Spöa andra i Elden Ring - Colosseum Update med PvP släpps i morgon

Robot
Spöa andra i Elden Ring - Colosseum Update med PvP släpps i morgon
Medlem

Trevligt att äntligen få se en content uppdatering. Även fast en liten sådan, gratis är alltid gott iaf

Geeks Gaming

Yay, ännu fler sätt att möta ond bråd död på!

Detta måste ju testas

Medlem

PvP har aldrig varit mitt fokus i deras spel, kan vara lite småroligt ibland under en genomspelning. Men, deras spel kunde enligt mig vara utan det.

Kul för dom som köttar PvP dock, håller spelet vid liv längre, samt att det är en gratisuppdatering.

Men, nu hoppas jag vi får se en fin trailer med matigt PvE-innehåll under Game Awards också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad kul! Jag har snart klarat ut Elden ring med min 4e karaktär så ska absolut testa detta.

Undrar om man möter spelare pga ens level eller om ens levels ändras för att matcha varandras. En överlevlad spelare kanske inte möter så många att kriga mot annars?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem

Va, har den där stora runda byggnaden vid havet alltså inte använts hittills? ö

Trodde det redan pågick PVP där, för betalande medlemar i klubben som inte ska pratas om, eftersom en gubbe utanför hintade om det. Tror han hette Ed.

Medlem

Det lilla jag körde pvp i elden var så otroligt laggigt och dålig gameplay.

Medlem
Skrivet av erson:

Det lilla jag körde pvp i elden var så otroligt laggigt och dålig gameplay.

Ja det har tyvärr varit det stora problemet i alla år med just From Software spel. Otroligt dåliga servers.

Medlem

Underbara nyheter. Framför allt att detta bara släpps som en uppdatering. De hade lätt kunnat gjort detta som en del av ett första mindre dlc där du hade besegrat en boss inne i arenan för att låsa upp detta. Nu släpps det som en gratis uppdatering och kommande dlc blir troligtvis helt PvE-fokuserat, precis som jag vill ha det.

Skrivet av erson:

Det lilla jag körde pvp i elden var så otroligt laggigt och dålig gameplay.

Det dåliga gameplayet stod du nog för själv i så fall. Skulle snarare säga att det är enormt tight och förvånansvärt djupt PvP-system i Souls-spelen med tanke på hur liten del av helhetsupplevelsen det är. Däremot är det synd att serverkapaciteten ska vara ett bekymmer.

Medlem

Hoppas på mera PvE Content då jag aldrig varit speciellt intresserad av PvP i deras spel.

Medlem

Skumt att det tagit så lång tid prångla ut det. Känns som att mesta hypen lugnat sig... om de nu inte inväntat jul och årsbästalistor med flit.

Själv hade jag velat ha
1. Mer PVE
2. Att de fixat sånt de hade men sen kapat. Framförallt då merchant questen. Ev mimic questen med.

Medlem

Så skum timing att släppa det två dagar innan the game awards?
Vilket gör att jag tror vi får något matigt imorgon natt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

1
Skriv svar