Skrämmer The Callisto Protocol-systemkraven slag på din dator?

Robot
Skrämmer The Callisto Protocol-systemkraven slag på din dator?

En dryg vecka återstår till releasen.

#systemkrav, #the-callisto-protocol


Medlem

Dom där systemkraven för rekommenderat var verkligen inte speciellt mycket, rätt gamla processorer och grafikkort vid det här laget.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Såg ju relativt snälla ut


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nätt o jämnt man klarar rek kraven men kommer spela på konsol ändå så lungt.

Medlem

inga problem.
8700k, RTX 3070, 32GB här så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Slår på RTX, 4k + ultra settings då blir det läskigt.

Medlem

Min 6 år gamla dator klarar rekommenderade kraven så inte direkt.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Dom där systemkraven för rekommenderat var verkligen inte speciellt mycket, rätt gamla processorer och grafikkort vid det här laget.

Känns ändå lite konstigt med 1070 och 5700 som rekommenderat, när spelet ska ha raytracing, visserligen hybrid, dvs blandad, på skuggor och reflektioner, när det framhålls som viktigt av utvecklarna?

Medlem
Skrivet av bopp:

Känns ändå lite konstigt med 1070 och 5700 som rekommenderat, när spelet ska ha raytracing, visserligen hybrid, dvs blandad, på skuggor och reflektioner, när det framhålls som viktigt av utvecklarna?

Saken är den dessa funktioner tankar sönder framsen och även om du har dom aktiverade klarar du inte hålla runt 90 fps blir spelet per automatik "fulare" för dina ögon.

Flesta använder ej ray tracing än, ytterst få.

Och har dom de på minimalistiskt sätt, jag har en bra dator och jag stänger av det just pga detta, kan jag köra med det? visst fasiken kan jag men är det värt det? verkligen inte.

Samma sak gäller ambient occolision och andra effekter som gör spelet grötigt och ser sämre ut, och ända det gör att att spelet ser sämre ut, för att du ska få en låtsas filmisk upplevelse vilket är skitsnack enligt mig.

bara för det finns funktioner och det är nytt betyder det inte det är bra, dock behövs det göras för att utveckla grafiken.

exempelvis är ju nya UE 5 saker där ser för jävla bra ut, men vad folk måste förstå är att dessa grafiska fideliteter finns inte på kartan i MP spel eller stora spel där det mesta renderas 10 0000 ytterligare objekt m.m

ett riktigt spel kommer du ligga på 20-35 fps, vilket gör hela grejjen meningslös.
om 10 år kanske så kan man använda dessa UE 5 inställningar i "riktiga" spel och ha 90+ fps.

du får även tänka på dessa köra och renderar dessa i super datorer där bara processorn kostar lika mycket som hela din dator, och att dom anpassat scenerna att se bra ut inte funktion i spel, att ett spel ska se bra ut är ingen bov problemet är se snyggt ut med alla funktioner osv.

Det visar aldrig UE.

Medlem

Benchmark gpu listar gtx1070 tämligen långt ner (dryga 13000 poäng, på en skala som toppar på knappa 39000 poäng, i skrivandets stund).
Du behöver en budgetdator för det skall fungera, och förra generationen för att få en trevligare upplevelse.

10-serien är väl nära 6 år gammal?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

10-serien är väl nära 6 år gammal?

Japp släpptes 2016.
Ett av dom vanligaste korten idag om jag får gissa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

minimum/rekommenderat är ju ganska värdelöst utan att veta vad det betyder.

betyder rekommenderat 60fps vid 1080?

Medlem

Jag inser att jag ligger precis under minimum, antar att det är ett tecken på att det nu blir dags att köpa nytt. Vilken tur att det inte finns några faktorer i världen som gör att pengarna kan behöva läggas på andra saker i hushållet...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Rullar säkert på Steam deck. Kraven var ju inte så höga.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp släpptes 2016.
Ett av dom vanligaste korten idag om jag får gissa.

Misstänkte det. Minns att jag valde mellan 1070 och 1080ti, för att just 1080 inte riktigt vart värt det.. Men just 1080ti var ju ett bra prissteg upp, men glad nu... Håller bra än.

Farornas Konung

Enkel match, osäker på om jag kommer spela dock.

Gen
Medlem
Skrivet av Pigge88:

minimum/rekommenderat är ju ganska värdelöst utan att veta vad det betyder.

betyder rekommenderat 60fps vid 1080?

Gissningsvis ja. Man undrar ju verkligen varför det inte blivit standard att skriva vilken upplösning/fps target de minimala och rekommenderade inställningarna pekar mot. Vissa gör det men långt ifrån alla.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

minimum/rekommenderat är ju ganska värdelöst utan att veta vad det betyder.

betyder rekommenderat 60fps vid 1080?

Verkligen. Med tanke på vad mitt 1070 Ti klarar av nuförtiden så skulle jag tippa på 1080p60 på Medium-ish inställningar, men vem vet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det borde ju min 3080 äta till frukost..............:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Det skrämmer mig mer hur låga de är lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Inte samma serie så förvänta er inte ett rakt av Dead space spel. Detta är antagligen inte ens samma universum så monster i spelet är antagligen något annat......"Dead Space's Influence Bears Many Resemblances in The Callisto Protocol. The Callisto Protocol is not connected to Dead Space, at least not in terms of their original narratives or IPs. The two IPs are completely independent of one another, but there are clear reasons why fans may think they are interconnected".

1
Skriv svar