Horizon Forbidden West expanderar i PS5-exklusiva (!) Burning Shores

Robot
Horizon Forbidden West expanderar i PS5-exklusiva (!) Burning Shores
Medlem
Skrivet av anon_332911:

"Release 19 april till PS5 och PS4"

Expansionen är exklusiv till PS5. "An ambitious expansion and in order to achieve this grand vision technically and creatively, we’ve made the difficult decision to focus all our efforts on making an incredible experience exclusively for the PlayStation 5 console".

Nice, kommer bli riktigt kul. Antar att det blir en avstickare och att det inte fortsätter storyn i någon betydligt utsträckning.
Expansionen till ettan var väldigt bra och ett rätt stort steg tekniskt sätt också.

Kommer dock inte kolla på trailern för varken detta eller Call of the mountain då jag inte vill bli spoilad.
På tal om spoilers så vart man lagom glad imorse när Aftonbladet spoilade vad som händer i Robinson i rubriken till pushnotis...

Medlem
Medlem

Släpp skiten till dator någon jävla gång då! Plågsam väntan.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Då blev det som väntat, finns ju minst en pappersbit med referens till Burning Shores i spelet (som en person som även är med i DLC:t Frozen Wilds, skrivit). Ses klart fram mot.

Medlem

Har inte ens spelat Zero Dawn ännu. Hört så blandade åsikter om spelet. Får man luckor instory om man skulle skippa det?

Call of the mountain är endå det jag ser mest fram emot.
Ser bra ut och riktigt snyggt.
Tror inte må ga inser hur bra spelet kommer se ut.
Högupplöst VR med bra färger och djup.
Forbidden west på en ultra 4k oled super duper tv har inte en chans


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_332911:

"Release 19 april till PS5 och PS4"

Expansionen är exklusiv till PS5. "An ambitious expansion and in order to achieve this grand vision technically and creatively, we’ve made the difficult decision to focus all our efforts on making an incredible experience exclusively for the PlayStation 5 console".

Oomph! Misstag från mi sida. Rättar till direkt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nice, kommer bli riktigt kul. Antar att det blir en avstickare och att det inte fortsätter storyn i någon betydligt utsträckning.
Expansionen till ettan var väldigt bra och ett rätt stort steg tekniskt sätt också.

Kommer dock inte kolla på trailern för varken detta eller Call of the mountain då jag inte vill bli spoilad.
På tal om spoilers så vart man lagom glad imorse när Aftonbladet spoilade vad som händer i Robinson i rubriken till pushnotis...

Frozen Wilds introducerade ju HEPHAESTUS vilket väl får ses som en smärre utveckling av storyn.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Gött! Kan inte få nog av Horizon!

Medlem

Härligt med enbart ps5 den här gången. Jag gillade Forbidden West väldigt mycket så ska bli härligt att återvända!

Medlem

De borde gjort det PS5-exklusivt från början då, det här känns mest elakt mot alla dem som köpt på PS4 och nu inte kan fortsätta sina äventyr. Utan att först köpa en ny konsol då. Men men. Spelet är ändå uppgraderingsbart så de behöver i alla fall inte köpa om det. Så alltid något antar jag.

1
Skriv svar