Splinter Cell blir en radioteater på BBC

Robot
Splinter Cell blir en radioteater på BBC
Medlem

Låter lite intressant ändå, aldrig följt ett radio drama förut. Finns det något nu som man bör lyssna på?

Skribent
Skrivet av noyart:

Låter lite intressant ändå, aldrig följt ett radio drama förut. Finns det något nu som man bör lyssna på?

Jag lyssnade på Sagan om Ringen för typ 25 år sen. Det var faktiskt riktigt bra minns jag och kan nog tänka mig det blivit bättre idag? Men har inget konkret så där att tipsa om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av noyart:

Låter lite intressant ändå, aldrig följt ett radio drama förut. Finns det något nu som man bör lyssna på?

P3 serie är det första som jag kommer att tänka på. De dödas röster var helt ok om jag minns rätt


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Det här kan bli riktigt bra! Ser fram emot att lyssna


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Kolsvart:

P3 serie är det första som jag kommer att tänka på. De dödas röster var helt ok om jag minns rätt

Aaaah, tack för tipset, jag måste nog kolla upp det här mer med radiodrama.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av noyart:

Låter lite intressant ändå, aldrig följt ett radio drama förut. Finns det något nu som man bör lyssna på?

Jag är lite osäker på om det räknas som radio drama, men "The Callisto Protocol: Helix Station" är riktigt bra! Sista avsnittet släpps nästa vecka tror jag. Man kan hitta det på spotify och youtube bland annat. Antar att det är lite av en prequel till spelet.

Finns även riktigt bra radio dramatiseringar av Tolkiens böcker som nämndes här ovan. Det finns en riktigt bra modern som Phil Dragash (tror jag) gjort med musik från filmerna och lite trevliga ljudeffekter. Men den försvinner och dyker upp på lite olika delar av internet då och då eftersom att det inte är ett licensierat. Men det är nog inte så svårt att hitta om man googlar lite.

Medlem

Splibter cell verkar bli allt förutom ett nytt spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror Splinter Cell kan bli hur bra som helst som radiodrama. Beror ju såklart på hur bra produktion och skådespeleri men träffar de rätt så blir det säkert riktigt bra!

Radiodrama är ju ofta lite fjantigt, ljudböckernas cosplay, men det finns nått härligt med att lyssna på flera röster och ljudeffekter, inte bara en berättare.

Swedenhielms gick på ”P1 radioteatern” för ett par år sedan, rekommenderas.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Generic spy/infiltrator stuff? Okej.

Det lär väl bli ungefär lika bra som dom författar det.
Splinter Cell som IP eller 'värld' är väl typ.. Du är en infiltrator/agent och det är terrorister och sånt. Basically Jack Reacher/James Bond/Mission Impossible, förutom att Splinter Cell inte direkt har några direkt minnesvärda karaktärer eller liknande.

Sam Fischer - He's an.. Agent.. Guy.

Med det sagt älskade jag första två spelen.. Spelade tvåan järnet i Multiplayer
Men är väl mest i gameplay som det stog ut.

BBC? Dom borde väl göra typ John le Carré's Smiley osv eller nått istället?
Inte Amerikansk trash.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Generic spy/infiltrator stuff? Okej.

Det lär väl bli ungefär lika bra som dom författar det.
Splinter Cell som IP eller 'värld' är väl typ.. Du är en infiltrator/agent och det är terrorister och sånt. Basically Jack Reacher/James Bond/Mission Impossible, förutom att Splinter Cell inte direkt har några direkt minnesvärda karaktärer eller liknande.

Sam Fischer - He's an.. Agent.. Guy.

Med det sagt älskade jag första två spelen.. Spelade tvåan järnet i Multiplayer
Men är väl mest i gameplay som det stog ut.

BBC? Dom borde väl göra typ John le Carré's Smiley osv eller nått istället?
Inte Amerikansk trash.

Skillnaden mot Bond och MI är ju att Splinter Cell har en mycket mer gedigen världsuppbyggnad pga Tom Clancy. Du kan ju säga att Rainbow Six borde vara generic special forces-stuff, men den boken har mycket mer djup än så. Nu har jag dock inte läst Firewall, så kan egentligen inte uttala mig om den boken.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag lyssnade på Sagan om Ringen för typ 25 år sen. Det var faktiskt riktigt bra minns jag och kan nog tänka mig det blivit bättre idag? Men har inget konkret så där att tipsa om.

Ah, så många minnen!

Rolf Skoglund som gollum var oslagbart!

Skribent

Åh, radioteater, så många sommarlovsmorgnar på tidigt 80-tal som spenderades framför radion lyssnandes på radioteater.

Sagan om Ringen. Det blåser på månen. Och många andra fler.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av eld:

Ah, så många minnen!

Rolf Skoglund som gollum var oslagbart!

Skrivet av Mike Stranéus:

Åh, radioteater, så många sommarlovsmorgnar på tidigt 80-tal som spenderades framför radion lyssnandes på radioteater.

Sagan om Ringen. Det blåser på månen. Och många andra fler.

Sommarlovsmorgon, minnen...

Vi var alltid i stugan i Storuman på sommarlovet. Jag och min kusin brukade ta med mig täckena. Sedan lägga oss i soffan där fönstret vätte ut mot sjön och lyssna på morgonen. Efter det så åt vi frukost framför sommarlovsmorgon på tv:n när det körde igång.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skillnaden mot Bond och MI är ju att Splinter Cell har en mycket mer gedigen världsuppbyggnad pga Tom Clancy.

Ja "Tom Clancy's Firewall", skriven av James Swallow.
Spelet kom före dom släppte någon bok.

"Tom Clancy" är ju bara ett brand vid det här laget, där man kan betala Tom Clancy's dödsbo för lite väldigt urvattnad kredibilitet.
Vadå PGA Tom Clancy, det är ju bara något som Ubisoft betalt för att få folk att tro

Han har ingen som helst inblandning i något Splinter Cell spel.

Han är ett brand som säger "det här är något amerika-centrerat som har med spioneri och "skugg-organisationer" att göra, och som bör ha massa coola moderna/framtidsangränsade gadgets och teknologi.
Samt att om du licensierar namnet så kommer du säkert få en inbyggd publik gratis eftersom massor med superamerikanska amerikaner gillar Tom Clancy som fan.
Att göra det är speciellt vettigt (monetärt, inte kreativt) om du t.ex. är en fransk utgivare/utvecklare som vill bredda sin amerikanska publik.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Ja "Tom Clancy's Firewall", skriven av James Swallow.
Spelet kom före dom släppte någon bok.

"Tom Clancy" är ju bara ett brand vid det här laget, där man kan betala Tom Clancy's dödsbo för lite väldigt urvattnad kredibilitet.
Vadå PGA Tom Clancy, det är ju bara något som Ubisoft betalt för att få folk att tro

Han har ingen som helst inblandning i något Splinter Cell spel.

Han är ett brand som säger "det här är något amerika-centrerat som har med spioneri och "skugg-organisationer" att göra, och som bör ha massa coola moderna/framtidsangränsade gadgets och teknologi.
Samt att om du licensierar namnet så kommer du säkert få en inbyggd publik gratis eftersom massor med superamerikanska amerikaner gillar Tom Clancy som fan.
Att göra det är speciellt vettigt (monetärt, inte kreativt) om du t.ex. är en fransk utgivare/utvecklare som vill bredda sin amerikanska publik.

Spelen utspelar sig ändå i samma universum som Tom Clancy byggde upp. R6, Ghost Recon, Splinter Cell och Hawx bygger ändå på hans universum även om han själv inte var med och gjorde spelen. Så det finns mer byggstenar där än tex Bond som mest handlar om någon bad guy som vill ta över världen.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Sounds Fishy...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Splibter cell verkar bli allt förutom ett nytt spel

Ska ju kma en remake på 1an, finns inte mkt info om det, men låter som det kan bli reboot eller iaf en grov moderniserings remake på hela spelamekaniken likt mafia remaken

1
Skriv svar