Ny Fortnite-säsong släppt - ny karta, motorcyklar, nya vapen med mera

Robot
Ny Fortnite-säsong släppt - ny karta, motorcyklar, nya vapen med mera
Medlem

Sjukt rolig uppdatering och grafiklyftet märks sannerligen av.

Rekommenderar att testa!

Medlem

Nu var det ett tag sen man testa.
Men tycker endå det är konstigt att Fortnite ser roligt ut när man ser trailers osv men när man går ingame så är det samma tråkiga battle royal bara och man springer och letar vapen och armor och håller sig innanför zonen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Erik Void:

Sjukt rolig uppdatering och grafiklyftet märks sannerligen av.

Rekommenderar att testa!

10-åringen är exalterad så det ryker om honom.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

10-åringen är exalterad så det ryker om honom.

10-åringen i mig också!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu var det ett tag sen man testa.
Men tycker endå det är konstigt att Fortnite ser roligt ut när man ser trailers osv men när man går ingame så är det samma tråkiga battle royal bara och man springer och letar vapen och armor och håller sig innanför zonen

Kanske BR inte är något för dig? Kan rekommendera ”save the world” läget annars (ett alltför bortglömt spelläge) Kul om man är flera

Redaktör
Skrivet av Erik Void:

10-åringen i mig också!

Haha, kul! Sonen tycker jag ska vara med, men det är för blingigt för min smak. Men han har fått sin mor/min fru att spela - DET är starkt jobbat.


signatur
Medlem

haha kmr mest testa för jag vill se ue 5.1 in action, nanite ska även funka på foliage nu, intressant att se open world med minimalt med lod pop-ins

Medlem

Använder konsolversionerna UE 5.1?

Medlem

Helt klart mer intressant nu när no-build läget finns i spelet på heltid! Blir nog att spela lite med bror min.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Kanske BR inte är något för dig? Kan rekommendera ”save the world” läget annars (ett alltför bortglömt spelläge) Kul om man är flera

Nej jag har lessnat på spelläget men aldrig tyckt Fortnite varit kul egentligen. Körde en del PUBG och lite Apex som jag uppskattade mer.
Kanske är bättre nu om man slipper bygga och ha sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha kmr mest testa för jag vill se ue 5.1 in action, nanite ska även funka på foliage nu, intressant att se open world med minimalt med lod pop-ins

Jag spelade ett par matcher idag med ena grabben och pop-ins upplevde jag ett par gånger. Speciellt i början när man hoppar ur bussen och börjar närma sig marken.

Medlem

Hur slår man överhuvudtaget på nanites/lumens/raytracing? :/ Hittar överhuvudtaget inte valet "Nanite Virtualized Geometry" som man tydligen behöver slå på först (och directx12). Något trix man behöver känna till? Är inte speciellt intresserad av spelet, men däremot skoj att få se EU5.1.

Edit: Svarar mig själv. Tydligen hamnar spelet default i något som heter "creative mode" och där verkar inte nanites/lumens vara implementerat. Så går det när man är noob Ändrade game-mode till "battle royale" och vips dök alternativet upp.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag har lessnat på spelläget men aldrig tyckt Fortnite varit kul egentligen. Körde en del PUBG och lite Apex som jag uppskattade mer.
Kanske är bättre nu om man slipper bygga och ha sig

Byggandet tog dom bort för något halvår sedan, jag gillade det inte alls innan men sonen ville ha mig med och spela. Sen dom tog bort det är det betydligt roligare.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Byggandet tog dom bort för något halvår sedan, jag gillade det inte alls innan men sonen ville ha mig med och spela. Sen dom tog bort det är det betydligt roligare.

ok kan vara värt att prova då. Dottern som spelade Fortnite har dock gått över till Warzone och spela med egna kompisar..
barnen växer så man är inte så intressant spelkompis längre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Använder konsolversionerna UE 5.1?

PS5 och Xbox Series kör nya motorn men äldre konsoler blir utan. Spelar själv på Series S och det är ett ordentligt lyft grafiskt. Trodde inte att jag skulle bli så imponerad över grafiken i Fortnite, men ibland vill man bara stanna upp och beundra vad dom har åstadkommit.

Medlem
Skrivet av Molotov:

barnen växer så man är inte så intressant spelkompis längre

Amen to that. Det går alldeles för fort!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Molotov:

ok kan vara värt att prova då. Dottern som spelade Fortnite har dock gått över till Warzone och spela med egna kompisar..
barnen växer så man är inte så intressant spelkompis längre

Kom bara ihåg att byta game mode till "Zero Build", annars hamnar du i det gamla vanliga läget med byggandet

Medlem

Jo, äldsta grabben va helt uppskruvad.
Körde lite med han men vafan en gammal gubbe mot en 10 åring med blixt snabba reflexer.
GRATTIS

Medlem

Är det något lullull man kan akivera om man sitter på ett gammslt 1080gtx 9600k @4.8 och spelar i 1080p eller blir prestandan lidande kanske

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Är det något lullull man kan akivera om man sitter på ett gammslt 1080gtx 9600k @4.8 och spelar i 1080p eller blir prestandan lidande kanske

För Nanite rekommenderar dom iallafall ett RTX 2080, så det är nog inte aktuellt. Annars kan du läsa mer här.

1
Skriv svar