Nu är Dwarf Fortress-versionen med pixelgrafik släppt

Robot
Nu är Dwarf Fortress-versionen med pixelgrafik släppt

Se vad den djupa simulationen bjuder på för äventyr.

#Bay-12-games, #Dwarf-fortress, #nyhetstips


Medlem

Det öppnar helt nya möjligheter för oss som inte orkar titta på ASCII-symboler. Fantastiskt komplext spel som jag aldrig har lärt mig spela, men älskar att läsa om. Sagan om fästningen Boatmurdered är legendarisk.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Väldigt sugen på att testa det nu! Antingen fastnar jag helt för det eller så ger jag upp efter en timma…

eld
Medlem

Och inte bara grafik, det har ett mer ordentligt interface nu, gör det hundra gånger lättare att spela!

Medlem

såg ju begränsat kul ut. dom kunde ju ha gjort sån grafik som är i Rimworld lr Prison Architect som minst kan man tycka. Pass


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr

Fantastiskt spel. Ska bli underbart att få uppleva det med muskontroll (!!) nu.

eld
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

såg ju begränsat kul ut. dom kunde ju ha gjort sån grafik som är i Rimworld lr Prison Architect som minst kan man tycka. Pass

Hade nog begränsat utvecklingen en hel del om det inte kan fortsätta vara 1:1 med ascii-versionen, speciellt då det är ett av de mest detaljerade spelen som finns.

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

såg ju begränsat kul ut. dom kunde ju ha gjort sån grafik som är i Rimworld lr Prison Architect som minst kan man tycka. Pass

Förstår vad du menar. Gubbarna rör sig väldigt smooth i Rimworld och har animationer medan de i Dwarf Fortress bara är statiska bilder som teleporterar mellan rutor som i väldigt gamla spel. Just den hackiga teleporteringen gör att det blir mycket svårare att uppfatta vad som händer. Försökte spela Ultima 7 en gång och kunde inte komma in i det just på grund av hur hackigt allt rörde sig.

Men jag säger ändå att det är värt att ge spelet en chans. Har inte spelat Steam-varianten men spelet är väldigt likt Rimworld så om man gillar Rimworld lär man också gilla detta.

Avstängd

IGN ger spelet 10/10, ett så kallat "Masterpiece".

Kanske inte skulle gå så långt själv..

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Förstår vad du menar. Gubbarna rör sig väldigt smooth i Rimworld och har animationer medan de i Dwarf Fortress bara är statiska bilder som teleporterar mellan rutor som i väldigt gamla spel. Just den hackiga teleporteringen gör att det blir mycket svårare att uppfatta vad som händer. Försökte spela Ultima 7 en gång och kunde inte komma in i det just på grund av hur hackigt allt rörde sig.

Men jag säger ändå att det är värt att ge spelet en chans. Har inte spelat Steam-varianten men spelet är väldigt likt Rimworld så om man gillar Rimworld lär man också gilla detta.

då skall jag testa! tack


signatur

//monster

1
Skriv svar