åsikt, är väl sak samma om jag ger spelet en etta eller femma. Vissa tycker om det andra inte.

Får hålla med här . Var och en till sitt .
Alla kan inte gilla allt helt enkelt 🙂


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Säger inte att det inte är troll som röstat 1 i detta fallet, men en åsiktsfråga kan omöjligt vara en lögn. Det är helt enkelt subjektivt.

Många håller Håkan Hellström som sin favoritartist, och många tycker att han är helt värdelös. Ingen av åsikterna är en lögn.

Skrivet av almblad:

Lika löjligt som att ge spelet en femma? Är väl deras åsikt, är väl sak samma om jag ger spelet en etta eller femma. Vissa tycker om det andra inte.

Men en 1a. Då borde spelet vara ospelbart. Bedrövlig grafik, katastrofalt rutten styrning, kassa karaktärer. Bland de absolut sämsta spel som utvecklats..

Kan inte vara genomtänkt att ge det en 1a..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Men en 1a. Då borde spelet vara ospelbart. Bedrövlig grafik, katastrofalt rutten styrning, kassa karaktärer. Bland de absolut sämsta spel som utvecklats..

Kan inte vara genomtänkt att ge det en 1a..

Dom kanske bara tycker det är skittråkigt?
Jag hör mycket musik på radion som jag tycker är helt värdelös, och ändå är den välproducerad. Hade jag recenserat den hade jag gett den 1/5, trots att det är duktiga musiker, bra sång, bra mix osv.
Ska tillägga att jag är opartisk, har aldrig testat något GoW.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Men en 1a. Då borde spelet vara ospelbart. Bedrövlig grafik, katastrofalt rutten styrning, kassa karaktärer. Bland de absolut sämsta spel som utvecklats..

Kan inte vara genomtänkt att ge det en 1a..

Fast på FZ så betyder en 1:a i betyg "Dåligt - Tveksamt om ens ett rea-pris är skäl nog att plocka fram pengarna."
Jag skulle inte rekommendera någon att spela GoW Ragnarök. Det är så dåligt skrivet att det försämrade GoW 2018 (som jag ger en 5:a). Alltså spelar det ingen roll hur lite detta spel hade kostade, med vetskapen jag har nu så önskar jag att jag aldrig hade köpt det. Det är vad en 1:a innebär "Dåligt - Tveksamt om ens ett rea-pris är skäl nog att plocka fram pengarna."
Det sker en inflation av spelbetyg. Det finns det ökända betyget "10 out of 10 - It's okey".

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Dom kanske bara tycker det är skittråkigt?
Jag hör mycket musik på radion som jag tycker är helt värdelös, och ändå är den välproducerad. Hade jag recenserat den hade jag gett den 1/5, trots att det är duktiga musiker, bra sång, bra mix osv.
Ska tillägga att jag är opartisk, har aldrig testat något GoW.

Det är lite skillnad på att gratis höra en låt på radion och att betala fullpris för ett nytt spel.

Den stora majoriteten av de som köper detta direkt har såklart spelat föregående spel och uppenbarligen tyckt det varit så pass bra att de köper uppföljaren till fullpris. Då är det osannolikt att så många plötsligt plötsligt tycker att detta skulle vara värt en 1:a och vara komplett värdelöst.

Sannolikheten att de som röstat 1 inte ens har en PS-konsol är nog ganska stor.

Det hade varit intressant om redaktionen - utan att namnge någon - kan se om det verkar vara personer som faktiskt spelar på PS som röstar 1?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är lite skillnad på att gratis höra en låt på radion och att betala fullpris för ett nytt spel.

Den stora majoriteten av de som köper detta direkt har såklart spelat föregående spel och uppenbarligen tyckt det varit så pass bra att de köper uppföljaren till fullpris. Då är det osannolikt att så många plötsligt plötsligt tycker att detta skulle vara värt en 1:a och vara komplett värdelöst.

Sannolikheten att de som röstat 1 inte ens har en PS-konsol är nog ganska stor.

Det hade varit intressant om redaktionen - utan att namnge någon - kan se om det verkar vara personer som faktiskt spelar på PS som röstar 1?

Säger inte emot något av det där. Det jag vände mig emot var åsikten att bara för att ett spel är allmänt hyllat så kan ingen annan tycka att det är 1/5.

Medlem

Skulle rösta om jag kommit längre än början av spelet tack vare jobbet.

1
Skriv svar