From Software utannonserar Armored Core VI: Fires of Rubicon

Robot
From Software utannonserar Armored Core VI: Fires of Rubicon

Tio år efter den senaste numrerade titeln i serien.

#Armored-core-iv, #Fromsoftware


Medlem

Schysst Terminator 2-vibe av trailern. Spännande att se om FromSoft kan göra nåt annat än souls-spel!

Medlem

Undrar hur mycket detta kommer blandas med dark souls formulan, antar att dom kommer blanda lite iaf, givet att dom nu har en massiv fanbase som gillar en specifik typ av spel. vore dumt att gå ett helt annat håll.

Kan lätt se i huvudet en form av Mech dark souls, redan i trailern så får man lite "död värld" vibbar som DS brukar ge.

Medlem

Frän trailer iaf

Geeks Gaming
Skrivet av Pigge88:

Undrar hur mycket detta kommer blandas med dark souls formulan, antar att dom kommer blanda lite iaf, givet att dom nu har en massiv fanbase som gillar en specifik typ av spel. vore dumt att gå ett helt annat håll.

Kan lätt se i huvudet en form av Mech dark souls, redan i trailern så får man lite "död värld" vibbar som DS brukar ge.

Nej bara nej.

Armored Core är ett eget spel. Och Souls spelen är egna spel.

Känns som de flesta From fansen inte har en aning om att dom gjort typ 35 andra spel innan Demons Souls.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nej bara nej.

Armored Core är ett eget spel. Och Souls spelen är egna spel.

Känns som de flesta From fansen inte har en aning om att dom gjort typ 35 andra spel innan Demons Souls.

Jag hoppas också att det är en helt egen grej, men tror det skulle skada dom försäljningsmässigt att göra det totalt främmande för den enorma fanbasen dom har byggt, tyvärr så är den mycket större än dom som är fans av armored core.

From software namnet i sig självt bär nog ganska mycket just nu dock, så kan hoppas.

Är orolig att det kommer släppas helt annorlunda än vad som förväntas ifrån moderna From ifrån majoriteten som aldrig hört talas om armored core, sen så kommer försäljningen att återspegla det och vi aldrig mer får något nytt armored core efter det.

Som sagt jag hoppas att det är en helt ny grej, men också att det lånar exakt så mycket som krävs för att översätta den stående fanbasen som from software har just nu i modern tid, till att nu bli armored core fans också.

Avstängd

Lol att det kommer till xbox one och ps4

Medlem

Väldigt mycket Souls-vibbar i o m ”Let the old cinders burn” eller vad det stod. Hoppas detta blir mer åt Souls och The Surge-hållet och lättare att ta sig an än traditionella Armored Core.

Edit. Tror detta behåller traditionella AC-stuket då det heter AC6 och inte bara AC vilket hade varit tecken på en reboot med kanske mera Souls-stuk. Nu tror jag faktumet att Miyazaki bara haft en initial regissörsroll (likt fallet med GRRM) befäster att det bara handlar om en viss känsla och inspiration från Souls, men ingen större skillnad på världen och dess klassiska gameplay.

Hoppas ändå jag har fel och att det är ett sci-fi-souls eller att de har ett sci-fi-souls på gång vid sidan om.

Testpilot

Älskar mech-spel och hoppas detta blir bra!

Medlem

Riktigt grym trailer åtminstone. Om spelet blir bra återstår att se, men om atmosfären är likt den i trailern kommer jag nog spana in det.

Det ser ut som att Hidetaka Miyazaki är/var "initial game director" och Masuru Yamamura är(övertog som?) game director.

Från steam:

"Dynamic, Fast-Paced Mech Action
Based on the knowledge gained during joint development of their recent titles, Bandai Namco Entertainment and FromSoftware seek to deliver a new action game. By combining FromSoftware’s longstanding expertise in mech games and their signature robust gameplay, ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON will be a new action experience.

In ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON, players will assemble and pilot their own mech with 3D maneuverability to move freely through three dimensional fast-paced missions. Take on difficult challenges and overwhelm your enemies with dynamic movements that make full use of ranged and melee combat. Players can enjoy a variety of actions that can only be truly realized with mechs.

Story Overview
A mysterious new substance was discovered on the remote planet, Rubicon 3. As an energy source, this substance was expected to dramatically advance humanity’s technological and communications capabilities. Instead, this substance caused a catastrophe that engulfed the planet and the surrounding stars in flames and storms, forming a Burning Star System.

Almost half a century later, the same substance resurfaced on Rubicon 3, a planet now contaminated and sealed off by the catastrophe.

Extra-terrestrial corporations and resistance groups fight over control of the substance. The player infiltrates Rubicon as an independent mercenary and finds themself in a struggle over the substance with the corporations and other factions.

Development Team
Hidetaka Miyazaki will be involved as the Initial Game Director. Based on the initial development, Masaru Yamamura has taken over as Director."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

skulle ljuga om jag sa att det inte pilla till i brallen efter den där videon ^^

Medlem

Den där trailer blev jag grymt pepp av och släpp 2023!

Känns som om 23 blir bättre (för bra?) då jag inte varit speciellt impad av de spel jag orkat mig igenom från det snart gångna året.

1
Skriv svar