VR-Center öppnas upp på Space i Stockholm

Robot
VR-Center öppnas upp på Space i Stockholm
Medlem

Får väl åka dit och prova,20 min med pendeln och VR kanske kan bevisa att det är värt pengarna.
Jag har svårt att tänka mig att det kan vara värt det men jag kan bli motbevisad.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag har fått ett presentkort på 500 så måste lura med mig någon vän dit o testa.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Får väl åka dit och prova,20 min med pendeln och VR kanske kan bevisa att det är värt pengarna.
Jag har svårt att tänka mig att det kan vara värt det men jag kan bli motbevisad.

VR är skitkul, sen om det är värt att lägga 5000-15000kr på det är ju lite beroende på vad man spelar för spel, och om man tänkt spela icke stillasittande (som simulatorer) behöver man ju lite utrymme att vara på.

Och det är lite som med ratt/joystick många som köper dom använder mycket i början sen blir de bara liggande. Så leta begagnat så kan du nog hitta ett fräscht headset för en lite lägre peng. (skulle dock köpa nya "kuddar")

Medlem

Aldrig testat location based VR.
Skulle vara kul att prova nångång.
Bor längre bort än skribenten av nyheten så det får vänta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

VREX är häftigt. Vi var där med jobbet en gång strax innan pandemin om jag kommer ihåg rätt. Fick med mig två stycken som ville skjuta zombies istället för att traska runt i en djungel och lösa pussel så det var ett plus

Medlem

Har testat både Zombie Apocalypse och Skull Adventure. Riktigt kul i grupp och inlevelsefullt med "full body tracking"


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Skribent

Insåg just att VREX redan finns och att de öppnar upp en nytt center, så jag fixade till artikeln lite.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

VR är skitkul, sen om det är värt att lägga 5000-15000kr på det är ju lite beroende på vad man spelar för spel, och om man tänkt spela icke stillasittande (som simulatorer) behöver man ju lite utrymme att vara på.

Och det är lite som med ratt/joystick många som köper dom använder mycket i början sen blir de bara liggande. Så leta begagnat så kan du nog hitta ett fräscht headset för en lite lägre peng. (skulle dock köpa nya "kuddar")

Måste nog kolla först,kollar skarpt på samsungs nya 55 tummare men den är väldigt dyr och då kommer nog en ny dator på det för mitt 3080:kort orkar nog inte.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Måste nog kolla först,kollar skarpt på samsungs nya 55 tummare men den är väldigt dyr och då kommer nog en ny dator på det för mitt 3080:kort orkar nog inte.

Nyfiken på varför ditt 3080 inte skulle orka driva 55 tummaren? Är det väldigt hög upplösning?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vr porr i multiplayer? Det hade varit något.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nyfiken på varför ditt 3080 inte skulle orka driva 55 tummaren? Är det väldigt hög upplösning?

4k på någelunda fart.
https://www.webhallen.com/se/product/351619-Samsung-Odyssey-A...
Gammal är jag och börjar se illa och specken är löjligt häftig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Är precis vad man väntat på.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

VREX var häftigt, var där med jobbet. Jag spelar VR hemma men att köra tillsammans med och att kunna interagera med vänner i VR, röra sig fritt över en så stor yta och ett gevär med rekyl tog upplevelsen till ytterligare en ny nivå.
Jag var tydligen för vild eftersom diverse utrustning på ryggsäcken lossnade om och om igen.
Körde Skull Adventure (bra intro upplevelse kan jag tänka mig) å Zombie Apocalypse (Allas favorit när vi testade). Det enda som saknades efteråt var att faktiskt få skjuta på varandra.
Märkligt att detta blir det enda stället i världen med PvP då det är ett givet användningsområde!
Kommer locka många besökare om det håller, jag en av dom

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

4k på någelunda fart.
https://www.webhallen.com/se/product/351619-Samsung-Odyssey-A...
Gammal är jag och börjar se illa och specken är löjligt häftig.

Va panel för över 30000kr?

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Märkligt att detta blir det enda stället i världen med PvP då det är ett givet användningsområde!

Kanske rätt hög investeringskostnad att bygga ihop allt? Relativt låg efterfråga bland allmänheten? Det e ju inte direkt billigt heller att gå dit o spela.

Skribent
Skrivet av Sarkofag:

VREX var häftigt, var där med jobbet. Jag spelar VR hemma men att köra tillsammans med och att kunna interagera med vänner i VR, röra sig fritt över en så stor yta och ett gevär med rekyl tog upplevelsen till ytterligare en ny nivå.
Jag var tydligen för vild eftersom diverse utrustning på ryggsäcken lossnade om och om igen.
Körde Skull Adventure (bra intro upplevelse kan jag tänka mig) å Zombie Apocalypse (Allas favorit när vi testade). Det enda som saknades efteråt var att faktiskt få skjuta på varandra.
Märkligt att detta blir det enda stället i världen med PvP då det är ett givet användningsområde!
Kommer locka många besökare om det håller, jag en av dom

Co-op-spel är nog lättare att utveckla och kräver kanske inte lika mycket utrymme. Det finns väl massa VR-hallar och sådant i Japan vad jag förstår, men de kanske inte är lika stora eller har utrustning. Det krävs ju nästan dubbla uppsättningar utrustning för PVP. Men som du säger, typ CS i VR där man rör sig känns givet. Själv älskar jag Firewall på PSVR och tanken att köra ett sådant spel när man faktiskt går och rör sig blir nog riktigt kul!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Ska definitivt testa någon dag för fattar egentligen inte hur detta ska fungera.

Är det fri rörelse och är det isf 1 till 1 skala på omgivningen man går runt i?

Kan man krocka med varandra?

Kan man bygga in fysiska hinder som också är hinder i VR?

Är det inte risk att utrustningen går sönder om folk ska springa runt och skjuta på varandra i PVP?

Laserdome finns ju redan och där kan man slänga runt sig lite hur som helst eftersom utrustningen är så primitiv.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Ska definitivt testa någon dag för fattar egentligen inte hur detta ska fungera.

Är det fri rörelse och är det isf 1 till 1 skala på omgivningen man går runt i?

Kan man krocka med varandra?

Kan man bygga in fysiska hinder som också är hinder i VR?

Är det inte risk att utrustningen går sönder om folk ska springa runt och skjuta på varandra i PVP?

Laserdome finns ju redan och där kan man slänga runt sig lite hur som helst eftersom utrustningen är så primitiv.

Jag har testat Space pirate trainer arena på en stor parkering.. gick bra ett litet tag bara då det var molnigt men solen kom fram och det förstörde trackingen men som svar på några frågor.
Ja rörelse är 1:1
Ja man kan krocka med varandra, men man ser ju varandra in game så det går ju att undvika

i dessa VR hallar har jag förstått att man kan bygga fyska hinder som även är hinder i verkligheten.

Risk att utrustning går sönder finns ja, men när dom kör med HTC Vive Focus 3 så är iaf inte datorerna på ryggen utan allt sker trådlöst. Tror jag, det är iaf nått Vive Focus 3 stödjer så jag gissar att det är så dom kommer köra.

Men som sagt har bara spelat Space pirate trainer arena och det är ett spel till Quest 1/2 där man kan själv rita upp en stor spelplan och spela med en annan person.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av CosmicPunch:

Ska definitivt testa någon dag för fattar egentligen inte hur detta ska fungera.

Är det fri rörelse och är det isf 1 till 1 skala på omgivningen man går runt i?

Kan man krocka med varandra?

Kan man bygga in fysiska hinder som också är hinder i VR?

Är det inte risk att utrustningen går sönder om folk ska springa runt och skjuta på varandra i PVP?

Laserdome finns ju redan och där kan man slänga runt sig lite hur som helst eftersom utrustningen är så primitiv.

Jag kan ha fel här, men blir det inte som någon typ av AR-grej? Att banan är fysiska hinder, men sen boostas med grafik genom headsetet?


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Men som sagt har bara spelat Space pirate trainer arena och det är ett spel till Quest 1/2 där man kan själv rita upp en stor spelplan och spela med en annan person.

https://youtu.be/Clw7VLrbJpY

Vad händer om man går igenom en vägg i Space Pirate Arena?
Då bör man ju hamna i osynk med var den andra befinner sig, om man inte bara kan noclippa igenom.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Vad händer om man går igenom en vägg i Space Pirate Arena?
Då bör man ju hamna i osynk med var den andra befinner sig, om man inte bara kan noclippa igenom.

Det blir mörkt och man uppmanas att gå tillbaka om jag inte minns fel. Man kan inte fuska och "no clippa"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det blir mörkt och man uppmanas att gå tillbaka om jag inte minns fel. Man kan inte fuska och "no clippa"

Aha som typ i Battlefield när man åker utanför banan? "Return to the combat zone".
Makes sense.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kanske rätt hög investeringskostnad att bygga ihop allt? Relativt låg efterfråga bland allmänheten? Det e ju inte direkt billigt heller att gå dit o spela.

Så är det absolut, men det finns många VR-ställen likt VREX runt om i världen, så att detta blir det enda i världen med PvP låter i min värld lite skevt.

Det jag såg när jag var på VREX tyder på att det enda problemet är att dom inte har spelet Utrymme och utrustning fanns det gott om!

Firewall var ljuvligt

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Firewall var ljuvligt

Najs! Har tänkt skaffa Firewall till PSVR2.

1
Skriv svar