Se Sony demonstrera Playstation Arc

Robot
Medlem
Se Sony demonstrera Playstation Arc

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

Medlem

Ser ju bättre ut än wiikontrollen iallafall, om nu utvecklarna kan göra nåt vettigt av det...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

"Hardcoregaming" har aldrig funnits på en consol.

Medlem

Till skillnad från Wii så ger denna kontroll full frihet och precision. Ser fram emot denna kontroll. Tror PSN kommer krylla av roliga småspel som utnyttjar denna kontroll.

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Fearnox:

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

"Hardcoregaming" har aldrig funnits på en consol.

Nä inte i stil med riktiga simulatorer iallafall.
Men bara de gör bra spel så spelar det ingen roll, Manny Calavera kan man ju kontrollera med en Arc eller whatever, men det blir ju inget barnspel för det. Det trista med wii har väl vart undermålig kvalité och en casual-inriktning på många av spelen.

När kommer nästa bra äventyrsspel förresten...

Medlem

Ser väldigt mycket bättre ut än Nintendos, den verkar ju reagera direkt på vad man gör och ha hyfsad precision i motsats till Nintendos kontroll.

Medlem

Detta såg ju riktigt intressant ut
Ska bli spännande och se vad som kommer från det här.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"Tidigare i veckan ryktades det även att det blir en tvådelad historia men i en färsk film där tekniken demonstreras visas bara den redan kända dosan."
Ja för samma person håller inte i två kontroller samtidigt? o.o

Medlem

Det här va rätt coolt. Får se om det blir något. Vill inte ha en PS3 i min ägo dock.

Medlem

Såg väl bra ut, enda jag inte gillar är formen på själva kontrollen, väldigt dildoinspirerad imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ser dock rätt löjlig ut. Påminner om en sån där leksak som serut som en glass, där själva bollen(glassen) är fäst i en tråd. Så man ska försöka fånga in bollen i struten.

Inaktiv

Haha som att stå och vifta med en dildo framför TVn xD


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Rätt gammalt då mycket av det dom visa är från e3 förra året, dock tittar man på e3 så har dom inte visat nåt efter e3, och då visa dom saker som eyetoy kan göra samt visioner av vad dom vill kunna göra.
e3 börjar snart igen och då tummar man på att båda visar lite på kanske riktiga spel som kommer.

Medlem

Måste säga att det ser lovande ut:D

Medlem

Om den nu har den precisionen som dem påstår så är det precis dem jag trodde Wii skulle vara. Kan ju bli något bra isåfall.
Bara det inte blir för dyrt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ser läckert ut, fast jag avvaktar med jubelropen tills dess att jag ser det användas på ett bra sätt i ett spel och inte bara som en kul gimmick.

/ LordDaimos

Medlem

Kommer nog utkonkurrera nintendo till en viss del, för jag antar att kontrollen först och främst kommer användas till "partyspel".

En Blueray-spelare till far, partyspel till smågrabbarna (och vi lite äldre när alkohol ingår), roliga spel för både unga som äldre, en design som passar in i de flesta hem, och inte så himla dyr längre.

Fast man vet ju inte hur hårt alla Wii-lovers håller i sina konsoller

Fast det här är ju bara Min egna åsikt.
Bäst man skriver det innan någon citerar och säger nåt i stil med:

"Hur kan du vara så säker på det?" eller
"Det kan du inte veta, Wii äger allt!"


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Coolers. Köpte en kamera väldigt tidigt men har inte haft så mycket nytta av den.

Medlem
Skrivet av wsod:

Vill inte ha en PS3 i min ägo dock.

This. Fucking awesome comment ...

Medlem
Skrivet av Cedric:

Ser väldigt mycket bättre ut än Nintendos, den verkar ju reagera direkt på vad man gör och ha hyfsad precision i motsats till Nintendos kontroll.

Menar du att Wiimoten inte reagerar snabbt? Av vad jag läst ska båda reagera lika snabbt.

Dessutom ger Wiimoten mer frihet än Arcen. Arcen måste alltid ha fri sikt till kameran. Kommer något i vägen bryts förbindelsen vilket inte händer med Wiimoten. Spelar man äventyrsspel med svärd & sitter i soffan & drar ner svärdet långt ner kan soffbordet vara i vägen.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Ser fantastiskt bra ut, jag är väldigt nyfiken hur de kommer få in det i spel...

Medlem
Skrivet av Herbert:

Dessutom ger Wiimoten mer frihet än Arcen. Arcen måste alltid ha fri sikt till kameran. Kommer något i vägen bryts förbindelsen vilket inte händer med Wiimoten. Spelar man äventyrsspel med svärd & sitter i soffan & drar ner svärdet långt ner kan soffbordet vara i vägen.

Arc kör med dubbla sensorer (som han säger i filmen) dels med kameran som stöd sen med intern avläsning (precis som wiimote).
Nintendos lösning ger knappast mer frihet än Arc.

Sen får vi se om det kommer något vettigt till Arc, för risken är att den blir en gimmick precis som Wiimote är. För helt ärligt så har den inte tillfört något speciellt alls till spelscenen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Fearnox:

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

"Hardcoregaming" har aldrig funnits på en consol.

lol, klart hardcore finns på konsol. Tex då nes kom ut och man satt och spelade megaman och allt annat, inte satt man framför en dator inte.
Dessutom finns det nu också, med ps3an och dylikt.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Herbert:

Dessutom ger Wiimoten mer frihet än Arcen. Arcen måste alltid ha fri sikt till kameran. Kommer något i vägen bryts förbindelsen vilket inte händer med Wiimoten. Spelar man äventyrsspel med svärd & sitter i soffan & drar ner svärdet långt ner kan soffbordet vara i vägen.

Arc kör med dubbla sensorer (som han säger i filmen) dels med kameran som stöd sen med intern avläsning (precis som wiimote).

Sen får vi se om det kommer något vettigt till Arc, för risken är att den blir en gimmick precis som Wiimote är. För helt ärligt så har den inte tillfört något speciellt alls till spelscenen.

Ja & Wiimoten kör också med dubbla sensorer. Dels den infraröda kameran & dels gyrokontrollerna.

Spelar du ett äventyrsspel där man svingar svärd så använder du inte sensorbaren alltså avbryts inte någon förbindelse. Vilket den kan göra i Arcens fall då hela kontrollen är ständigt beroende av kameran.

Sista stycken är din personliga åsikt. Jag vet många miljoner köpare som tycker att den har tillfört något vettigt. Men man får helt klart vänta & se hur det ser ut med Arcen.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Herbert:

Dessutom ger Wiimoten mer frihet än Arcen. Arcen måste alltid ha fri sikt till kameran. Kommer något i vägen bryts förbindelsen vilket inte händer med Wiimoten. Spelar man äventyrsspel med svärd & sitter i soffan & drar ner svärdet långt ner kan soffbordet vara i vägen.

Arc kör med dubbla sensorer (som han säger i filmen) dels med kameran som stöd sen med intern avläsning (precis som wiimote).

Sen får vi se om det kommer något vettigt till Arc, för risken är att den blir en gimmick precis som Wiimote är. För helt ärligt så har den inte tillfört något speciellt alls till spelscenen.

Ja & Wiimoten kör också med dubbla sensorer. Dels den infraröda kameran & dels gyrokontrollerna.

Spelar du ett äventyrsspel där man svingar svärd så använder du inte sensorbaren alltså avbryts inte någon förbindelse. Vilket den kan göra i Arcens fall då hela kontrollen är ständigt beroende av kameran.

Sista stycken är din personliga åsikt. Jag vet många miljoner köpare som tycker att den har tillfört något vettigt. Men man får helt klart vänta & se hur det ser ut med Arcen.

Arcen lär ha gyro också, eftersom Sony "stal" det och slängde in det i ps3ans kontroll. Så Arcen är inte beroende av kameran.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Herbert:

Spelar du ett äventyrsspel där man svingar svärd så använder du inte sensorbaren alltså avbryts inte någon förbindelse. Vilket den kan göra i Arcens fall då hela kontrollen är ständigt beroende av kameran.

Samma "dragfunktionen" och tilt finns redan i sixaxis, och lär även finnas med i Arc, och lär även där vara oberoende av en kamera. Det kameran används till är att hitta vart Arcen befinner sig i rummet, precis som sensorbaren till Wii, men i Arcens fall så är de högre precision, 60FPS för att vara exakt.

Många tycks tro att kameran känner av rörelserna via den lysande bollen, men den lysande bollen är bara för att läsa av vart kontrollen är, så att den även kan känna av i mörkret, för kameran funkar inge vidare i mörker. Alla rörelser du gör med handen känns av i kontrollern, precis som i Wiimoten.

Medlem

Det han gör vid 2:38 är lite halvfräsigt. Lycka till med att klara av det Microsoft.

Medlem

hmm, det jag är grymt interesserad av är att kunna gå in på att ta sönder kontolern, kolla vad som får den att ticka, å sen göra en motioncontroller glove

det vore grymt roligt att kunna göra spel som man kan använda sina händer för att styra saker,

Exemplevis RUSE spelet på en ps3, man styr det med hjälp utav sina händer i luften, vore något hologram aktig.

och att det går, det är nog inga problem, kan man modda en crappy wii controller så pass som dom gör på youtube, så ska detta bli lätt.

Medlem
Skrivet av xector:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Fearnox:

YEY, reterd controls for everyone! hardcore gaming är döende :s

"Hardcoregaming" har aldrig funnits på en consol.

lol, klart hardcore finns på konsol. Tex då nes kom ut och man satt och spelade megaman och allt annat, inte satt man framför en dator inte.
Dessutom finns det nu också, med ps3an och dylikt.

Djee! Spela megaman, zelda, smb och iceclimber -- jävligt HARDCORE! Haha


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

12
Skriv svar