Första riktiga trailern för The Witcher: Blood Origin är här

Robot
Första riktiga trailern för The Witcher: Blood Origin är här

Få reda på hur den första witchern skapades.

#Netflix, #The-witcher-blood-origin


Medlem

Eh. Ser för fint och polerat ut. Säkert bra produktion men kasst manus. Kanske kollar om omdömena blir bra. Troligtvis inte.

Kan vi inte gå tillbaka till den tiden då tid lades på ett bra manus och inte effekter.

Mer praktiska effekter och riktiga scener.

Det här ser ut som en typisk produkt född från ett par kostymnissar under ett möte. Som mycket annat idag.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Eh. Ser för fint och polerat ut. Säkert bra produktion men kasst manus. Kanske kollar om omdömena blir bra. Troligtvis inte.

Kan vi inte gå tillbaka till den tiden då tid lades på ett bra manus och inte effekter.

Mer praktiska effekter och riktiga scener.

Det här ser ut som en typisk produkt född från ett par kostymnissar under ett möte. Som mycket annat idag.

Haha, bokstavligen det jag tänkte skriva.

Preliminärd hard pass på denna serie. Känns som något en studio krystat fram för att rida på dark-fantasy-tåget som verkar vara poppis.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Kan vi inte gå tillbaka till den tiden då tid lades på ett bra manus och inte effekter.

Kommer att tänka på den här nyhetn som var tidigare om vissa av Netflix manusförfattare för Witcher serien.
https://www.ign.com/articles/netflix-the-witcher-some-writers...

Tänker stänga av Netflix. De gör mycket bra saker, gillar deras rätt stora satsningar på lokalt producerat material (dvs filmer och serier som inte är från USA). Men det är dags att ta en paus.

Medlem

Tycker det ser helt ok ut och kommer ge det en chans framför lite kaffe, skumma tomtar och pepparkakor. Tis the season to be jolly....

Medlem

Väldigt många scener kändes platta, alltså atmosfären verkade vara helt död.

Typ:

Bakgrunden står upprätt då det turligt nog fanns tandpetare i mässen och "folket" som ska verka som en publik, var egentligen på plats för det utlovades ett godisregn. Ett godisregn som blev försenat och åter försenat då bakgrunden ej samarbetade i den knappa vinden.

Föreställ er en värld utan någon som helst patina. Det är vad de nya SW-serierna och den här produkten helt och hållet saknar (i mitt tycke). Människan är ju en notorisk duktig på att leva in i en fångande atmosfär som tillsammans med ett gott skådespeleri, gör att ett-i-ett binds ihop till en massa av upplevelse och puls.

Exempelvis serien Chernobyl från 2019 är ett gott exempel hur en TV-serie bör lirka med alla dina sensorer.

Skrivet av Ronzem:

Eh. Ser för fint och polerat ut. Säkert bra produktion men kasst manus. Kanske kollar om omdömena blir bra. Troligtvis inte.

Kan vi inte gå tillbaka till den tiden då tid lades på ett bra manus och inte effekter.

Mer praktiska effekter och riktiga scener.

Det här ser ut som en typisk produkt född från ett par kostymnissar under ett möte. Som mycket annat idag.

Bra skrivet. Men denna serie är inte för fansen, vi "kräver" för mycket, det är för dussintittarna som vill ha action under förklädnad att det bygger på en bra karaktär.

Det är alltid så roligt när dom beskriver att allting utspelar sig före allt annat som man är intresserad av.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är väldens witcher-fan, tycker böckerna är det bästa sedan elden uppfanns. Har haft lite besk smak i munnen att de ändrade så mycket i handlingen med serien men köpte det med argumentet att "olika medium olika lösningar" typ. Nu efter man läst hur manusförfattarna tycker dom är guds gåva till mänskligheten och till och med hånar källmaterialet. Då tappade jag suget helt. Kommer dock bingea allt nån gång när jag är hemma sjuk. Skulle vilja bojkotta men vad gör det för skillnad.. Detta ser helt okej ut. Får lite xena warriorprincess vibbar o d e inget fel med det.

Gnällkuk

Här har man tagit namnet Witcher, skapat en serie med så diverse cast det bara går och sedan öst på med specialeffekter. Jag hade nog varit mer intresserad om det inte vore för att de bara red på namnet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det ser ut som ett lajv med specialeffekter.

Medlem

njaaa tveksamt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kommer kolla för att det är min genre, kommer förmodligen inte va helt nöjd efteråt.

Medlem

Blev inte så sugen på detta . utspelar sig det i Afrika ? känns lite som ac valhalla det måste vara en viss kvot afrikaner och asiater annars är det inte inkluderande in i kaklet .

Avstängd

Woke-fest 2.0. Ser sämre ut än Rings of power tyvärr.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Jag är väldens witcher-fan, tycker böckerna är det bästa sedan elden uppfanns. Har haft lite besk smak i munnen att de ändrade så mycket i handlingen med serien men köpte det med argumentet att "olika medium olika lösningar" typ. Nu efter man läst hur manusförfattarna tycker dom är guds gåva till mänskligheten och till och med hånar källmaterialet. Då tappade jag suget helt. Kommer dock bingea allt nån gång när jag är hemma sjuk. Skulle vilja bojkotta men vad gör det för skillnad.. Detta ser helt okej ut. Får lite xena warriorprincess vibbar o d e inget fel med det.

Tycker också de är bra, kanske inte så bra men bra ändå. Men denna serie utspelar ju sig långt utanför böckernas ram, så det finns väldigt fria tyglar här. Så vad någon i produktionen tycker om det mindre relevanta källmaterialet här väger inte så tungt.

Michelle Yeoh är ju badass som attans så tror du är något på spåret med Xena.

Medlem

Kommer definitivt titta, men mest för jag vill veta varför dandelion var med i trailern i en serie som utspelar sig en väldigt lång tid innan The Witcher med Gertalt.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Louwsy Shroom:

Kommer definitivt titta, men mest för jag vill veta varför dandelion var med i trailern i en serie som utspelar sig en väldigt lång tid innan The Witcher med Gertalt.

"En publikfavorit ska självklart skohornas in, jag bryr mig inte hur" - producenterna


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Fy f*n vad B det ser ut.


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

1
Skriv svar