Här är de skrämmande framtidsplanerna för The Callisto Protocol

Robot
Här är de skrämmande framtidsplanerna för The Callisto Protocol
Medlem

"Minns ni Dead Space? Jag var med där"- the game


signatur

subterranean homesick alien

Sugen på PC versionen men den behöver nog uppdateras efter att läst recensionerna


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Avstängd

Så vad 6 månader till den riktiga releasen?

Det är ju rentav pinsamt att man dom första spel släppet det helt trasigt

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Sugen på PC versionen men den behöver nog uppdateras efter att läst recensionerna

Samma här. Jag var nära att förhandsboka, vilken tur att man inte gjorde det. Men sen var jag sugen som fan på köpa spelet igår när det släpptes ändå. Men ja, får vänta på en update innan köp.

Medlem

Vilken jävla flopp detta blev.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vilken jävla flopp detta blev.

Håller med, rekomenderar ingen att slänga pengar på detta om ni spelar på PC. Behöver nog ett antal patchar först om det änns är möjligt att fixa.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Blir ju perfekt detta, bara att vänta till sommaren 2023 så kan man säkert plocka upp det under 250 kr, patchat och fixat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Än sålänge för egen del är det mest skrämmande med spelet att Inet och postnord inte klarar leverera på releasedagen.

Seasonpass för skins ?

Skribent
Skrivet av Gaara:

Än sålänge för egen del är det mest skrämmande med spelet att Inet och postnord inte klarar leverera på releasedagen.

Seasonpass för skins ?

Tror det bara är 7:e feb som är skins och det levereras samtidigt som fria uppdateringen med Hardcore och New Game Plus. Resterande av seasons pass är med större innehåll, jag tror en av sakerna bland annat är ett horde-läge och så då story content i 2023.


signatur

"Writer and Fighter"

CFW
Medlem

Funkar fint på PC för mig, spelade ett par timmar igår och det var njutbart. Medryckande story och lite likt Dead space men till 98% kändes det bara positivt.

Medlem

Ibland så önskar man att spel kom hela dag ett igen och inte utdragna på 6 månader eller år. Som i Resident evil spelen tex klarade man spelet så kunde man börja spela hord mode mm direkt. Nu så måste man i princip ha spelet på hårddisken även om man klarar det på en månad.

Medlem

Så med andra gör man bäst i att vänta ett tag. Hoppas spelet kommer till GamePass under nästa år

Medlem

Ja, FZ gjorde ännu en "cyber punk" och gav ett skeppsvrak 4 av 5 i betyg.
Sanningen är att Callisto protocol t.o.m får dead space 3 att framstå i god dager. Så jäkla tråkigt är det att spela.
Det är skitsnyggt, det kan man inte ta ifrån dem.
Men...framtidsplaner för callisto protocol? Fantasier och åter fantasier.
Just nu tror nog utvecklarna att en tvåa är vad dom ska jobba med kommande två åren.
Spoiler alert: Om ett par veckor kommer sponsorerna säga nej tack.
Det kommer aldrig någonsin att komma ett Callisto protocol 2.
Och OM dom släpper några dlc till detta skeppsvrak under kommande månaderna så kommer försäljningssiffrorna få investerarna att gråta blod.
Så är det.

Medlem

Det mest linjära spelet sedan xbox360 tiden. Detta känns som ett budget 360 spel med bättre grafik. Det känns mer som en sommar blockbuster action film än ett spel. Hela spelet är en lång korridor med sidorum. Level designen är tråkig och mörk och allt ser likadant ut. Största disappointment i år.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Trevligt att det kommer mer, det ser jag redan fram emot.

Spelet fungerar toppen, ljudbilden är fantastiskt bra och grafiken är kanon på PS5. Jag stortrivs!

Att spelet är rätt så linjärt stör mig inte ett dugg, det är bara kul omväxling mot Elden Ring med sin öppna spelvärld som jag spelat massor på sistone. Det linjära passar den här typen av spel riktigt bra. Det finns ändå lite sidospår här och där som man kan välja att utforska och samla på sig resurser, det räcker gott.

1
Skriv svar