Robot
Pentiment

Obsidians passionsprojekt liknar inget annat.

#pentiment


Medlem

Har haft ögonen på denna titel sedan de annonserade den. Roligt att de verkar ha levererat.

Medlem

Låter grymt, ska lätt ge det här en chans. Ska bara spela ut monkey island först

Medlem

Ska köras i helgen

It's not a lake, it's an ocean

16 timmar känns verkligen inte kort för en sådan här titel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ruffles:

16 timmar känns verkligen inte kort för en sådan här titel.

Det är lite som att säga hur långt ett snöre bör vara. Det varierar förstås rejält från spel till spel vad som är en lagom längd, även för spel i samma eller liknande genre som varandra.

I Pentiments fall har man ett rejält tilltaget karaktärsgalleri och en historia som sträcker sig över ett kvarts sekel. Personligen upplevde jag att speltiden låg Obsidian i fatet här vad gäller att göra sin egen story rättvisa. Hade velat se att man antingen hade mer tid eller en mindre skala på narrativet. Men det är jag det.

Ambassadör
Xbox

Det här verkar så jäkla fränt!


signatur

Jump in.

Medlem

Kul att Obsidian levererade! Jag har lite annat just nu, men tänkte försöka komma igång med det här i helgen.

Medlem

Gillar att det är lite udda och annorlunda, ska bli kul att prova!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Roligt med något annorlunda! Jag tror inte att det här är något för mig, men det lär nog hitta sin nischade publik!

Medlem

Det här verkar right up my alley 🤩

Skribent

Det här ska jag ha! Undrar om det funkar bra på Steamdeck?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kanske blir att prova då det finns på gamepassen.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Låter grymt, ska lätt ge det här en chans. Ska bara spela ut monkey island först

Och där va monkey Island slut (underbart spel!). Så lägligt inför släppet imorgon

Medlem

Jag tycker det verkar så otroligt charmigt, mysigt och snyggt designat och jag älskar allt med medeltid. Är dock lite orolig att story och karaktärer reflekterar moderna värderingar som inte hör hemma i medeltiden.


signatur

Memento Mori

Medlem

Har Josh Sawyer haft sin hand med i nåt, spelar jag det. <3


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sisyr:

Hade velat se att man antingen hade mer tid eller en mindre skala på narrativet. Men det är jag det.

Fair enough.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Låter grymt, ska lätt ge det här en chans. Ska bara spela ut monkey island först

Hur var monkey Island? Har inte vågat testa själv 😛

Medlem
Skrivet av meganollan:

Hur var monkey Island? Har inte vågat testa själv 😛

Fantastiskt 😃 så bra att jag plöjde hela och sen fick blodad tand och installerade ettan (xbox 360 special edition-varianten via bakåtkomp. Den versionen har hints inbyggt om man fastnar vilket är grymt skönt om man vill casual-spela lite eller tar för mkt pauser) också, precis tagit mig till ön där nu 😁

Medlem

Bra recension, jag kommer definitivt prova detta.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Det här ska jag ha! Undrar om det funkar bra på Steamdeck?

Jag kör det via game pass cloud på Stem decken utan några problem

Medlem

Det här spelet tog verkligen branschen med storm och kritikerna älskar det. Synd bara att det kom försent.

Redaktör
Ponny

Helgspel! Ja, så får det bli. Det är detta eller Immortality jag har ögonen på. 👀


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Någon som kommit igenom spelet än? Har själv varit upptaget i GoW men har tagit detta spel i etapper. Just nu på act 3. Nu är inte dialogvalen lika men jag får ungefär samma känsla som disco elysium när jag spelar detta.

Riktigt bra spel ju 🤩

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Någon som kommit igenom spelet än? Har själv varit upptaget i GoW men har tagit detta spel i etapper. Just nu på act 3. Nu är inte dialogvalen lika men jag får ungefär samma känsla som disco elysium när jag spelar detta.

Riktigt bra spel ju 🤩

Tycker att det var liiiite för långsamt i början. Men efter ett par timmar lossnade det, och jag spelade typ halva act 1 och hela act 2 mer eller mindre i en sittning. Sjukt bra spel! Ska bli intressant att läsa på sen hur de olika dialogvalen påverkade (jag är en sådan som i princip aldrig spelar om spel).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar