Avstängd
The Game Awards

Det råder ingen tvekan om när det gäller årets game awards show att GoW borde vinna priser för story och narrative å allt det heter. Har man spelat hela GoW minns man berättelsen länge.
Sen om elden ring är ett roligare spel som man kan lägga många mera timmar på e en annan sak.
Men det går verklige inte säga du blir berörd av elden som du blir av GoW.
Elden ringa story kan va otroligt bra men det är absolut inte skapat för att få några starka känslor.
Ja skulle rösta för GoW som årets spel.
From softweres gameplay e det bästa som finns men totalt e de kratos som borde ta detta.

Medlem

Håller med om att GoW tar Elden i narrative och story.
Men inte som helhet till spel och GOTY.

Elden Ring gav mig mycket mer ''wow''upplevelser, större upptäckarnyfikenhet och gameplayglädje överlag.
GoW överraskade inte mig riktigt, det var som förväntat, men ja, minnesvärd story som elden kanske saknar.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Avstängd
Skrivet av dTexN:

Håller med om att GoW tar Elden i narrative och story.
Men inte som helhet till spel och GOTY.

Elden Ring gav mig mycket mer ''wow''upplevelser, större upptäckarnyfikenhet och gameplayglädje överlag.
GoW överraskade inte mig riktigt, det var som förväntat, men ja, minnesvärd story som elden kanske saknar.

Ja. Beror helt på vad man vill få ut av ett spel.
Men GoW är gjort förut som sagt och vunnit..
De kan man säga att elden har gjorts förut med.. typ 5 gånger.
Kanske Stray borde vinna endå? xD

Medlem
Skrivet av Rassa:

Ja. Beror helt på vad man vill få ut av ett spel.
Men GoW är gjort förut som sagt och vunnit..
De kan man säga att elden har gjorts förut med.. typ 5 gånger.
Kanske Stray borde vinna endå? xD

Väldigt olika vad som uppskattas i ett spel ja.

Men vad jag känner är en frisk fläkt med Elden Ring är det är ett AAA-openworld spel som inte håller en i handen.
''Här, här är världen, gör vad du vill, i nästan vilken ordning du vill.''
Utan tonvis med markörer på kartan som säger ''Här, här kommer du hitta något ifall du går dit'' som förstör upptäckarglädjen
och ja BoTW var tidigare med detta men elden rings belöningar känns mer givande.
Hoppas fler spel går ifrån detta markörkludd 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Avstängd

Nu har jag inte spelat God of War: Ragnarok så borde egentligen inte uttala mig men det ser förjävla trist ut.

Ogillar story i spel, är en sådan som alltid skippat cutscenes för att komma fram till gameplayet så långa sekvenser där man vandrar i en skog, ror en kanot eller lyssnar på när folk pratar tilltalar mig inte alls.

Känns mer som en interaktiv film med lite combat-sekvenser här och där.

Jag vill ha pang på rödbetan gameplay och då är Elden Ring garanterat nummer ett.

Geeks Gaming

Nu har jag tyvärr inte haft möjligheten att spela GOWR men det visade sig att Elden ring hade ett djup som för mig var extremt oväntat.

Det är ingen munter historia heller så man ska nog inte vara supersnabb att avfärda Eldens story men den presenteras ju inte på samma vis som GOWR utan man är nästan tvungen att gräva en hel del själv.

Det lilla jag sett av GOWR dock så är det uppenbarligen väldigt öppet mellan de båda

Moderator | Testpilot

Rensat tråden på en del off-topic inlägg (inklusive mina). Nu håller vi oss till att snacka om The Game Awards


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag håller tummarna för Rocket League som Eport of the year, även om jag tror chanserna är låga Jobbar med just den produktionen så hade satt fint!


signatur

Videomupp

Avstängd
Skrivet av WildThing:

Jag håller tummarna för Rocket League som Eport of the year, även om jag tror chanserna är låga Jobbar med just den produktionen så hade satt fint!

Rocket league är otroligt. Borde vinna

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag håller tummarna för Rocket League som Eport of the year, även om jag tror chanserna är låga Jobbar med just den produktionen så hade satt fint!

coolt!
Är endast insnöad i League så vet inte hur andra esports är. Men leagues produktionsvärde är ju något beyond allt annat jag sett Så jag hoppas på det


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Rassa:

Rocket league är otroligt. Borde vinna

Man kan ju hoppas Produktionen styrs ju ifrån Sverige, så du har den hemmaaspekten också på det


signatur

Videomupp

Medlem

Tror att Elden Ring kommer vinna game of the year men personligen tycker jag att God of War ska vinna.

Medlem

Tror God of War tar hem Goty. Är inte lika säker som tidigare dock. Elden Ring blev ju ett fenomen när det kom och det spelas än idag på ett sätt som Gow inte kommer att göra om ett år framåt.

Ska bli spännande att se vem som kniper titeln.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är inte jätteintresserad av The Game Awards, för mycket fokus läggs på storsäljarna och när varje stor kategori innehåller samma tre spel är det svårt att ta priserna på allvar. Det enda jag tyckte var värt att lyfta är Immortality för Game Direction, tredje spelet av Sam Barlow (Her Story, Telling Lies) som jag hört mycket gott om och som definitivt har ett mer unikt upplägg än de större spelen.

Om jag skulle gissa GOTY skulle jag nog säga Elden Ring, mest på grund av Ragnaröks tillkortakommanden. De ständiga baksäteskommentarerna och de förvirrade delarna av narrativet (som det andra Vanaheim-besöket) är något som har pratats en del om och jag tror att spelet blir något sämre när man tittar på det i backspegeln.

Medlem

Helt ärligt så bryr jag mig extremt lite om dessa priser, oftast är det ju det mest populära spel som vinner. Sällan man ser objektiva bedömningar

Medlem

GOTY
Quake RT

Medlem

Jag slår på stora trumman och tippar på att följande kommer visas upp…

Avowed
Alan Wake 2
Star Wars Jedi Survivor
Overdose (Kojimas nya)
Elden Ring DLC
Starfield
Ny trailer för The Last of Us-serien
Hellblade 2
Wolverine

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jag slår på stora trumman och tippar på att följande kommer visas upp…

Avowed
Alan Wake 2
Star Wars Jedi Survivor
Overdose (Kojimas nya)
Elden Ring DLC
Starfield
Ny trailer för The Last of Us-serien
Hellblade 2
Wolverine

Du är nog rätt ute! Lägger till Wild Hearts, Hogwarts Legacy, Resident Evil 4 och Diablo 4 också.

Medlem

Lägger till Fable & Hideo Kojimas nya projekt i denna lista. Ska bli spännande med Game Awards igen. Popcorn ska fram!

Medlem

Jag gillade förra året och ser framemot detta året. Hoppas ju som vanligt på feta avslöjande och listan @Knalle (taggar man folk så?) är smaskig.

Det kommer aldrig att ske men slår ett slag i förhoppning om att Days Gone 2 ska utannonseras. Ettan är bra och dåligt på samma gång, rätar man ut skavankerna i en uppföljare så kan det blir grymt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Du är nog rätt ute! Lägger till Wild Hearts, Hogwarts Legacy, Resident Evil 4 och Diablo 4 också.

Just det! Glömde ju de (förmodligen) ganska självklara Hogwarts Legacy och RE4. Jag tror 2023 blir ett fint spelår

Skrivet av Freakon:

Jag gillade förra året och ser framemot detta året. Hoppas ju som vanligt på feta avslöjande och listan @Knalle (taggar man folk så?) är smaskig.

Det kommer aldrig att ske men slår ett slag i förhoppning om att Days Gone 2 ska utannonseras. Ettan är bra och dåligt på samma gång, rätar man ut skavankerna i en uppföljare så kan det blir grymt bra.

Alltid svårtippat och jag blir oftast besviken på den här typen av evenemang men tycker det är kul att kolla på just för nya trailers.

En uppföljare till Days Gone vore en dröm! Lade många timmar på det och hade kul, även om det som sagt hade sina brister. Jag gillade världen och känslan av att aldrig vara riktigt säker. De fångade det bra.
Men ryktet säger ju att Bend jobbar på nytt Syphon Filter…

1
Skriv svar