Valheim expanderar med Mistlands - Visas upp nästa vecka

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Vilka tycker du är bättre? Jag har spelat massa co-op survival och anser att Valheim är det bästa, utan tvekan.

Rust är mycket bättre och fungerar väldigt lika.

Sen att det är multiplayer skrämmer nog bort många.. för man kan bli rätt köttad.
Men man kan alltid spela på en tom server.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Rust är mycket bättre och fungerar väldigt lika.

Sen att det är multiplayer skrämmer nog bort många.. för man kan bli rätt köttad.
Men man kan alltid spela på en tom server.

Tycker verkligen tvärtom. Har spelat åtminstone 100h Rust och tycker det är wonky och opolerat som fan jämfört med Valheim.
Älskar dock Rust för vad det är och kan längta efter nästa gång vi ska lira det, men som spel i helhet är Valheim bättre på alla sätt (förutom spänningen som pvp innebär).

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Tycker verkligen tvärtom. Har spelat åtminstone 100h Rust och tycker det är wonky och opolerat som fan jämfört med Valheim.

....Que?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Eh…ja. Jag tycker så. Valheim är otroligt polerat. Jag stör mig på vissa grejer i Valheim, men det är endast för att det är beslut som devsen tagit om hur spelet fungerar, och det mesta av det går att förbättra med Valheim+ (eller vad modden nu hette).

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Eh…ja. Jag tycker så. Valheim är otroligt polerat. Jag stör mig på vissa grejer i Valheim, men det är endast för att det är beslut som devsen tagit om hur spelet fungerar, och det mesta av det går att förbättra med Valheim+ (eller vad modden nu hette).

Isåfall förstår jag inte varför dom valt att göra det mesta så sjukt styltigt
Fiende AI'n är beyond dålig, dålig AI hade varit en uppgradering - jag fattar inte vad dom håller på med, springer som fram och tillbaka lite tafatt mest.
Allt känns trögt, typ inget känns tillfredsställande.
Jag förstår att det finns en aspekt i det där det kan förstärka känslan av att man blir bättre när man ökar stats osv - men även maxat känns det ju inte direkt tillfredsställande att göra typ något.

Det är tillfredsställande att bygga revir och allt det där. Men inte på något sätt som inte andra liknande spel gjort bättre - ansér jag.

Jag gillar vikingar och grejjer - men hurpass närvarande eller djupt gående är det egentligen?
Det är ju typ ett 'viking-filter' dragit över grejjer mest.
Det man bygger ser relativt vikinga-troget ut och den där fågeln snackar om Oden, eller nått... Och vikingar trodde på skelett och sånt?
trams


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Isåfall förstår jag inte varför dom valt att göra det mesta så sjukt styltigt
Fiende AI'n är beyond dålig, dålig AI hade varit en uppgradering - jag fattar inte vad dom håller på med, springer som fram och tillbaka lite tafatt mest.
Allt känns trögt, typ inget känns tillfredsställande.
Jag förstår att det finns en aspekt i det där det kan förstärka känslan av att man blir bättre när man ökar stats osv - men även maxat känns det ju inte direkt tillfredsställande att göra typ något.

Det är tillfredsställande att bygga revir och allt det där. Men inte på något sätt som inte andra liknande spel gjort bättre - ansér jag.

Jag gillar vikingar och grejjer - men hurpass närvarande eller djupt gående är det egentligen?
Det är ju typ ett 'viking-filter' dragit över grejjer mest.
Det man bygger ser relativt vikinga-troget ut och den där fågeln snackar om Oden, eller nått... Och vikingar trodde på skelett och sånt?
trams

Håller med om vissa delar och det ändrar jag iochmed Valheim+, men jag tycker ändå det märks tydligt att det inte är "misstag" från utvecklarens sida, utan medvetna beslut. Bågskyttet känns jävligt tillfredsställande när man är maxlevel till exempel. Men vi tycker helt enkelt olika.

12
Skriv svar