Knights of Honor 2: Sovereign, något för FZPlay?

Medlem
Knights of Honor 2: Sovereign, något för FZPlay?

Snubblade på en Devstream med detta spel för ett par dagar sedan, aldrig hört (eller åtminstone noterat) om denna spelserie tidigare. Verkar vara ett sorts Crusader Kings light, ett "grand strategy" lir i medeltiden fast betydligt enklare upplagt än t.ex. CK3.

Av vad jag läst om spelet så verkar första spelet varit rätt populärt och har lite kultstatus idag.
Denna uppföljare har försenats gång på gång och många har varit rädd det fastnat i utvecklingshelvetet och aldrig skulle se en release.
Så har det nu kommit ut ett släppdatum som verkar bekräftat och stå fast, 6e december!

Jag är riktigt peppad, älskar Crusader Kings för sitt koncept och underbara spelmekaniker, men det är bara för mycket för mig. Trots att CK3 skall vara det enklare av CK spelen så känner jag att jag helt enkelt inte orkar investera den tid som krävs för att riktigt lära mig spelet.

Knights of Honor siktar på ett betydligt enklare insteg och mer streamlinat gameplay. För mig, personligen, låter det iaf som en helt perfekt "sweetspot" mellan för enkelt och för svårt. Jag väntar med spänning på tisdag och möjlighet att kasta mig in i ett nytt stort spel

Kanske något för FZPlay?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det första är grymt. Det är ett perfekt sådant "soft-paradox" typ av spel. Riktigt fin musik med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Idag lyftes embargot för recensioner och previews så nu finns lite åsikter och tester ute på nätet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag visste inte att det kommer i morgon, jag trodde det hade konstant blivit skjutet tills i vår iaf. Önskar jag hade mer tid, detta vore kul att lägga lite tid i.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Chefredaktör

Spännade! Vad säger du @Wakkaah, dags för lite strategistream?

Moderator
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Spännade! Vad säger du @Wakkaah, dags för lite strategistream?

Det hade varit mysigt!

Medlem

Mysstream deluxe måste ju bli när nya The Settlers släpps

Men tills dess kanske detta kan lätta hungern!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Spelet ser väldigt nice ut!
Så gör ni stream på det så lär hoppa in å glo


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

1
Skriv svar