Vad gör ni nu?

Medlem

Sitter och fryser och levlar min karaktär i LOTRO via crafting så att jag kan surfa och läsa saker under tiden.

Medlem

Laddar inför lunchen, jobbar och läser FZ i minipauser.

Bonus: LAN-bild från någon vecka tillbaks. Vi försöker hålla traditionen i liv med 2-3 LAN om året. Alltid lika roligt!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Åker buss! Woohoo!

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Laddar inför lunchen, jobbar och läser FZ i minipauser.

Bonus: LAN-bild från någon vecka tillbaks. Vi försöker hålla traditionen i liv med 2-3 LAN om året. Alltid lika roligt!
https://i.imgur.com/Jz1MuwS.jpeg

Men vad spelas det då? Olden goldies eller nya stjärnor?


signatur

Videomupp

Chefredaktör
Skrivet av 4liv3:

Laddar inför lunchen, jobbar och läser FZ i minipauser.

Bonus: LAN-bild från någon vecka tillbaks. Vi försöker hålla traditionen i liv med 2-3 LAN om året. Alltid lika roligt!
https://i.imgur.com/Jz1MuwS.jpeg

Fy vad fint! ❤️

Medlem

Spelar The Last of Us II. Över förväntan. Lustigt nog tänkte jag förut på att uppföljaren har mycket bättre flyt än ettan. Ettan kunde emellanåt bli väldigt långdraget. Tji fick jag för att jag hade den tanken. Jag kan köpa att man spelar lite som Abby för att få fler perspektiv. Jag tycker att man har lyckats nyansera Joel lite bättre på det sättet.

Men just nu är jag så trött på att spela som Abby. Har kanske kört som henne i totalt två timmar, men känns som dubbelt så lång tid. Jag har så jäkla tråkigt. Jag måste ju ta mig igenom det så att jag kan komma till den bra delen igen. Men jag gör det verkligen inte med glädje.

Medlem

Kollat på VM nu ikväll och det är fan svårt alltså, jag älskar vanligtvis fotbolls-VM och brukar sitta klistrad vid teven men det bara går inte nu. Allt runtomkring har liksom svärtat ner hela turneringen och även om det för många säkert kan ses som lite fånigt så är detta lite av en sorg för mig, speciellt hårt slog det mig ikväll när Frankrike spelade....Jag är frankofil och brukar vanligtvis följa det franska landslaget mer än det svenska men ikväll kände jag absolut ingenting och det förvånande mig ändå lite, jag har precis som alla andra inte alls gillat det här med VM i Qatar men trodde ändå någonstans att när Frankrike gick in i turneringen så skulle det ge mig lite puls, ack så fel jag hade. Precis allt känns som en kuliss, som något fabricerat och den där kärleken till sporten verkar inte alls finnas där. Fotbollen har ändå någonstans sina rötter i arbetarklassen och även om det var länge sedan det kunde klassas som något sådant så är detta spektakel så långt ifrån de där grundläggande värderingarna att jag mår illa av det jag ser. Därför tror jag nu att det enda jag kommer hålla koll på är hur det går för Arsenalspelarna och be till högre makter att ingen blir skadad.

Ska jag hitta något positivt i allt detta är det väl att jag nu har en hel del massa tid över för annat, men en sorg är det verkligen.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Men vad spelas det då? Olden goldies eller nya stjärnor?

Det är allsköns blandning skulle jag vilja påstå! Nu när vi var så många denna gång begränsar det ju lite vad alla kan spela tillsammans.

Warcraft 3 (Enfo, Custom Hero Survival, Uther's Party, Castle Fight)
Hell Let Loose
CS 1.6
Overwatch 2
Killing Floor 2


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Installerar Days Gone för tredje gången. Vill så gärna tycka om det men har väldigt svårt för tempot och dialogerna. Speciellt huvudkaraktären. Skäms å hans vägnar i flera scener.

Hoppas att jag ser det annorlunda denna gången, spelet ska enligt många vara något i hästväg om man kommer in i det.

Spelar på PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser Idolfinalen 2022.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Sitter och försöker lära mig GreyScript i Hackerspelet GreyHack. Baserat på LUAScript och Python, vansinnigt coolt med ett programmeringsspråk i ett spel.

Skribent

Funderar på varför i helvete jag är vaken fortfarande...

Medlem

Trycker i mig lite käk innan det är dags att ta sig hem ifrån jobbet.

Medlem

Familjeträff efter hemsk höst. Pappa gick bort för två månader sen, i måndags gick systerns nyfödda bort efter ha fötts med allvarligt hjärtfel för sju månader sen. Som den lilla kämpade och att höra deras historier om deras resa och se alla dessa bilder för att sen börja lyssna på låtarna som ska vara på begravningen gjorde ju att de flesta bröt ihop. Fyfan.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Funderar på varför i helvete jag är vaken fortfarande...

Vad kom du fram till?

Skrivet av Issue:

Familjeträff efter hemsk höst. Pappa gick bort för två månader sen, i måndags gick systerns nyfödda bort efter ha fötts med allvarligt hjärtfel för sju månader sen. Som den lilla kämpade och att höra deras historier om deras resa och se alla dessa bilder för att sen börja lyssna på låtarna som ska vara på begravningen gjorde ju att de flesta bröt ihop. Fyfan.

Fy fan. Låter verkligen skitjobbigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av Akronym:

Vad kom du fram till?

Inte mycket kan jag meddela, men tog mig inte i säng förens 05.30 ändå. :/

För att bidra till tråden så har jag precis klarat "Ys VI: The Ark of Napishtim" och nu ska jag se klart på Heroic - Liquid innan det är dags för kvällen höjdpunkt FaZe - NiP. CS:GO alltså.

Medlem

Dels lyssnar på musik, för att färdigställa min lista över årets 25 bästa album. Dels funderar på huruvida jag ska ansöka till en utbildning som CNC-operatör eller ej. Decisions, decisions.

Medlem

Försöker att dämpa min ångest genom att spela Days Gone. Måste säga att det växer på mig. Har betydligt roligare nu än vid tidigare försök. Och grafiken/flytet imponerar för ett PS4-spel. Visserligen med en uppgradering (gratis) för PS5, men ändå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Funderar på varför i helvete jag är vaken fortfarande...

Samma. Men jag har haft sömnstörningar i nästan hela livet.

Medlem

Började lira Guild Wars 2 igen. Varit uppe sen 06 och planerar min build. Lite oroväckande

Medlem

Ligger på hotellrum på Nya Zeeland.

Funderar på vad jag ska göra under morgondagen då min båttur blev inställd

Medlem

Jag sitter och har min vanliga "hatar kontrollstöd för pc spel på pc" stund på dagen. Inte för att jag gör något speciellt med det nu, men ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sitter och kodar GreyScript i spelet Grey Hack, skriver ett skript som automatiskt hackar datorer och snor bank credentials så att pengarna rullar in. Tog mycket längre tid innan när jag körde allt manuellt. Finns tyvärr många dubbletter av samma konto på flera hosts i spelet, men ska lösa det.

Programming is a force-multiplier.

Medlem

Har en mycket dålig dag. Stor ångest och oro. Kämpar ju fortfarande på med mitt missbruk och det går åt rätt håll, men vissa dagar är fan inte roliga. Så konstig känsla att kunna tänka rationellt men samtidigt låta känslorna ta överhanden. Svårt.

Utöver det så här jag påbörjat The Last Of Us 2 och är imponerad. Skådespel och karaktärer är otroligt bra, grymt imponerade. Utforskning är egentligen bra men den stressar mig. Har konstant en känsla över att jag går "fel" väg och missar massa loot. Saknar en minimap eller en kompass för att enklare kunna få överblick var man kan gå och så. En bra grej här är att när man lootat ett hus så säger karaktären att huset nu är tomt, då kan man lämna med gott samvete.

Storyn är intressant och spännande, flera chockerande scener på relativt kort tid. Brutalt är bara förnamnet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Laddar inför lunchen, jobbar och läser FZ i minipauser.

Bonus: LAN-bild från någon vecka tillbaks. Vi försöker hålla traditionen i liv med 2-3 LAN om året. Alltid lika roligt!
https://i.imgur.com/Jz1MuwS.jpeg

Ingen julstjärna eller annat pynt, dåligt.

Medlem

Tar en paus från månadsstädningen hemma.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har skrivit min första recension. Går att finna här, kommentera gärna!

https://www.fz.se/forum/trad/452120-tinykin


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ingen julstjärna eller annat pynt, dåligt.

Bilden togs 2 veckor innan inlägget här, så i vecka 2 av november är det sällan pyntet har kommit fram


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Bilden togs 2 veckor innan inlägget här, så i vecka 2 av november är det sällan pyntet har kommit fram

Tala för dig själv, jag har julgranen stående färdig i ett rum nästan hela året

Spelar just slut på min fyrtio-elfte karaktär i Cyberpunk 2077, min 7:e på very hard level, hittade 3-4 quests jag inte sett tidigare. Drygt att de tog bort mods från affärerna, dyrare nu när man måste köpa/kämpa för att hitta dem eller ett blueprint.

Medlem

Skrev ett proof of concept ransomware i spelet GreyHack:

Skriv svar