Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion

Robot
Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion

I gränslandet mellan remake och remaster hittar vi prequel-pärlan Crisis Core.

#crisis-core, #final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-reunion


Testpilot

Mycket trevlig recension blir att spela en gång till. Har fortfarande kvar mitt gamla PSP-spel i samlingen.

Redaktör
Ponny

I många fall känner man att remasters är onödiga. Här känner jag tvärtom. Minns när jag fööörsökte spela det här under en tågresa sent 00-tal. Gömde mig under jackan för att kunna se något på skärmen. 🤷


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Härlig recension och extra härligt att få se en recension av Loevet

Medlem

Blev ännu mera sugen på att skaffa det nu, jag som inte skulle köpa något mera spel innan jul...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Mutumba:

Mycket trevlig recension blir att spela en gång till. Har fortfarande kvar mitt gamla PSP-spel i samlingen.

Tackar! Samma här, jag försökte faktiskt spela igenom Crisis Core på en av mina PSP:s (don't judge me) för kanske två år sedan, men UMD-läsaren hade kastat in handduken så där fick jag tji 🤬 Var riktigt kul att köra igenom det igen, och att det är en så ambitiös remaster/remake som det faktiskt är. Hade inte väntat mig det.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Fredrik Eriksson:

I många fall känner man att remasters är onödiga. Här känner jag tvärtom. Minns när jag fööörsökte spela det här under en tågresa sent 00-tal. Gömde mig under jackan för att kunna se något på skärmen. 🤷

Jag spelade igenom hela originalet på en PSP-3000 med tv-out-funktion till min 720p-plasma, en mycket smutt upplevelse! Jag kom inte ifrån bråkiga kontroller med en styrspak, men rent visuellt var det ett bra snäpp upp från rent bärbart spelande.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av herrPuffy:

Härlig recension och extra härligt att få se en recension av Loevet

Jag tackar och bockar för de fina orden 🙏❤️ Kände mig lite ringrostig när jag började skriva, men när det handlar om något som ligger en varmt om hjärtat blir det lättare att komma upp i sadeln igen 😄


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Gnällkuk

Skoj att lövet kommer och ger oss en recension på en remake jag helt glömt av, det här ser vi fram emot att spela i jul! Får hoppas på officiellt stöd för Steam Deck.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hypenivån efter Advent Children gjorde att jag var bra nära att köpa en PSP enbart för Crisis Core en gång i tiden, men det blev aldrig av. Rebirth verkar ju fortfarande vara en bra bit bort så man kanske får värma sig med detta i stället i vinter.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kanonbra recension, det tackar vi för.

Spelar om Final Fantasy 7 nu, versionen som släpptes till PS4. När jag har klarat det och har storyn färsk i minnet så hade det varit roligt att spela detta direkt efter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har kollat alla cutscenes på Youtube så känner till hela storyn men aldrig fått chansen att lira, fan vad nice att äntligen få spela detta!

Medlem

Svär väl i kyrkan nu, men kan inte låta bli att tycka att gamla PSP-versionen ändå ser snyggare ut. Saknar ständigt den lite äldre grafiken från förr.

1
Skriv svar