PC-versionen av The Callisto Protocol är nu omplåstrad

Avstängd
Skrivet av lonian:

Förstår att det funkar sämst dag 1 på pc.
På konsolerna är ju alla lika byggda så de kan hårdtestas innan släpp. Pc är en annan femma. Kul att de patchar om snabbt denna gång. Om det löser alla problem är annan femma.

Så du tycker att det är okej?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, skräpinställningar som motion blur, grain mm är "effekter" som drar prestanda och samtidigt förfular imo.
Det här är typiska "konsol ginställningar" för den där "filmiska kännslan".
Vertical sync på det hela som tankar prestandan om du inte har en dator långt över kraven.

Av av av med allt detta oavsett spel 👍👍👍

Motion Blur i detta spel är av hög kvalitet och det bör nog vara på för 30fps i Quality Mode vilket är den rekommenderade inställningen enligt John på DF. Eller så gör det att fps:en tappar och då kan man stänga av det, men tror den filmiska känslan försvinner lite då.
Performance Mode såg inget vidare ut då det tappar stämning på bristande skuggor, reflektioner och adderar SSR istället.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Motion Blur i detta spel är av hög kvalitet och det bör nog vara på för 30fps i Quality Mode vilket är den rekommenderade inställningen enligt John på DF. Eller så gör det att fps:en tappar och då kan man stänga av det, men tror den filmiska känslan försvinner lite då.
Performance Mode såg inget vidare ut då det tappar stämning på bristande skuggor, reflektioner och adderar SSR istället.

Ja alla tycker vi olika.
Motion Blur kan vara vilken "kvalitet" den vill, det är aldrig bra imo, det förfular och drar prestanda. Den sk "filmiska" känslan är ju precis det man vill bli av med 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja alla tycker vi olika.
Motion Blur kan vara vilken "kvalitet" den vill, det är aldrig bra imo, det förfular och drar prestanda. Den sk "filmiska" känslan är ju precis det man vill bli av med 😂

Rekommenderar att se DF video på spelet.
Jag brukar alltid slå av blur och filmgrain men i detta spel så skulle jag nog kört med blur på.
Fläktar och statistik snurrande objekt såg sjukt mycket bättre ut då, var ryckigt som fan utan 😩


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Rekommenderar att se DF video på spelet.
Jag brukar alltid slå av blur och filmgrain men i detta spel så skulle jag nog kört med blur på.
Fläktar och statistik snurrande objekt såg sjukt mycket bättre ut då, var ryckigt som fan utan 😩

Ok får kolla videon men lär väll endå när det är dags fippla med inställnigarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, skräpinställningar som motion blur, grain mm är "effekter" som drar prestanda och samtidigt förfular imo.
Det här är typiska "konsol inställningar" för den där "filmiska kännslan".
Vertical sync på det hela som tankar prestandan om du inte har en dator långt över kraven.

Av av av med allt detta oavsett spel 👍👍👍

Håller med gällande motion blur.
Höll även tidigare med om att film grain var jävulens påfund, men efter att ha gått över till OLED-panel så förstår jag syftet.
Film grain på OLED-skärm gör att graderingen av svärtan blir perfekt mot svartaste svart från nästa nivå. Detta beroende på hur bra nivån är programmerad i spelet i fråga såklart.
Vissa spel är programmerade så bra att gamma-skalan fungerar perfekt medan andra spel behöver hjälp i form av film grain.
Så helt värdelöst är det inte i samtliga fall

12
Skriv svar