[TD] Det sargade protokollet

[TD] Det sargade protokollet

"The Callisto Protocol" är ute nu, och missnöjet haglar. Vi har hört det förut, och vi kommer höra det igen och igen. Jag undrar ofta, vad är problemet, egentligen? Är det så att vi känner oss lurade, eller är vi deppiga och förvånade att vår hårdvara (som vi köpte för två år sedan för 30 papp) - inte håller måttet (?). Allt det här med att "smaken" är som baken. Så är det alltid, med allting, så vad är syftet med att ventilera endera åsikt?

Om man ska applicera en liten metafysisk gegga på allt det här, tror jag det i grund och botten handlar om att vi tycker om att kommunicera. Vi tycker om att säga något är bra och invänta en reaktion, likaså tycker vi om att säga något är dåligt, och invänta reaktion. Syftet med min lilla "Text-Dojo" är något liknande. Jag påstår någonting och inväntar en reaktion, eller så vill jag bara vidarebefodra en känsla och hoppas att någon finner den givande på samma sätt som jag gjorde.

Jag kan tänka mig att utvecklarna på Striking Distance Studios, och framför allt Glen Schofield har det svettigt just nu. Siffrorna från MetaCritic och Steam rullar in och de är inte av goda. En del är väldigt nöjda, kul för dem, men många är besvikna, och även det är som vanligt.

Att vara spelutvecklare är nog en av världens mest otacksamma jobb. Ingen blir riktigt nöjd, någonsin, ändå kommer vi tillbaka och hoppas på det bästa.

YouTube-kanalen "Skill Up" - brukar inte hymla med sina åsikter:

#walter_iego


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar