[TD] Roll the DICE

[TD] Roll the DICE

Hmm, sitter och kliar mig i skägget och undrar hur det kunde bli så här? Eftersom XBox Gamepass innefattar någon variant av EAs spel, så såg jag att BF2042 fanns där, och eftersom jag testat två gånger tidigare och tyckt att det mer eller mindre var roligare att leka med gödsel, så hann pekfingret ändå trycka på "DOWNLOAD" innan jag hade bestämt mig på riktigt, och helt plötsligt hade jag installerat PC-versionen ännu en gång.

Testade lite smått igen och såg till min förvåning att många buggar var borta. Det tog drygt 1 minut att sätta igång och spela efter att man hade loggat in. Det var kul att lattja runt lite . . . efter en stund, eller inte. Det var förvirrande. Det var som att spelhjärnan sa "ja", men kroppen sa "nej". Förstår inte riktigt hur två timmar kunde flyta förbi snabbt utan att jag gav upp.

Det kanske kan ha att göra med att grafiken ser bra ut nu, allt flyter på riktigt bra, inga krascher, inga ljudbuggar, bara totalt kaos. Det roligaste var så klart att spela nostalgikartorna och se hur de såg ut i modern tappning.

Övergången till Live Service eller vad man ska kalla det, är väl varken sämre eller bättre hos någon annan, men det är tråkigt att mycket är gömt i "Battlepass". Ännu en gång kunde vi konsumenter satt ned foten, men det gör vi inte, och jag borde ha fått en örfil av en fisk eftersom jag gör samma "misstag" som andra.

Kommer jag spela det mer? Kanske någon gång, men det kommer inte bli drygt 400 timmar som på BF3 eller BF4.

#walter_iego


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar