Dead Island 2 får en bloddrypande gameplay-trailer

Robot
Dead Island 2 får en bloddrypande gameplay-trailer
Medlem

Jag gillar det jag ser. Köttigt och härligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trailern skriker trasig release men jag tycker ändå det ser grymt ut

Avstängd
Skrivet av Knalle:

Trailern skriker trasig release men jag tycker ändå det ser grymt ut

Baserat på vad?

Medlem

kan ni länka till en video som inte är låst, grå ruta

Skribent
Skrivet av Ducci:

kan ni länka till en video som inte är låst, grå ruta

Det är Youtubes åldersbegränsningar. Möjligt att denna version inte blivit flaggad.

Gnällkuk

Please be good!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelade lite av ettan men fastnade aldrig riktigt. Det var mest ett tidsfördriv och kul att springa runt o kötta zombies med olika roliga vapen och objekt. Vad tyckte ni andra om första spelet? Fanns det någon vettig story?

Mos
Medlem

Lägger in denna videon med (taggad vid rätt tid i länken)
https://youtu.be/bO3lC2OiAS0?t=1740

Då det var lite smårolig live action smörja med trailern inklippt i sekvenser.

Dom drev lite med tiden det tagit å annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fatmajk:

Spelade lite av ettan men fastnade aldrig riktigt. Det var mest ett tidsfördriv och kul att springa runt o kötta zombies med olika roliga vapen och objekt. Vad tyckte ni andra om första spelet? Fanns det någon vettig story?

Njae. Det roliga är just bara att få ha ihjäl zombies och överleva apokalypsen med en vän. Loot-delen är kul och inte helt olik Diablo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jag gillade Dead Island 1 skarpt! Spelade mycket av det igenom helt själv, det var lite kämpigt, men det gick! Ser fram emot att spela 2:an, har väntat länge.. Meeen den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, right..?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av fejksson:

Baserat på vad?

Problemtyngd utveckling, många förseningar och multiplattform/cross-gen från en ganska oprövad utvecklare. Där ringer i varje fall mina varningsklockor. Sedan har jag svårt för trailers med en berättarröst som går igenom funktioner och innehåll som finns i spelet - av erfarenhet blir jag oftast besviken.
Jag ser fram emot spelet och kommer köpa det i sinom tid men håller förväntningarna nere tills vidare

Medlem
Skrivet av Knalle:

Problemtyngd utveckling, många förseningar och multiplattform/cross-gen från en ganska oprövad utvecklare. Där ringer i varje fall mina varningsklockor. Sedan har jag svårt för trailers med en berättarröst som går igenom funktioner och innehåll som finns i spelet.

3 av 4 anledningar om varför trailern skriker trasig release handlar inte om trailern

Medlem
Skrivet av Thane:

3 av 4 anledningar om varför trailern skriker trasig release handlar inte om trailern

Var såklart dumt formulerat från mig.

Trailern ger mig en känsla av att utvecklarna försöker hypa upp spelet med en massa innehåll och funktioner, vilket ger mig dåliga vibbar eftersom spel som kört med det konceptet innan release bara gjort mig besviken. Men jag ser som sagt fram emot spelet, hoppas det är bra och blir gärna motbevisad

Trevligt! Bara och vänta tills exklusiviteten på epic game stor tar slut och spelet börjar säljas på steam i början av 2024, för en billigare peng samt patchat och klart dessutom 👌

Medlem

Verkar i alla fall som de har ett bra system på body, dismemberment och gore effekter. Såg ut att vara bra variation på köttigheten på zombies. Visserligen bara en trailer, men det såg lovande ut. Håller tummarna.

Medlem

"Freaking dragons"
*zombies

Medlem

Ser riktigt mysigt ut! Hoppas dom lyckas med spelet.

Medlem
Skrivet av Mos:

Lägger in denna videon med (taggad vid rätt tid i länken)
https://youtu.be/bO3lC2OiAS0?t=1740

Då det var lite smårolig live action smörja med trailern inklippt i sekvenser.

Dom drev lite med tiden det tagit å annat.

Live action delen var helt ok som du säger, kollade igenom hela.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Spelade lite av ettan men fastnade aldrig riktigt. Det var mest ett tidsfördriv och kul att springa runt o kötta zombies med olika roliga vapen och objekt. Vad tyckte ni andra om första spelet? Fanns det någon vettig story?

Nja det var ganska roligt och spännande i första "området/nivån" med semesterparadiset/hotellen. Roliga varierade ställen med lagom mycket och svåra zombies, gillade det skarp i början.

I de senare nivåerna spårade det ut fullständigt både med story och zombierna. Zombierna blir "svårare" och respawnen blir mer och mer olidlig. Hatade att komma tillbaka och behöva tampas med samma småbossar igen och igen. Story biten blir mer och mer flummig tyvärr. Fängelset var rent plågsamt att ta sig igenom.

Medlem

Blir väl sådär, inget vi inte tidigare sett direkt i denna genre..

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Trevligt! Bara och vänta tills exklusiviteten på epic game stor tar slut och spelet börjar säljas på steam i början av 2024, för en billigare peng samt patchat och klart dessutom 👌

Epic exklusivt? Ja, då blir det att vänta.


signatur

I drank what?

Medlem

Home Island: The revolution? 😓

Medlem

Missade infon tidigare i år, men i en PS blog nämder de kortfattat sitt egna gore tech system som de kallar FLESH.
https://blog.playstation.com/2022/08/23/get-your-first-look-a...

Citat:

Second, visceral combat- our main gameplay pillar. We are unashamedly focused on zombie slaying and we spent an unhealthily amount of time passionately developing our own ridiculously gruesome gore tech (codenamed FLESH – Fully Locational Evisceration System for Humanoids). To compliment the gore we have an huge arsenal of upgradable melee and ranged weapons, an in depth and highly customizable skill card system, allowing players to truly customize their play style, and this all exists within a chaotic and bloody combat sandbox! Players can slice, dice, roast, melt, bludgeon, break and dismember zombies in incredibly stylish ways, and all fully procedurally.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Missade infon tidigare i år, men i en PS blog nämder de kortfattat sitt egna gore tech system som de kallar FLESH.
https://blog.playstation.com/2022/08/23/get-your-first-look-a...

GHOUL 3.0 ? 😁

I Los Angeles!
Då hoppas jag på att få se en Bill Murray zombie.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Spelade lite av ettan men fastnade aldrig riktigt. Det var mest ett tidsfördriv och kul att springa runt o kötta zombies med olika roliga vapen och objekt. Vad tyckte ni andra om första spelet? Fanns det någon vettig story?

Storyn vette fan , men jag köpte ett nytt Xbox och en mindre monitor bara så att jag och frugan kunde sitta brevid varandra och spela co-op . Vi älskade det , bägge två . Gjorde alla sidemissions och klarade spelet . Vi hade super roligt 🙂


signatur

It´s a me

1
Skriv svar