Vilken klass i Diablo 4

Medlem

Var helt inställd på Paladin/Crusader, men verkar inte som att det blev av.. Så det får bli Necromancer istället.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sorceress lär det nog bli när jag väl lägger händerna på spelet...

Medlem

När och om så är det Druid, längtade efter Druid till 3:an efter Necron kom men nepp. Så det är den klass jag saknade i D3 och då inte spelat sedan LoD tider.

Sedan får det bli en Sorc som alt.

Paladin/Crusader liknande vore väldigt konstigt lm det inte kommer med första exp eller tidigare då den spelstilen är i princip utebliven i nuläget.

Inaktiv

Sorceress blir det för min del. Kommer väl spela dom andra klasserna också då jag antar att det är trophybundet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Sid fråga, när de släpper första expansionen, vilken ny klass tror ni blir kommer då?

-Warrior
-Monk
-Bard
-Amazon
-Paladin
-Assasin
-Crusader
-Demon hunter
-Wizard
-Witch doctor
-Ny class

Själv hoppas man på en Paladin.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

hade vart en paladin.....OM DE FANNS! >:C. Får bli en Sorceress för mig

Medlem

Spelade mest Amazon back in the day, så får nog bli en rouge. Men kommer säkert testa de flesta klasser.

Medlem
Skrivet av sitman:

Kan man välja necromancer, så väljer man necromancer. Sen inser man alltid att den trots allt inte var så najs som man hoppades. Så lär väll sluta med en hederlig barbar.

Exakt mina tankar. Jag VILL spela necromancer, men vill samtidigt inte ha en kass klass, så blir barbar troligtvis.


signatur

I drank what?

Medlem

Hmm - Ingen ny klass i lineupen i 4an?
Det rimmar med min känsla av att det här inte är en uppföljare som egentligen har något nytt att komma med.
Dom gör Diablo 4 för att nån bestämde att dom skulle göra ett nytt Diablo.
Inte för att det fanns en idé kring vad som skulle kunna bli ett bra nytt Diablo.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Svårt såhär på förhand. Jag har alltid gillat Sorceress och Barbar, men sorc var rätt trögstartad i D2 (inser jag nu när jag kör resurrected) till skillnad mot barben, som är ett krafthus så fort det finns lite gear att lägga på hen. Sorc var däremot riktigt effektiv att starta med i D3, samt att även necron och DH'n var bra där.
Jag lär känna mig för lite i början helt klart. Finns det en stark och effektiv chain lightning-build så lär det dock bli en main sorc...älskar den skillen

Inaktiv
Skrivet av Raider:

Spelade mest Amazon back in the day, så får nog bli en rouge. Men kommer säkert testa de flesta klasser.

Max Factor då eller?

Medlem

Båge båge båge! Rogue blir det.

Medlem

Förvånandsvärt jämnt mellan de olika klasserna ändå

Medlem

Vansinnigt svår fråga för min del att svara på...
Jag har aldrig varit intresserad av barbarians i Diablo men detta är första gången de ser intressanta ut.
Men Sorceress är också attraktivt....
Rogue verkar intressant med dessa melee/ranged mechanics, vill definitivt testa det.
Druids har inte heller varit något för mig men de ser sjukt roliga ut i Diablo 4.

Necromancer är nog längst ner på listan för min del just nu men jag lär väl bli imponerad av de också i längden.
Ingen aning vad jag vill börja som.

Medlem

Sorceress, alltid första genomspelningen brorsan kör alltid barbar!

Medlem

Alltid barb för min del 😎

Medlem

Kommer köra samtliga men först ut blir sorceress.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hmm - Ingen ny klass i lineupen i 4an?
Det rimmar med min känsla av att det här inte är en uppföljare som egentligen har något nytt att komma med.
Dom gör Diablo 4 för att nån bestämde att dom skulle göra ett nytt Diablo.
Inte för att det fanns en idé kring vad som skulle kunna bli ett bra nytt Diablo.

Du har med andra ord inte sett något innehåll från spelet och baserar det enbart på att det inte är nya klasser? När halva Internet snarare är besvikna på avsaknaden av vissa gamla klasser.

Spelet ser ut att ha enorm potential och allt handlar om hur Blizz behandlar det efter release.

Medlem
Skrivet av Devan:

Sid fråga, när de släpper första expansionen, vilken ny klass tror ni blir kommer då?

-Warrior
-Monk
-Bard
-Amazon
-Paladin
-Assasin
-Crusader
-Demon hunter
-Wizard
-Witch doctor
-Ny class

Kanske kommer någon form av en Horadrim-warrior/mage? Hade varit spännande me något nytt. Den som lever får se!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Är ett fan av Petclasses. Så ska kika på necromancer. Men gillar inte iterationer av petclasses som i Torchlight där pets är timed summons eller som i Final Fantasy XIV online där summons bara är en visuell representation av vanliga button mashing attacker efter senaste summoner revampen. Diablo 2, Titan Quest och Grim Dawn, det är min gold standard.

Jag har ej läst på om den aspekten i D4 ännu så juryn är fortfarande ute om jag kommer lägga tid på spelet eller inte

Medlem

Jag är ett fan av smidiga klasser och hybrids. Plus pilbåge. Så... Rogue är som gjort för mig. Så fort jag såg den så kände jag direkt att mitt val blev solklart.


signatur
Medlem

En necro likt den i guild wars 2 hade varit riktigt nice.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Är ett fan av Petclasses. Så ska kika på necromancer. Men gillar inte iterationer av petclasses som i Torchlight där pets är timed summons eller som i Final Fantasy XIV online där summons bara är en visuell representation av vanliga button mashing attacker efter senaste summoner revampen. Diablo 2, Titan Quest och Grim Dawn, det är min gold standard.

Jag har ej läst på om den aspekten i D4 ännu så juryn är fortfarande ute om jag kommer lägga tid på spelet eller inte

Precis samma här - älskar pets/summons/minions, men bara om de är permanenta! I alla fall i action-RPG:n som detta. I vanliga RPG:n är jag mer förlåtande mot tillfälliga summons.

Så ja, om Necromancern funkar som jag hoppas så blir det tveklöst den. Annars är det hugget som stucket.

Medlem
Skrivet av vamp:

Du har med andra ord inte sett något innehåll från spelet och baserar det enbart på att det inte är nya klasser?

Nej.
Jag menade att faktumet att det inte finns några nya klasser ligger i linje med känslan jag fått från allt annat jag sett och hört om spelet - inget av vilket jag känt erbjuder något speciellt nytt eller intressant.

Du tog verkligen det jag sa och tolkade det som så ignorant som möjligt

Varför skulle jag känna att detta ligger i linje med min uppfattning, om jag inte sett eller hört något kring spelet
Men du fick gehör på det, ser jag.
Trevligt att ni är överens


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av vamp:

Du har med andra ord inte sett något innehåll från spelet och baserar det enbart på att det inte är nya klasser?

Nej, det finns inget från spelet som jag inte har sett.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hmm - Ingen ny klass i lineupen i 4an?
Det rimmar med min känsla av att det här inte är en uppföljare som egentligen har något nytt att komma med.
Dom gör Diablo 4 för att nån bestämde att dom skulle göra ett nytt Diablo.
Inte för att det fanns en idé kring vad som skulle kunna bli ett bra nytt Diablo.

Är ny klass det enda som behöver vara nytt för att det ska räknas nytt?

Rogue är ju nytt med tanke på att Rogue inte existerade i varken D2 eller D3.
Talent Trees är väldigt omgjorda jämfört med tidigare spelen.
Du kan mounta då det är mer open-world än tidigare spelen.

Vad mer är det du vill att spelet ska ha för att det ska räknas som ny iteration?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Är ny klass det enda som behöver vara nytt för att det ska räknas nytt?

Nej såklart inte, och jag tyckte inte jag sa det heller.

Skrivet av Shamanfox:

Talent Trees är väldigt omgjorda jämfört med tidigare spelen.
Du kan mounta då det är mer open-world än tidigare spelen.

Well hooo-lee shit.
Jag tar tillbaka allt jag sa - nästa generations Diablo.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nej såklart inte, och jag tyckte inte jag sa det heller.

Well hooo-lee shit.
Jag tar tillbaka allt jag sa - nästa generations Diablo.

Så, återigen, vad krävs det, enligt dig, att spelet måste innehålla för att det för dig ska kännas som ett värdig uppföljare?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Så, återigen, vad krävs det, enligt dig, att spelet måste innehålla för att det för dig ska kännas som ett värdig uppföljare?

Vet inte.
Varför skulle jag behöva veta för att få känna att en uppföljare inte verkar komma med något nytt som är intressant?

Vad jag vet är att såhär långt, fram till och med Overwatch 2 och Diablo Immoral så har varje uppföljare och nytt spel från Blizz fått mig att känna "det här känns som nästa generation av det här spelet".
Och att Blizzard tycks har jobbat så att dom gör uppföljare först när dom har idéerna och teknologin osv för att ta det spelet till nästa nivå.
Den känslan är frånvarande iaf hos mig, vad gäller Diablo 4 (såhär långt), men den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte.
Varför skulle jag behöva veta för att få känna att en uppföljare inte verkar komma med något nytt som är intressant?

Vad jag vet är att såhär långt, fram till och med Overwatch 2 och Diablo Immoral så har varje uppföljare och nytt spel från Blizz fått mig att känna "det här känns som nästa generation av det här spelet".
Och att Blizzard tycks har jobbat så att dom gör uppföljare först när dom har idéerna och teknologin osv för att ta det spelet till nästa nivå.
Den känslan är frånvarande iaf hos mig, vad gäller Diablo 4 (såhär långt), men den som lever får se.

Diablo 4, med sex nya klasser och en helt ny berättelse!

-Troublemaker
-Old Hag
-Farmer
-Shop Keeper
-Drunkard
-Stonethrower

Upplev landsbygden kring Tristram som du aldrig gjort förut!

123
Skriv svar