Har är en rykande färsk trailer för The Last of Us-serien

Robot
Har är en rykande färsk trailer för The Last of Us-serien

Taaaake ooooon me….Take on me…

#the-last-of-us


Medlem

Den ser riktigt bra ut. Nu blev jag taggad!

Medlem

Är jag den enda som blivit lite trött på zombies vid det här laget?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Är jag den enda som blivit lite trött på zombies vid det här laget?

Rent krasst är detta inga zombies dock. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Rent krasst är detta inga zombies dock. 😅

Rent tekniskt sett så är det inga "klassiska" zombies, men svampen som spelet, och serien, är baserat kring brukar förenklat kallas zombie fungus eller zombie ant fungus, och myrorna som blir angripna brukar kallas zombie ants.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Är jag den enda som blivit lite trött på zombies vid det här laget?

Tycker zombies generellt är ganska roliga fiender. Robotar dock, fyfan va trött jag är på dom. Speciellt i Generation Zero, tyckte om spelet ganska mycket men blev riktigt tråkigt med tusentals likadana robotar var man än går. Helt orimligt.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Rent krasst är detta inga zombies dock. 😅

Spelet kryssar dock i alla zombie-film-boxar som någonsin funnits. Virus som gör människor till "monster" och kommer tillbaka från de döda, samhällets förfall, brist på mat/resurser och sen grupperingar som slåss om dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet kryssar dock i alla zombie-film-boxar som någonsin funnits. Virus som gör människor till "monster" och kommer tillbaka från de döda, samhällets förfall, brist på mat/resurser och sen grupperingar som slåss om dem.

Om jag minns rätt så kommer de i spelen ej tillbaka från de döda?

Medlem

Ser väldigt mycket ut som spelet, körde igenom ”The last of us part1” ps5 nyversionen i veckan, man kände ju verkligen igen allt, håller tummarna på att det blir succé!

Ett annat spel som ser helt sjukt najs ut är

https://youtu.be/heKw0KmiQUU Som ska komma i mars vad det ser ut som, sjukt taggad, ser ut som en blandning av the last of us och the division!


signatur

Enjoy!

Skribent
Skrivet av nightshark115:

Om jag minns rätt så kommer de i spelen ej tillbaka från de döda?

Svampen som viruset är baserat på

"The fungus that takes over the ant’s body is known as the Cordyceps genus and includes many species of fungi. It is mainly located in hot and dry climates such as Asia. But what it does is diabolical. It germinates in a living host, kills and mummifies the larva, and then grows from the body of the host. Co-evolution between the parasite and host causes an alteration of the host’s behaviour as a way to increase the parasite’s survival. In other words, the parasite takes over the ant’s mind, causing it to feed on other insects."

Så det är väl inte direkt som vanliga zombier, men den dödar bäraren och sen styr kroppen som en puppet och äta andra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

lol

Medlem
Skrivet av noreason:

Ja hej hej!

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Lite så känner jag också. Men antar att den inte riktigt är gjord för oss utan för att få in nytt folk. Och det tror jag absolut det kommer göra bra.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Lite så känner jag också. Men antar att den inte riktigt är gjord för oss utan för att få in nytt folk. Och det tror jag absolut det kommer göra bra.

Nej för mig är den inte gjord iaf. En copy paste serie på ett riktigt bra spel är inte min kopp te. Men igen, kul för de som inte känner till IPt.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Jag kan bara säga att jag gillade både Game of Thrones (ej de sista ihopkokade säsongerna) och Sagan om Ringen trots att jag läst böckerna. Men krävs ju engagemang och att det blir välgjort. Ska iallafall se första avsnittet 😉

Medlem

Har tidigare inte alls känt någon dragning till den här serien men nu blev jag nästan lite sugen 🤔 Aja skadar ju inte att kolla in den då jag ändå inte kunde motstå deras "Halva-priset-livet-ut-erbjudande" och kontot ligger bara och tickar pengar 😅

Medlem
Skrivet av feistin:

Jag kan bara säga att jag gillade både Game of Thrones (ej de sista ihopkokade säsongerna) och Sagan om Ringen trots att jag läst böckerna. Men krävs ju engagemang och att det blir välgjort. Ska iallafall se första avsnittet 😉

Kul! Jag säger inte att man inte ska kolla på den, men jag personligen kommer inte lägga tid på något jag redan vet nästintill allt om, speciellt hur det ska sluta. Samma anledning jag inte kollar på prequels, jag vill inte veta vart historien ska ta mig. Det är bortkastad tid i min mening.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Kan ju vara skoj att få storyn presenterad i ett annat format. Som Sagan om ringen-trilogin av Peter Jackson. Man visste ju storyn redan, men filmerna var uppfriskande underbara.

Medlem

Ser lovande ut, men förmodligen släpps inte alla avsnitt samtidigt så man måste vänta till kanske april innan man kan börja beta av den serien


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan ju vara skoj att få storyn presenterad i ett annat format. Som Sagan om ringen-trilogin av Peter Jackson. Man visste ju storyn redan, men filmerna var uppfriskande underbara.

Absolut, det är ett argument. Finner dock att om en förlaga finns sedan tidigare, så faller oftast kopian platt. Lord of the Rings är ett praktexempel på detta för mig. Filmerna är högst undermåliga som bäst. Men jag förstår vad du menar. Det finns en poäng om man vill kolla på serien av den orsaken.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Jag förstår att så mycket spelbaserad media blir som den blir. Inga vettiga människor vill ju ha med fandomen att göra. Antingen så får de total tuppjuck för att det inte är en direkt kopia av spelen, eller så har vi de mindre extrema på helt andra sidan av spektrumet, som inte vill se det för att de tror att de redan har sett allt som finns att se genom att spela spelen

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Jag förstår att så mycket spelbaserad media blir som den blir. Inga vettiga människor vill ju ha med fandomen att göra. Antingen så får de total tuppjuck för att det inte är en direkt kopia av spelen, eller så har vi de mindre extrema på helt andra sidan av spektrumet, som inte vill se det för att de tror att de redan har sett allt som finns att se genom att spela spelen

Ja det är verkligen damned if you do and damned if you dont i den aspekten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så länge det är ett bra manus och trovärdigt skådespel så spelar det ingen roll om serien går exact samma linje som spelet. Älskar spelet så hoppas serien ger samma intryck.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag förstår att så mycket spelbaserad media blir som den blir. Inga vettiga människor vill ju ha med fandomen att göra. Antingen så får de total tuppjuck för att det inte är en direkt kopia av spelen, eller så har vi de mindre extrema på helt andra sidan av spektrumet, som inte vill se det för att de tror att de redan har sett allt som finns att se genom att spela spelen

Jag personligen hade gärna sett att de utnyttjade IPt till att göra en annan historia i den världen. Jag har verkligen noll intresse för att se samma historia än en gång, oavsett vad de tweakar in för små skillnader. Jag vill se nya historier, inte gamla.

Medlem

Jäkligt bra trailer måste jag säga. Var inte speciellt hypad innan men blev det nu. Kul att man fick se Troy Baker en snabbis också.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jäkligt bra trailer måste jag säga. Var inte speciellt hypad innan men blev det nu. Kul att man fick se Troy Baker en snabbis också.

Och Ashley Johnson! Detta verkar ju bli finemang. Snyggt också hur dom använde sig av Take on me!

Medlem
Skrivet av zevile:

Och Ashley Johnson! Detta verkar ju bli finemang. Snyggt också hur dom använde sig av Take on me!

Klockrent användande av Take on me. Gåshud all the way! Ska bli roligt att se alla små påskägg serien oundvikligen kommer att vara fylld av. Ett sådant här passionsprojekt händer inte ofta


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför ska jag se denna? jag vet ju redan historien, vet hur den tar sig, vet hur den slutar. Men kul för de som inte spelat spelen iaf.

Varför ska jag se harry potter filmerna? Jag har ju läst alla böcker...

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Varför ska jag se harry potter filmerna? Jag har ju läst alla böcker...

Ja, varför?

123
Skriv svar