Todd Howard känner pressen att Starfield ska sälja Xbox-konsoler

Robot
Todd Howard känner pressen att Starfield ska sälja Xbox-konsoler

Tycker dock konsolexklusiviteten känns "otrolig".

#starfield, #todd-howard


Medlem

Konsol krängare? Som att tro att Indy 500 blir en WW bubbla krängare. Såna här spel ska spelas på PC! Samma sak med Frontier Elite 2 på CD32, visst det funkar, men extremt begränsande.

Medlem

Det här blir nog bästa spelet på xbox fram tills nya elderscrolls kommer

Medlem

"Howard säger å ena sidan att det är naturligt då de jobbat med Xbox-exklusivt material sedan 2022 års Morrowind"??

Medlem

Oblivion sålde nog en hel del Xbox 360. Gissar att det här kommer att sälja en del konsoler om de lyckas med marknadsföringen.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

"Howard säger å ena sidan att det är naturligt då de jobbat med Xbox-exklusivt material sedan 2022 års Morrowind"??

Fattar inte heller. Har jag missat något?

Medlem

Jag har faktiskt funderat på att skaffa GP ultimate en månad och streama spelet, kan Starfield vara en anledning till att Microsoft inte satsar hårdare på streaming och vill öka volymen på konsoler istället? Deras typ av spel bör ju funka väldigt bra för streaming annars, då de inte kräver så bra reaponstid.

Medlem

Oblivion minns jag som ett spel som nog inte bara jag utan många andra var intresserad av att äga en Xbox 360 och en stor faktor var nog att det var helt exklusivt för konsol fanns inte på PC.

Anledningen till att jag köper hårdvara beror nästan uteslutande på spelen som finns till den och då i synnerhet spel jag inte kan spela på något annat format som jag inte redan äger. Eftersom det här spelet kommer till PC dag ett, nej jag tror inte alls på att det kommer vara en lika stor konsolsäljare som Elder Scrolls IV var.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Fattar inte heller. Har jag missat något?

Antar att det ska vara 22, att de har haft ett nära samarbete med Microsoft i 20 år eller så skulle det helt enkelt stå 2002 då det var året som Morrowind släpptes,

Medlem

Gissar att det skulle stå 2002 då spelet släpptes

Skribent

Kommer Starfield sälja Game Pass? Garanterat.

Kommer det kränga konsoler? Tveksamt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

It's not a lake, it's an ocean

Det blir nog galet. Och otroligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Självklart kommer Starfield bidra till att sälja konsoler. Förhoppningsvis blir det ju sådär fantastiskt underbart som många av Bethesdas tidigare spel har varit och då kan det nog innebära en rätt stor ökning i ha-begären kring xbox-konsol för många.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Kommer Starfield sälja Game Pass? Garanterat.

Kommer det kränga konsoler? Tveksamt.

Med tanke på att jag har bekanta som köpt konsoler till stor del på grund av game pass så går det nog hand i hand


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Redaktör
Ponny
Skrivet av robbis:

"Howard säger å ena sidan att det är naturligt då de jobbat med Xbox-exklusivt material sedan 2022 års Morrowind"??

Skrivet av anon_328997:

Fattar inte heller. Har jag missat något?

Skrivet av PcGamer:

Antar att det ska vara 22, att de har haft ett nära samarbete med Microsoft i 20 år eller så skulle det helt enkelt stå 2002 då det var året som Morrowind släpptes,

Skrivet av Ugly_Bob:

Gissar att det skulle stå 2002 då spelet släpptes

2002 skulle det stå. Nu är allt som det ska. Sorry för förvirringen.
Hade ju varit fint med ett nytt Morrowind innan jul, men så roligt ska vi inte ha det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Oblivion minns jag som ett spel som nog inte bara jag utan många andra var intresserad av att äga en Xbox 360 och en stor faktor var nog att det var helt exklusivt för konsol fanns inte på PC.

Jag vill minnas att jag köpte det på releasedagen till PC - jag kan inte minnas att det fanns till 360 innan?

Skribent
Skrivet av PFC Hudson:

Med tanke på att jag har bekanta som köpt konsoler till stor del på grund av game pass så går det nog hand i hand

Jo. Så kan man se det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

2002 skulle det stå. Nu är allt som det ska. Sorry för förvirringen.
Hade ju varit fint med ett nytt Morrowind innan jul, men så roligt ska vi inte ha det.

Crap! Jag vill ju ha Morrowind remaster!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Oblivion minns jag som ett spel som nog inte bara jag utan många andra var intresserad av att äga en Xbox 360 och en stor faktor var nog att det var helt exklusivt för konsol fanns inte på PC.

Släpptes på PC och Xbox samma dag. Däremot kom det senare till PS3.

Gen
Medlem

Om de fortsätter med Creation Engine från 90-talet bör Starfield flyta på fint på konsol /sarkasm

Medlem

Tycker verkligen Todd Howard överhajpar ordentligt när han pratar om konsolkrängare och "the game". Om det hade handlat om Elder Scroll 6 så låter det troligare. De vill väl lura till sig förhandsköp.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Oblivion minns jag som ett spel som nog inte bara jag utan många andra var intresserad av att äga en Xbox 360 och en stor faktor var nog att det var helt exklusivt för konsol fanns inte på PC.

Oblivion finns på PC och är/var 10ggr bättre än på Xbox360 och 20ggr bättre än ps3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av rågkuse:

Tycker verkligen Todd Howard överhajpar ordentligt när han pratar om konsolkrängare och "the game". Om det hade handlat om Elder Scroll 6 så låter det troligare. De vill väl lura till sig förhandsköp.

Tycker inte att det är hypat nog. ES6 hade ju bara varit ytterligare en uppföljare. Det här är Deras första stora IP på väldigt många år så det förtjänar all hyp. Hoppas bara att de kan leverera!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker inte att det är hypat nog. ES6 hade ju bara varit ytterligare en uppföljare. Det här är Deras första stora IP på väldigt många år så det förtjänar all hyp. Hoppas bara att de kan leverera!

Faktiskt. I en värld där det är mest hype kring uppföljare och remakes är det ganska trevligt med en storsatsning på ett helt nytt IP. Risky kanske men trevligt att någon vågar.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Både ES och Starfield får mig att fundera på att köpa en dator. En konsol har jag ju redan…varför ha två. Min betalaräkningar-PC däremot. Den kan vi göra något åt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Om de fortsätter med Creation Engine från 90-talet bör Starfield flyta på fint på konsol /sarkasm

Ja usch för gamla spelmotorer, hoppas Unreal Engine läggs ner också, den är ju skapad 1991! /sarkasm

Medlem

Eftersom en ny PC som kan köra spelet minst går på 30 papp så skulle jag säga att ett XBOX series känns som en no brainer om man inte har andra alternativ. Bara de finns tillgängliga?

Notera! Min åsikt är dock att spelet ska spelas på PC och att konsolifieringen av spel i stort har lett till sämre upplevelser för oss PC-spelare.

Medlem
Skrivet av Gen:

Om de fortsätter med Creation Engine från 90-talet bör Starfield flyta på fint på konsol /sarkasm

Inget ont om creation engine nu. Den har sina begränsningar och fel men det finns få bättre motorer som jag vet har lyckats leverera samma typ av spel som bethesda levererar.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Både ES och Starfield får mig att fundera på att köpa en dator. En konsol har jag ju redan…varför ha två. Min betalaräkningar-PC däremot. Den kan vi göra något åt.

Gör det!
Tänkte uppgradera datorn under hösten för att vara tip top till starfield men har fan i mig svårt att svälja priserna som är nu. När vi väl får ett releasedatum så kommer jag dock ha svårt att hålla mig. Det är ju bara pengar…

Medlem

Jag kommer nog köpa ett Xbox för starfield OM starfield blir ett 10/10 spel (5/5😉), annars får de va.

12
Skriv svar