FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem

Dålig planering av mig denna veckan. Hann inte ta mig i mål. Låg hyfsat till trots en punka på ss3 när jag nu insåg att jag har två sträckor kvar och bara 5 min på mig innan tävlingstiden tar slut.

Nya tag nån annan gång

Medlem
Skrivet av scienta:

I found the värmlänning!

Haha...stämmer bra det 👍😁

Medlem

Hade fått in en del träning i Spanien vilket ledde till övermod istället. Så brassar rakt ut i alldeles för hög fart på ss3.

Skulle nog satsat på soft även på ss1-3 för på ss3 såg bilen ut så här.

Körde på soft på ss4-6 och det gick mycket bättre.

Medlem
Skrivet av rosski:

Hade fått in en del träning i Spanien vilket ledde till övermod istället. Så brassar rakt ut i alldeles för hög fart på ss3.

Skulle nog satsat på soft även på ss1-3 för på ss3 såg bilen ut så här.

<Uppladdad bildlänk>

Körde på soft på ss4-6 och det gick mycket bättre.

Pimpat till rätt fin downforce där fram! 😅

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Pimpat till rätt fin downforce där fram! 😅

Ja först mjuka upp den lite med lite olika vägräcken och sen avsluta med ett träd 😅

brrap brrap pew pew
FZDZ 2022 Säsong 3 - Wales avslutat!

Hej på er rallyvänner!

Wales är förbi oss och vi står nu inför säsongens sista rally. Vi beger oss till Spanien, och sätter oss i den högst subjektivt fantastiska Mitsubishi Lancer Evo VI ur Grupp A-klassen (OBS one-make!). Glöm inte välja rätt bil! Ni vet vad som gäller annars, det blir disken!

Vi tar ett litet upphåll under jul och nyår, det är väl ingen som orkar köra bil med en massa julmat i magen ändå. Men traditionsenligt så tänker jag att vi ändå som vanligt kör det historiska FZDZ Julrally est. 2021 vilket i år kommer bestå av följande kombination:

December 17-24 - Monte Carlo (6 sträckor) - Grupp B (RWD) / Fritt bilval
December 24-31 - Sweden (6 sträckor) - Grupp B (4WD) / Fritt bilval

Notera att julrallyt inte bidrar till någon säsong utan det är bara en kul grej!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

FZDZ 2023

FZDZ gör sedan återkomst i Janurai 2023, närmare bestämt tänker jag mig att startskottet går redan den 7e Januari.

OMRÖSTNING!
Jag vill påminna alla att gå in i omröstningen som jag länkade för några veckor sedan (länk finnes även nedan), där vi röstar fram formatet för nästa säsong. Närmare bestämt är det en omröstning kring huruvida "bästa 6 av 8 rallyn"-regeln ska vara kvar eller inte. Har ni redan röstat ber jag er avstå från att rösta igen, men om man inte har lagt någon röst ännu så vore det snällt om man gick in och gjorde det, det tar cirka 30 sekunder.

Omröstningen avslutas den 17e december (när julrallyt börjar) och jag redovisar resultatet någon gång innan starten av FZDZ 2023.

Länk till frågeformuläret


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Det har ju sagts förr, men det är ett grymt jobb du gör @lerb! 😁 Ser fram emot julrally. Diggar nya streckdiagrammen!

Medlem

Får se om man har tid att sladda runt i jul annars blir det nya tag den 7 januari. Tack för ett bra jobb @lerb . Om jag för komma med ett förslag hade det varit kul att få se sträckplaceringar i sammanställningen, kanske går att korta ner sträcktiden med att ta bort 00: för timmar? Beroende på hur mycket massage av data det krävs.

brrap brrap pew pew
Skrivet av rosski:

Får se om man har tid att sladda runt i jul annars blir det nya tag den 7 januari. Tack för ett bra jobb @lerb . Om jag för komma med ett förslag hade det varit kul att få se sträckplaceringar i sammanställningen, kanske går att korta ner sträcktiden med att ta bort 00: för timmar? Beroende på hur mycket massage av data det krävs.

Tjäna! Tack hörrödu!

Sträckplaceringar tänkte jag att man ser under där nya diagrammet jag gjort, sen går det säkerligen få dit en nuffra på själva resultatlistan med!
De första fula "00:" har jag länge stört mig på med och de försvinner i nästa säsong, redan löst

Edit: Inser nu att placering på varje sträcka inte är vad mitt nya linjediagram visar. Jag ska se om jag kan få in den datan du efterfrågar på resultatlistan @rosski

Edit igen: Så här kanske? Det står en liten siffra intill varje sträcktid nu som hänvisar till varje förares placering på just den sträckan


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Tjäna! Tack hörrödu!

Sträckplaceringar tänkte jag att man ser under där nya diagrammet jag gjort, sen går det säkerligen få dit en nuffra på själva resultatlistan med!
De första fula "00:" har jag länge stört mig på med och de försvinner i nästa säsong, redan löst

Edit: Inser nu att placering på varje sträcka inte är vad mitt nya linjediagram visar. Jag ska se om jag kan få in den datan du efterfrågar på resultatlistan @rosski

Edit igen: Så här kanske? Det står en liten siffra intill varje sträcktid nu som hänvisar till varje förares placering på just den sträckan

https://i.imgur.com/D4wpGQA.png

Ja exakt så jag menade, snyggt 👏
Och åter igen bra jobbat med att arrangera rallyn 😊

brrap brrap pew pew
FZDZ 2022 Säsong 3 är avslutad!

Hej på er rallyvänner!

Årets sista säsong är avslutad och resultaten finnes nedan Vi gratulerar våra topp tre lite extra, nämligen:

Förstaplats: @PV_544_1965
Andraplats: @Limpler
Tredjeplats: @Bborgqvist

Väl kort allihopa och glöm inte att just nu pågår FZDZ Julrally 2022! Bara lite skojsladdande, inget som säknas mot något mästerskap.

Info/Frågor

Vi har några nya i klubben, jag undrar vilka det är som ligger bakom dessa Steam/Xbox/Playstation namn, jag vill även veta vad ni heter på Racenet:

- amsp84 (jag har efterfrågat denna användare så länge nu, två säsonger, att om jag inte får svar så blir det sparken ur klubben)
- Pierrot_1954
- Kemikalie.Kent

Notera även att det vart en ny förare som fick disken detta sista rallyt, var noga med att läsa igenom våra regler innan ni ger er ut så att ni följer reglementet. Annars är det lätt att gå poänglös även om man kör snabbt!

God Jul och Gott Nytt År på er allesammans så ses vi på andra sidan nyåret


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Resultatet av omröstningen inför FZDZ 2023 Säsong 1

Jag passar även på att redovisa resultatet av omröstningen vi haft inför nästa säsong.

Klicka denna länken för att komma till ett foruminlägg där jag förklarar mer ingående vad omröstningen gäller.

Resultatet nedan innebär alltså följande förändringar inför nästa säsong:

- Vi kommer sluta att enbart räkna de bästa 6 av de totalt 8 rallyn varje säsong. Varje resultat kommer räknas in i säsongstotalen vilket innebär att det straffar sig hårt att inte ta sig i mål en vecka.

- Vi kommer ändra poängskalan för att tillåta mer poäng att delas ut över hela fältet.

- Power stage försvinner och ersätts med 1 poäng till den förare som är snabbast på varje sträcka.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag passar även på att redovisa resultatet av omröstningen vi haft inför nästa säsong.

Klicka denna länken för att komma till ett foruminlägg där jag förklarar mer ingående vad omröstningen gäller.

Resultatet nedan innebär alltså följande förändringar inför nästa säsong:

- Vi kommer sluta att enbart räkna de bästa 6 av de totalt 8 rallyn varje säsong. Varje resultat kommer räknas in i säsongstotalen vilket innebär att det straffar sig hårt att inte ta sig i mål en vecka.

- Vi kommer ändra poängskalan för att tillåta mer poäng att delas ut över hela fältet.

- Power stage försvinner och ersätts med 1 poäng till den förare som är snabbast på varje sträcka.

https://i.imgur.com/ccckNXz.png

Jag gillar det. Premierar att vara snabb på varje sträcka, men också lika viktigt att komma i mål. Får man poäng för sträckvinster även om man inte kommer i mål i rallyt?
Enda potentiella jag ser är att det blir väldigt jobbigt om man missar nåt rally pga livet i allmänhet. Kanske förlänga varje rally med någon dag så man har lite större chans att lyckas hinna?

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag eftersöker FZ- och Racenet-namn på följande förare:

- amsp84
- FLAX™

Amsp84 - Fmoe84

brrap brrap pew pew
Skrivet av Fmoe84:

Amsp84 - Fmoe84

Tackar, vad heter du på Racenet?


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Jakten fortsätter

Tjena, nu såhär i off season tänkte jag fortsätta jaga lite användaruppgifter, det är fortfarande en hel del förare (mestadels inaktiva) som jag saknar koppling på.

Kolla igen bilden nedan om det är något du kan bidra med.

Osäkert på ditt Racenet namn? Kolla andra bilden nedan, det är bara Racenet medlemmar (alltså Racenet namn) som jag inte har en aning vem/vilka det är.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Tyckte det gick helt okej, tills jag träffade en isfläck och åkte med baken först ut över ett stup, som spelet tyckte räckte för terminal damage.

Aja nya tag i nästa säsong, dags för lite julledighet.

brrap brrap pew pew
Skrivet av rosski:

Tyckte det gick helt okej, tills jag träffade en isfläck och åkte med baken först ut över ett stup, som spelet tyckte räckte för terminal damage.

Aja nya tag i nästa säsong, dags för lite julledighet.

Monte Carlo är inte snällt när man råkar åka av på vissa ställen! God Jul på dig @rosski


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Monte Carlo är inte snällt när man råkar åka av på vissa ställen! God Jul på dig @rosski

God jul! 🎅

Medlem
Skrivet av lerb:

Tjena, nu såhär i off season tänkte jag fortsätta jaga lite användaruppgifter, det är fortfarande en hel del förare (mestadels inaktiva) som jag saknar koppling på.

Kolla igen bilden nedan om det är något du kan bidra med.

Osäkert på ditt Racenet namn? Kolla andra bilden nedan, det är bara Racenet medlemmar (alltså Racenet namn) som jag inte har en aning vem/vilka det är.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Kemikalie.Kent = Skrrkburk både här och på racenet

brrap brrap pew pew
Skrivet av Skrrkburk:

Kemikalie.Kent = Skrrkburk både här och på racenet

Stort tack!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Tjena, nu såhär i off season tänkte jag fortsätta jaga lite användaruppgifter, det är fortfarande en hel del förare (mestadels inaktiva) som jag saknar koppling på.

Kolla igen bilden nedan om det är något du kan bidra med.

Osäkert på ditt Racenet namn? Kolla andra bilden nedan, det är bara Racenet medlemmar (alltså Racenet namn) som jag inte har en aning vem/vilka det är.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

fersk1ng här 🙋‍♂️

brrap brrap pew pew
Skrivet av Bizarre:

fersk1ng här 🙋‍♂️

Tusan, det visste jag ju redan 🤦 Sorry och tack!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

God Jul på er allesammans

Vill bara lägga in en påminnelse att om ni ämnar delta i Julrallyt så återstår det i skrivande stund 16 timmar på den första av två rundor.

Hoppas ni får en bra helg allihop, ta hand om er!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Ken Block har dött i en skoterolycka under måndagen...
https://www.dn.se/sport/rallyforaren-ken-block-dod-i-skoterol...

Vila i frid,


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

brrap brrap pew pew

Fy tusan, en ikon som försvinner på tok för tidigt. Han har gjort mycket för att introducera motorsport i en yngre generation. Väldigt tråkigt att höra.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Imorgon drar vi igång första säsongen för 2023! Med nytt poängsystem och slopandet av "bästa 6 av 8 rallyn"-regeln så tror jag vi står inför en roligare men också hårdare fight om platser i tabellen.

Jag gör en lite mer påfläskad ihopskrivning ikväll

Är det någon som vill gå med i klubben nu eller som känner någon som vill gå med:

För att ansöka till klubben så letar du upp FZDZ på Racenet och begär medlemskap, sedan skriver du här i
tråden eller via PM till mig att du har ansökt och vad du heter på Racenet och Steam/PSN/Xbox (den platform där du spelar), så släpper jag in dig i klubben så
snart jag kan!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Racenet namn
Skrivet av lerb:

Tjena, nu såhär i off season tänkte jag fortsätta jaga lite användaruppgifter, det är fortfarande en hel del förare (mestadels inaktiva) som jag saknar koppling på.

Kolla igen bilden nedan om det är något du kan bidra med.

Osäkert på ditt Racenet namn? Kolla andra bilden nedan, det är bara Racenet medlemmar (alltså Racenet namn) som jag inte har en aning vem/vilka det är.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Amsp84 = Fmoe84 ,även som racenet namn.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Fmoe84:

Amsp84 = Fmoe84 ,även som racenet namn.

Tjena, det finns ingen medlem som heter Fmoe84 på Racenet så du måste heta något annat?


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
FZDZ 2023 - Säsong 1

Hallå allihop!

Vid midnatt drar som sagt nästa säsong av FZDZ igång, ni finner denna åtta veckor långa säsong nedan. Glöm inte att hålla stenkoll på vilka rallyn där det är one-make dvs, alla ska köra exakt samma bil. Det finns angivet i listan nedan.

Påminner om att vi har lite ändrade poängsystem. Fler poäng delas ut i fältet, och powerstage utgår till fördel för poäng för varje snabbaste sträcka istället (1 poäng). Vi slopar även "bästa 6 av 8" regeln vilket innebär att vid säsongens slut så räknas alla rallyresultat ihop utan att de två sämsta resultaten filtreras bort. Det är alltså viktigt att hålla sig på vägen nu!

Frågor? Hojta!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Skriv svar