F1 2010 släpps i september

Robot
Medlem
F1 2010 släpps i september

Det här längtar jag efter:up: (Till pc allså)

Medlem
Medlem

Längtar då lär ps3an gå varm när detta spel kmr i mina händer

Medlem

Detta ser jag riktigt mycket fram emot. F1 är min kopp té.

Medlem

Ser riktigt jävla nice ut och ser ut som att de har DiRT/GRiD motorn. Hoppas även på ett karriär läge som i GRiD

Medlem
Skrivet av SilentViper:

Ser riktigt jävla nice ut och ser ut som att de har DiRT/GRiD motorn. Hoppas även på ett karriär läge som i GRiD

Från virtualr.net:

"- F1 2010 will be released for the PC, Playstation 3 and Xbox 360

- The title will feature the upcoming 2010 season, including all cars and tracks

- The tracks will be laser-scanned for maximum accuracy

- It’s unknown whether or not the pictured 2009-season cars will be included as well

- F1 2010 uses Codemasters’ EGO engine known from Colin McRae DIRT 2

- The title comes with an extensive dynamic weather system, including weather changes, puddles and drying racing lines

- The game’s career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media – Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender

Following their maiden Formula One title that was released only for the Playstation Portable and the Nintendo Wii, Codemasters will be bringing the 2010 Formula One season to the PC, the Xbox 360 and the Playstation 3."


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av SilentViper:

Ser riktigt jävla nice ut och ser ut som att de har DiRT/GRiD motorn. Hoppas även på ett karriär läge som i GRiD

Från virtualr.net:

"- F1 2010 will be released for the PC, Playstation 3 and Xbox 360

- The title will feature the upcoming 2010 season, including all cars and tracks

- The tracks will be laser-scanned for maximum accuracy

- It?s unknown whether or not the pictured 2009-season cars will be included as well

- F1 2010 uses Codemasters? EGO engine known from Colin McRae DIRT 2

- The title comes with an extensive dynamic weather system, including weather changes, puddles and drying racing lines

- The game?s career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media ? Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender

Following their maiden Formula One title that was released only for the Playstation Portable and the Nintendo Wii, Codemasters will be bringing the 2010 Formula One season to the PC, the Xbox 360 and the Playstation 3."

An nice. Tack för infon.
Men den viktigaste frågan återstår. Är Schumi med?

:$


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av SilentViper:

Ser riktigt jävla nice ut och ser ut som att de har DiRT/GRiD motorn. Hoppas även på ett karriär läge som i GRiD

Från virtualr.net:

"- F1 2010 will be released for the PC, Playstation 3 and Xbox 360

- The title will feature the upcoming 2010 season, including all cars and tracks

- The tracks will be laser-scanned for maximum accuracy

- It?s unknown whether or not the pictured 2009-season cars will be included as well

- F1 2010 uses Codemasters? EGO engine known from Colin McRae DIRT 2

- The title comes with an extensive dynamic weather system, including weather changes, puddles and drying racing lines

- The game?s career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media ? Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender

Following their maiden Formula One title that was released only for the Playstation Portable and the Nintendo Wii, Codemasters will be bringing the 2010 Formula One season to the PC, the Xbox 360 and the Playstation 3."

An nice. Tack för infon.
Men den viktigaste frågan återstår. Är Schumi med?

:$

Läs infon igen Om du inte orkar kan jag göra det åt dig.. "The title will feature the upcoming 2010 season" dvs 2010 säsongen och schumi är med där. Så ja.

Medlem

Vad menar dem med denna "career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media ? Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender" Ska man kunna kö med sin CO-Driver och träffa media då eller? Men skulle va nice man kunde starta som en Rookie som man gjorde i GRiD och tjänar egna pengar.

EDIT: Skulle va nice om man vinner en tävling så ser man gubben står på pallen och lyssna på sin national song . Tror att Codemaster kommer lyckas med detta med de lyckades med GRiD och DiRT 2

Medlem

Ah, vene blir säkert skojj arkad men kan aldrig mäta sig med rFactor realismen.

Medlem
Skrivet av SilentViper:

Vad menar dem med denna "career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media ? Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender" Ska man kunna kö med sin CO-Driver och träffa media då eller? Men skulle va nice man kunde starta som en Rookie som man gjorde i GRiD och tjänar egna pengar.

EDIT: Skulle va nice om man vinner en tävling så ser man gubben står på pallen och lyssna på sin national song . Tror att Codemaster kommer lyckas med detta med de lyckades med GRiD och DiRT 2

Hittade lite bättre beskrivning angående career mode.

"Furthermore, the article mentioned the title’s dynamic weather system and other features such as the title’s management-style features. Instead of just racing, the game’s career mode will give players the ability to influence off-track parts of the career such as speaking to the media, their team and their team-mate with the choice of words affecting the outcome of the career and the relationship to the team. This adds a new and realistic element to the experience as a Formula One driver’s career doesn’t end with stepping out of the car."


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av RawSnake:
Skrivet av SilentViper:

Vad menar dem med denna "career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media ? Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender" Ska man kunna kö med sin CO-Driver och träffa media då eller? Men skulle va nice man kunde starta som en Rookie som man gjorde i GRiD och tjänar egna pengar.

EDIT: Skulle va nice om man vinner en tävling så ser man gubben står på pallen och lyssna på sin national song . Tror att Codemaster kommer lyckas med detta med de lyckades med GRiD och DiRT 2

Hittade lite bättre beskrivning angående career mode.

"Furthermore, the article mentioned the title?s dynamic weather system and other features such as the title?s management-style features. Instead of just racing, the game?s career mode will give players the ability to influence off-track parts of the career such as speaking to the media, their team and their team-mate with the choice of words affecting the outcome of the career and the relationship to the team. This adds a new and realistic element to the experience as a Formula One driver?s career doesn?t end with stepping out of the car."

Tack det förklarade saken bättre låter ju sjukt nice

Medlem

Detta längtar man väldigt mycket efter!

Medlem
Skrivet av Rill3:

Detta längtar man väldigt mycket efter!

Amen hoppas de lyckas med detta med Codemaster brukar va bra på att lyckas med racing spel. Men detta blir nåt speciellt sen första gången jag såg Codemaster köpte F1 licensen så hade jag hoppats på ett F1 spel från dem och min önskan slog precis in.

Btw hoppas på riktiga ljuden från formel 1 bilarna samt olika ljud från olika kameravinklar typ när man har "helikopter kameran" när man ser från sidorna när man ser F1 bilen kommer farande förbi en kamera så den skakar sen det där sköna ljudet som blir om ni fattar vad jag menar.

Medlem

Såg att det kommit en F1-mod till Gtr evolution/Race07. Blir att ta hem den så länge för att stilla f1-begäret.
http://www.youtube.com/watch?v=DGh-9V4MUH8


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Men realism kan man glömma eller?

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Men realism kan man glömma eller?

Det är ju Codemasters, så det kan man nog glömma...

Håller ett öga på detta oavsett.

Medlem

Yes, vad kul med ett nytt F1-spel. När jag skaffade 360 förra året så sökte jag efter ett på nätet men jag hittade bara gamla spel. Förstod inte vad som hänt med F1-spelen men sen läste jag att det varit ett stort uppehåll. Och med tanke på hur snyggt o bra Dirt2 var/är så blir det här nog riktigt smutt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nice, länge sedan det skapades ett bra F1-spel så det här kan nog bli intressant. Codemasters har ju lyckats förut så skulle förvåna mig om de klantar med det här.

Angående realism så tror jag inte de struntar totalt i det. Det är ju trots allt ett F1 spel och då förutsätter man ju ganska mycket realism för att få den rätta känslan.

Medlem
Skrivet av Quaft:

Nice, länge sedan det skapades ett bra F1-spel så det här kan nog bli intressant. Codemasters har ju lyckats förut så skulle förvåna mig om de klantar med det här.

Angående realism så tror jag inte de struntar totalt i det. Det är ju trots allt ett F1 spel och då förutsätter man ju ganska mycket realism för att få den rätta känslan.

Håller med dig där:up:

Medlem

Precis som Dirt och Grid ser grafiken hemsk ut. Att F1 är det tråkigaste man kan hitta bland motorsport gör inte direkt att man ser fram emot spelet mer.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Precis som Dirt och Grid ser grafiken hemsk ut. Att F1 är det tråkigaste man kan hitta bland motorsport gör inte direkt att man ser fram emot spelet mer.

VARFÖR SPELAR DU SPEL? DU E SÅ DJÄVLA ANTI TILL ALLT Å ALLA ! Men det finns många andra som älskar F1. å det e inget fel på Grid Å Dirt........

Nä du e bara ett litet Troll... som inte fick bröstmjölk när du va liten..

Medlem
Skrivet av Quaft:

Nice, länge sedan det skapades ett bra F1-spel så det här kan nog bli intressant. Codemasters har ju lyckats förut så skulle förvåna mig om de klantar med det här.

Angående realism så tror jag inte de struntar totalt i det. Det är ju trots allt ett F1 spel och då förutsätter man ju ganska mycket realism för att få den rätta känslan.

Tyckte de fick till realismen på DiRT 2 och GRiD rätt så bra så skulle tro det blir bra i detta med. Men om det inte blir så skulle jag bli besviken. Är ett stort F1 fan kollat på F1 med farsan sen jag var barnsben varje lopp varv för varv har laddat ner varje F1 mod till F12002 dem senaste säsongerna och kört. Men jag vet att Codemaster kan fixa biffen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Precis som Dirt och Grid ser grafiken hemsk ut. Att F1 är det tråkigaste man kan hitta bland motorsport gör inte direkt att man ser fram emot spelet mer.

Jag vet inte i vilken verklighet du huserar, men i den som de flesta andra finns i är både Dirt och Grid väldigt snygga spel.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av SilentViper:

Tyckte de fick till realismen på DiRT 2 och GRiD rätt så bra så skulle tro det blir bra i detta med

Jaha, du har alltså aldrig suttit i en riktig bil? Eller menar du att du helst ser total brist på realism och att dom därför "fick till det bra"? För både grid och dirt är ju renodlad arkadracing utan någon som helst tillstymmelse till realism.

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av kebbe:

Precis som Dirt och Grid ser grafiken hemsk ut. Att F1 är det tråkigaste man kan hitta bland motorsport gör inte direkt att man ser fram emot spelet mer.

Jag vet inte i vilken verklighet du huserar, men i den som de flesta andra finns i är både Dirt och Grid väldigt snygga spel.

Grid, Dirt och Dirt 2 är alla bara en orange/gul/brun sörja av vedervärdiga effekter på vad som annars är en ganska detaljfattig och kantig grafik. Detta säger jag efter att ha spelat dem med högsta inställningar i 1920x1080 (PC).

Att bilfysiken sedan inte har varit bra sedan Dirt (1) är en annan sak, men jag antar att F1 kommer ha en egen.

1
Skriv svar