Metal Gear Solid Remake

Medlem

Remake på MGS 1 tar jag gärna emot!

Skribent

Om Sony lyckats medla fram någon deal där Konami lånar ut IP't och Kojima får någon form av cred i stil med "A Hideo Kojima game" eller dylikt känns det inte helt osannolikt.

Att göra en remake på det första spelet hade varit hade varit som att tälja guld med fällkniv!

Medlem

Vilken av de tre rutorna är Blue Box?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Press fyrkant to doubt på att Kojima skulle vara inblandad, men vem vet. För mig som bara har kört Twin Snakesversionen (visserligen en satans massa gånger ) så vore det kul med en ny vända.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Detta rykte har funnits i typ 3 år också och vart ännu mer när Kojima visade upp Death Stranding Directors cut med stor antydan till Metal Gear.
Sen har det legat i bakgrunden och sen blivit mer att han gör Silent Hill istället.

Kan faktiskt vara båda spelen han finns inblandade i.

Tar mycket av såna rykten med ett saltkar men ändå intressant att följa.

Självklart ska det tas med en nypa salt. Kojima är i alla fall i Los Angeles enligt sin Instagram så något är nog i görningen

Inaktiv

Som det skrivits tidigare i tråden så behöver det vara Kojima som gör spelen.
Skulle vara bra om hans nya företag får köpa upp rättigheterna från Konami. Det skulle vara en anledning för mig (eventuellt) att köpa någon annan konsol än just Nintendo’s konsoler.
Har ju inte haft Playstation sedan Playstation 3 eftersom vi varken fått något nytt Metal Gear, GTA eller Elder Scrolls (tänker på huvudserien och inte online) under Playstation 4 eller 5 än. Det är dessa spelen som är en stor anledning till att jag köpt både Xbox, Playstation, Playstation 2 och Playstation 3 back in the days. Inga andra spel har jag haft större intresse för.

Skribent
Skrivet av Knalle:

Självklart ska det tas med en nypa salt. Kojima är i alla fall i Los Angeles enligt sin Instagram så något är nog i görningen

Det är Game Awards på torsdag. Kojima måste alltid få sina minuter av Geoff.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja Twin Snakes är lite urflippad men mycket som orginalet gjorde lite dåligt med kontrollerna fixades i det. Lätt ett av de bästa spelen till GC

Har spelat båda och tycker faktiskt Twin Snakes är minst lika bra som originalet. Det enda GameCube spel jag fortfarande har kvar, har dock ingen GameCube kvar så lär nog aldrig spela det igen

Medlem

Bluepoint hälsar God Jul med en bild bestånde av fyra julklappar.

Tre av dessa är öppnade och visar en sköld, ett svärd och en yxa. Samtliga av dessa går att koppla till spel som studion antingen har utvecklat eller varit delaktiga i.

Sköld = Demon's Souls
Svärd = Shadow of the colossus
Yxa = God of war: Ragnarök

Det fjärde paketet närmst granen är ännu oöppnat. Det intressanta här är att paketet är en brun låda i kartong. Just en sådan låda som används i Metal Gear Solid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bluepoint hälsar God Jul med en bild bestånde av fyra julklappar.

Tre av dessa är öppnade och visar en sköld, ett svärd och en yxa. Samtliga av dessa går att koppla till spel som studion antingen har utvecklat eller varit delaktiga i.

Sköld = Demon's Souls
Svärd = Shadow of the colossus
Yxa = God of war: Ragnarök

Det fjärde paketet närmst granen är ännu oöppnat. Det intressanta här är att paketet är en brun låda i kartong. Just en sådan låda som används i Metal Gear Solid.

<Uppladdad bildlänk>

Bra spaning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bra spaning

Hade varit trevligt om paketet öppnas på julafton och består av en trailer för MGS: Remake.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar