The Settlers-rebooten heter nu The Settlers: New Allies och släpps i februari

Robot
The Settlers-rebooten heter nu The Settlers: New Allies och släpps i februari

Konsolversioner är dessutom på väg.

#The-settlers-new-allies


Medlem

Lite trött så jag läste "The Settlers: New Aliens".
Nästan lite besviken nu i efterhand att så inte var fallet 😔

Medlem

Det är svårt att hålla koll på alla remasters/reboots Ubisoft har gjort remasters av innan remastern/rebooten ens kommit ut...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Medlem

Så Ubisoft verkar verkligen tro stenhårt på cloud gaming iaf. De var dom som hade alla sina spel nästan på Stadia och nu ska det släppas till Luna... Fungerar det i sverige eller är det fortfarande bara där borta? Hade varit kul att testa

Medlem

Yes ! Härligt att det kommer till Playstation. Jag saknar fler roliga RTS spel på den platformen.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer aldrig slå Settlers 3/4.

Som i sin tur inte slår Settlers 2. Vilka minnen när vi lirade det på amigan och knappt var torra bakom öronen. Var sin mus och muspekare och split-screen local coop. Fasen har man inte fler splitscreen spel där man kan använda var sin mus? ;D

Medlem

Man vet att Ubisoft är på bollen när de lägger till att man kan byta knappar och har med detta i en trailer...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Settlers 3 var nice
Men sen hade vi Cultures, cheesus vad bra det var


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Som i sin tur inte slår Settlers 2. Vilka minnen när vi lirade det på amigan och knappt var torra bakom öronen. Var sin mus och muspekare och split-screen local coop. Fasen har man inte fler splitscreen spel där man kan använda var sin mus? ;D

Ommen ettan då!
Vänta lite nu, har vi inte redan pratat om det här...

#4210165

Medlem

Har inte jättekoll på detta spel men hoppas att det är lite långsammare som dom gamla spelen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

"An updated save and load functionality and customizable key bindings"
Wooooooow!

Redaktör
Ponny

Tänker inte ropa hej. Tycks vara svårsläppt det här spelet...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Körde tvåan och trean i början av 2022 efter att jag upptäckte det fanns fungerande remastered-versioner. Hade otroligt skoj med dessa urmysiga spel jag körde förut när jag var barn och var usel på. Jag hade än mer kul idag när man förstod bättre och kunde ta mig an de tuffare utmaningarna som spelen erbjöd.
Men nyare Settlers-varianter ser bara ut som mobil eller indie-spel av annan sort. Jag lockas ej.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Lite trött så jag läste "The Settlers: New Aliens".
Nästan lite besviken nu i efterhand att så inte var fallet 😔

haha då var du inte den enda! Gjorde precis samma sak och tänkte WTF??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har inte jättekoll på detta spel men hoppas att det är lite långsammare som dom gamla spelen.

Från början var tanken att det skulle vara en successor till 3/4an. Dvs mycket ekonomi, resurser och lite långsammare. Sedan byttes ledning och nu görs en jäkligt "bland" RTS. Det ser väldigt syggt ut ... men sedan är dom positiva punkterna slut. Körde betan och det var sjukt stelt och dåligt.

Medlem

Får inga settlers-vibbar av den där videon

Medlem

Jag vill ha tibaka den lite tecknade stilen.
Det och att fokusera på att bygga upp ekonomin.
Spelar mycket Factorio nu och det är mer åt det hållet jag vill ha Settler.
Inte fokus på strider utan på byggandet.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Settlers 3 var nice
Men sen hade vi Cultures, cheesus vad bra det var

Kände igen namnet(Cultures) , så var tvungen att googla.
Holy crap . Kommer ihåg att jag spela det spelet på min första dator . Men aldrig kommit ihåg namnet eller hittat det igen . Letat efter spelet i kanske tio år , så nämner du det här .

TACK ! Frugan kommer inte se mig på ett halvår nu .


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Todilo:

Från början var tanken att det skulle vara en successor till 3/4an. Dvs mycket ekonomi, resurser och lite långsammare. Sedan byttes ledning och nu görs en jäkligt "bland" RTS. Det ser väldigt syggt ut ... men sedan är dom positiva punkterna slut. Körde betan och det var sjukt stelt och dåligt.

Gillar Ubisofts Anno serie just pga att det inte är stort fokus på strider och jag gillade dom äldre Settlers av samma anledning. Tråkigt att dom väljer att göra det till ett RTS. Då blir det förmodligen både ett mediokert resurshanteringsspel och mediokert strategispel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Kände igen namnet(Cultures) , så var tvungen att googla.
Holy crap . Kommer ihåg att jag spela det spelet på min första dator . Men aldrig kommit ihåg namnet eller hittat det igen . Letat efter spelet i kanske tio år , så nämner du det här .

TACK ! Frugan kommer inte se mig på ett halvår nu .

Varsågod
Northland och 8th wonder of the world som är i samma serie av spel är riktigt bra också

Cultures 1+2
https://www.gog.com/en/game/cultures_12

Northland + 8th Wonder of the World
https://www.gog.com/en/game/cultures_34

Spelen har native support för moderna upplösningar
men rekkat att köra lite lägre då UI:t blir så himla smått annars


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

För mig så handlade Settlers om det speciella vägbyggandet och hur man optimerade det. Och när det försvann in 3an så tappade jag intresset för serien. Har testat några axplock genom åren men det enda som intresserade mig var anniversery editon av Settlers 2.

1
Skriv svar